جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

ایمیل بانک؛ راهی برای بازاریابان جوان

8 سال پیش ( 1395/1/21 )
پدیدآورنده : عطیه عظیمی  

بانکداری مجازی، طیف وسیعی از خدمات بانکی را در هر زمان و هر مکان در اختیار شما قرار می‌دهد. این خدمت به مشتری امکان می‌دهد از طریق برقراری ارتباط توسط اینترنت بتواند بسیاری از امور بانکی خود را انجام دهد. تنها با داشتن یک ارتباط اینترنتی در هر جای دنیا می‌توانید از خدمات بانکداری مجازی بهره‌مند شوید. باید خیلی دقت کرد که بانک مجازی یا اصلاً هر کسب‌و‌کار مجازی، نسخه‌ الکترونیکی‌ای از آنچه در دنیای محدود فیزیکی انجام می‌شود نیست. این دنیا می‌تواند کاملاً جدید باشد و هیچ ارتباطی با مدلی که در دنیای فیزیکی از آن پدیده الان در ذهن‌مان داریم – مثلا یک بانک- نداشته باشد، به خصوص اگر بخواهیم برای نخستین‌بار در یک محیط محدود و تحت کنترل آن را ایجاد کنیم.

شاید با یک مثال بتوان منظور را شفا‌ف‌تر بیان کرد. سیستم پیام‌رسانی پست الکترونیک یکی از سیستم‌های اطلاع‌رسانی بانکی است که به شما این امکان را می‌دهد تا از طریق پست الکترونیکی یا ایمیل خود انواع گزارشات مربوط به صورتحساب و تراکنش‌های انجام شده روی حساب را دریافت کنید. این امکان مناسب افرادی است که می‌خواهند از روند تراکنش‌های حساب خود همواره مطلع بوده و آن را بایگانی کنند.

به نظر می‌رسد با توجه به اینکه در مدل مجازی بانکداری، ارتباط فیزیکی ذی‌نفعان مختلف قطع می‌شود، با طراحی مناسب بستر، روش‌های کاملاً نو را بشود خیلی خوب پایه‌گذاری و با بازکردن ساختارهای نوآوری و فرصت‌ها، مفاهیم کاملاً جدیدی را ایجاد کرد. با توجه به اینکه در بانکداری مجازی، پول یک متغیر است که علاوه بر مقدار می‌تواند ابعاد دیگری هم داشته باشد، شاید بتوان به نحوی سود‌آوری پول‌ها را رهگیری نیز کرد. همچنین می‌توان هزینه‌های عملیات بانکی را به‌شدت کاهش داد یا مستقل از کمیت پول كرد و مثلاً کارمزد را به جای درصدی از پول، هزینه ثابتی نسبت به عملیات قابل تعقیب تلقی کرد.

شاید جملات فوق گویای آن چیزی که در ذهن هست، نیستند اما بازاریابان با تجربه می‌توانند با درک این مضمون و معرفی آن به مشتریان از آن سود بسیاری برده و کار فروش و انتقال پول را برای خود و همچنین مشتریان، خوشایند و کم‌هزینه و کوتاه کنند. کاهش هزینه‌های دریافت خدمات بانکی برای مشتری، یکی از اهداف اساسی این روش برای راه‌اندازی بانکداری مدرن و از اصلی‌ترین ارکان آن یعنی مشتری‌مداری در تراکنش‌ها بوده است.

حال نگاه‌مان را کمی فراتر ببریم، اگر برگردیم به مسئله بانکداری مجازی یا بانک مجازی یا جامعه بانکی مجازی، ممکن است نگاه‌مان را در شکل بانکداری به شکل الکترونیکی یا به شکل بانکداری بدون شعبه فیزیکی یا پول فیزیکی یا الکترونیکی و تراکنش‌های الکترونیکی محدود کنیم اما تعاملات و رویه‌ها و حسابداری و... همانی باشند که در حال حاضر صورت می‌گیرد؛ فقط به شکل الکترونیکی، اما آیا واقعاً لزومی دارد که در دنیای مجازی، بانکداری همین شکلی باشد که هم‌اکنون هست، واقعیت این است که با نگاهی به بانکداری روز دنیا جواب منفی است و راه‌های بسیار خلاقانه و متنوعی برای کاربردی کردن این روش وجود دارد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/soHlb2Mh
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه