جمعه, ۲۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 17 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

تابلوهایی سر در بسیاری از مغازه ها، بیلبوردهای تبلیغاتی، مراکز تجاری و. . . با لامپ های نئون، آشنای بیشتر مردم جهان هستند، در حال گرایش به سوی نرم افزارها و سخت افزارهای دیجیتالی هستند، به طوری که می توان گفت در دنیای امروز بخش بزرگی از بازار جهانی این تابلوها را انواع دیجیتال آن تشکیل می دهند، در این گزارش روند رشد تابلو های دیجیتال در سطح جهان، جایگاه کنونی این بازار، روند رشد آن و چشم انداز آن در سال های آتی را بررسی خواهیم کرد.

وضعیت کنونی صنعت تابلوهای دیجیتال

صنایع مختلف در سطح جهان، گرایش قابل توجهی را نسبت به دنیای دیجیتال از خود نشان داده اند، به طوری که این صنعت در بسیاری از بازارهای اقتصاد جهانی وارد شده و تاثیر قابل ملاحظه ای در روند رشد و حرکت این بازارها داشته است. در این میان صنعت تابلوهای دیجیتال نیز از جمله صنایعی است که رشد قابل ملاحظه ای را در سال ها اخیر داشته، به طوری که ارزش این بازار در سال گذشته 16.88میلیارد دلار بوده است که این رقم نشان دهنده پیشی گرفتن انواع تابلوهای دیجیتالی نسبت به همتایان الکتریکی آنهاست.

دلایل رشد بازار دیجیتال

باید گفت نه تنها در صنعت تابلوهای الکتریکی، بلکه در بسیاری از صنایع دنیای امروز شاهد رشد فناوری دیجیتال هستیم، به طوری که در بازارهای جهانی کنونی، بیشتر صنایع به نوعی با دنیای دیجیتال مربوط شده اند، بر هیمن مبنا باید گفت گرایش عمده بازار به سوی صفحات نمایشی باکیفیت بالا مانند ال سی دی، ال ای دی و او ال ای دی، از جمله دلایل اصلی رشد این بازار در سال های اخیر به شمار می رود که چشم انداز مثبتی را نیز در سال های آینده نشان خواهد داد.

پیشرفت های فناوری در سال های اخیر باعث وضوح بهتر و بالا رفتن کیفیت تابلوهای مذکور شده و بنابراین صاحبان حرفه ها و مشاغل مختلف، ترجیح می دهند که به جای استفاده از تابلوهای قدیمی تری مانند تابلوهای نئون و الکتریکی، از انواع دیجیتال آن که کیفیت بالاتری دارند، استفاده کنند.

چشم انداز صنعت تابلوهای دیجیتال

با توجه به گرایش روز افزونی که در بسیاری از صنایع در کاربرد تابلوهای دیجیتال دیده می شود، انتظار می رود این صنعت در سال های آینده روند رشد قابل توجهی را تجربه کند، به طوری که محققان اقتصادی پیش بینی می کنند، در فاصله سال های 2016 تا 2022 با نرخ رشد سالانه 7. 6درصد حرکت کند و به ارزشی بالغ بر 27.34میلیارد دلار برسد. این رقم هر گاه با وضعیت کنونی این بازار که نزدیک به 17میلیارد دلار ارزش دارد، مقایسه شود، به خوبی روند رشد مثبت و رو  به جلوی این صنعت را نشان می دهد.

رشد بیشتر از آنِ بخش نرم افزاری است

بازار تابلوهای دیجیتال دارای دو بخش عمده سخت افزار و نرم افزار هستند که در این میان، محققان انتظار دارند بیشترین میزان رشد در سال های آینده مربوط به بخش نرم افزاری آن باشد، چراکه قطعات سخت افزاری مانند صفحه نمایش و دیگر لوازم جانبی کارایی بالاتری دارند و نیاز به تعویض های مکرر ندارند، اما بخش نرم افزاری باید به طور متناوب به روز شده باشد و مطابق با تحولات جدید فناوری عمل کند، به همین دلیل این بخش از بازار در سال های آینده رشد و پویایی بیشتری را تجربه خواهد کرد.

بیشترین سهم بازار از آنِ کیوسک ها

همان گونه که در مقدمه گفته شد، تابلوهای دیجیتال بازار متنوعی داشته و در مراکز تجاری، بیلبوردهای تبلیغاتی، کیوسک ها، سردر مغازه ها و... کارایی دارند، اما در این میان، محققان اقتصادی بیشترین سهم این بازار را متعلق به کیوسک ها می دانند و پیش بینی می کنند که در سال های آینده نیز این سهم به قوت خود باقی بماند. از آنجایی که کیوسک ها نقش قابل توجهی در دسترسی مردم به اطلاعات دارند و یک ابزار ارتباطی و سرگرمی در اجتماع محسوب می شوند، بازار قابل توجهی را برای تابلوهای دیجیتال رقم زده اند.

آمریکای شمالی، بزرگ ترین بازار

با توجه به گسترش فناوری تابلوهای دیجیتال در آمریکای شمالی و ظهور تولیدکنندگان عمده این صنعت در منطقه مذکور، تسلط عمده این بازار در فاصله سال های 2016 تا 2020 از آن آمریکای شمالی خواهد بود، ضمن اینکه در حال حاضر نیز این منطقه، بزرگ ترین بازار این صنعت محسوب می شود. از طرفی روند رشد بازار تابلوهای دیجیتال در منطقه آسیاپاسیفیک نیز قابل توجه بوده و انتظار می رود در سال های آینده نیز این بازار رشد خوبی را در این مناطق تجربه کند، این رشد به ویژه در بخش های تجاری و زیربنایی قابل توجه خواهد بود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/tBnTOD0i
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه