پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 2 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

امروزه صنعت جوشکاری در بازارهای جهانی نقش پررنگی یافته است و دلیل اصلی آن را نیز می توان در کاربردی دانست که این صنعت در سایر صنایع مورد نیاز دنیا پیدا کرده است، ساختمان سازی، اتومبیل سازی، کشتی سازی و بسیاری دیگر از صنایع کاربردی جهان، از جمله مواردی محسوب می شوند که صنعت جوشکاری نقش مهمی در فرآیند شکل گیری آنها داشته و بنابراین محققان اقتصادی می توانند به راحتی عبارت (بازار جهانی جوشکاری) را به کار برده و تحقیقات ارزنده ای را راجع به آن انجام دهند.

به عبارت دیگر جوشکاری دیگر صنعتی نیست که محدود به جوش دادن چند تکه فلز به یکدیگر باشد، بلکه با پیشرفت های عظیمی که در صنایع مذکور صورت گرفته است، صنعت جوشکاری و تجهیزات مربوط به آن، رشد قابل توجهی پیدا کرده  و انتظار می رود که در سال های آینده نیز رشد این روند کماکان ادامه یابد.

چشم انداز بازار جوشکاری

با توجه به روند رشدی که بازار جهانی جوشکاری در سال های گذشته داشته است، ارزش این بازار در سال 2016 برابر با 10.456.6میلیون دلار تخمین زده شده که نشان دهنده حضور گسترده این صنعت در بازارهای جهانی بوده و طبق نظر محققان اقتصادی انتظار می رود که این رشد در سال های آینده نیز روند رو به جلویی داشته باشد، به طوری که محققان پیش بینی می کنند ارزش این بازار تا سال 2024 به ارزشی بالغ بر 19.165میلیون دلار برسد و نرخ رشد سالانه آن نیز در فاصله سال های 2016 تا 2024 حدود 7.9درصد تخمین زده شده است.

ناگفته پیداست که چنین روند افزایشی تنها در هشت سال، نشان دهنده گرایش بازارهای جهانی نسبت به این صنعت است که پیشرفت روزافزون این صنعت و تجهیزات مربوط به آن را نوید می دهد.

عوامل کلیدی رشد بازار جوشکاری

از جمله عوامل اصلی که در رشد و پویایی بازار جهانی تجهیزات جوشکاری دخیل هستند، می توان به رشد صنعت خودروسازی و همچنین رشد ساخت و ساز جهانی اشاره کرد که این امر خصوصا در اقتصادهای نوظهوری مانند چین و هند از مهم ترین عوامل رشد صنعت جوشکاری محسوب می شوند؛ همچنین روند سریع صنعتی شدن و افزایش شهرنشینی در کشورهای در حال توسعه نیز منجر به افزایش ساخت و ساز در این مناطق و در نتیجه افزایش تقاضا برای صنعت جوشکاری شده است.

از طرفی رشد سریع صنایع حمل و نقل جهانی نیز باعث تقاضای بیشتر این صنایع، نسبت به صنعتی مانند جوشکاری شده و در نتیجه انتظار می رود که با رشد عوامل مذکور، صنعت جوشکاری نیز روند رشد فعلی خود را ادامه داده و حضور گسترده تری در صنایع کاربردی جهان داشته باشد.

روند رشد تجهیزات و تکنولوژی جوشکاری

صنعت جوشکاری به لحاظ فناوری دارای چندین بخش است که شامل جوشکاری جرقه ای، جوشکاری مقاومتی، جوشکاری پرتو لیزر و. . . می شود که در این میان، با توجه به تحقیقات صورت گرفته، بخش مربوط به جوشکاری جرقه ای با داشتن 47.6درصد از کل این بازار، بزرگ ترین سهم را دارا است و پس از آن جوشکاری مقاومتی با 20/4درصد در رتبه بعدی قرار دارد.

همچنین طبق پیش بینی محققان انتظار می رود تا سال 2024 بخش مربوط به جوشکاری لیزری 17.3درصد از سهم این صنعت را به خود اختصاص دهد که این امر نشان دهنده پیشرفت فناوری در صنعت جوشکاری است.

همچنین صنعت جوشکاری به لحاظ سطح اتوماسیون نیز دارای سه سطح دستی، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک است که طبق بررسی های صورت گرفته، انتظار می رود که بخش اتوماتیک در دوره مورد پیش بینی 8.5درصد افزایش رشد داشته باشد و بخش نیمه اتوماتیک نیز 7.3درصد افزایش رشد را تجربه کند.
 
بیشترین کاربرد در صنعت حمل ونقل و اتومبیل سازی

به لحاظ کاربردی نیز صنعت جوشکاری در صنایع مختلفی مانند ساخت وساز، اتومبیل سازی؛ کشتی رانی، هوا و فضا و... کاربرد دارد. در این میان، با توحه به تحقیقات به عمل آمده انتظار می رود بخش مربوط به حمل و نقل و اتومیبل سازی تا 8.1درصد رشد را در دوره مورد نظر داشته باشند و بخش مربوط به ساخت وساز نیز رشدی معادل 7.0درصد را در دوره مذکور داشته باشد.

بیشترین رشد در منطقه آسیا پاسیفیک

اگرچه صنعت جوشکاری در تمام مناطق جهان کاربرد داشته و گسترش صنایعی مانند حمل و نقل، خودروسازی، ساخت وساز و. . . در تمام جهان رخ داده است، اما در این میان برخی مناطق با رشد بیشتری در زمینه صنایع مذکور رو به رو بوده و در نتیجه رشد بیشتری را نیز در صنعت جوشکاری و تجهیزات مربوط به آن تجربه کرده اند.

طبق آمار ارائه شده از سوی محققان اقتصادی منطقه آسیا پاسیفیک با داشتن 32.9درصد از سهم این بازار در سال 2016، بزرگ ترین بازار این صنعت را از آن خود کرده و پیش بینی می شود تا پایان سال 2016 نیز این وضعیت را حفظ کند و به ارزشی برابر با 6.587.5میلیون دلار برسد، ضمن اینکه نرخ رشد سالانه این منطقه نیز در بازار تجهیزات جوشکاری تا سال 2024 برابر با 8.5درصد پیش بینی شده است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/AIkmPpR8
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیون
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه