جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

درك تاریخچه بسته‌بندی مواد‌غذایی، دریچه‌ای به روی گرایشات دنیای مدرن می‌گشاید. در تلاش برای كشف این دیدگاه‌ها، ابتدا به خاستگاه و سرچشمه صنعت بسته‌بندی می‌نگریم كه شاید صدها یا هزاران سال پیش باشد.
انسان‌های اولیه و نیاكان ما غذای اضافی حاصل از شكار را در برگ می‌پیچیدند و از گیاهان برای خود كیف برای حمل آنها می‌ساختند.

این كیف‌ها از گیاهان بومی تهیه شده و جلوی كثیف شدن غذا را می‌گرفت. اكنون صد‌ها یا هزاران سال است كه انسان‌ها غذا را داخل ظرف می‌گذارند كه البته این امر خود نشان‌دهنده تكامل تجربیات آنهاست.
تمدن‌های بعدی فناوری خاك رس و شیشه را توسعه داده و از این نوع ظروف نه فقط برای ذخیره‌سازی بلكه از همه مهم‌تر برای سودآوری از طریق تسهیل حمل‌و‌نقل مواد‌غذایی استفاده كردند. به این ترتیب شكل و كاركرد بسته‌بندی در طول هزاران سال توسعه‌یافته و امروز توانسته است به 9 میلیارد نفر جمعیت جهان غذا برساند.

 

اگر چه شاید امروز محرك‌های رفتاری پیرامون ارزش بسته‌بندی بسیار قدیمی به نظر برسد اما صرفا غریزی است: سبك زندگی، منشا، وفاداری و غیره. اینها همان خواسته‌های مردم در جامعه مدرن امروزی را تشكیل می‌دهند. با ارائه بسته‌بندی‌های كاربردی، برند‌ها امكان ارائه پیشنهاد‌های قدرتمند‌تر و مشتری‌پسند‌تر را به دست می‌آورند. بسته‌بندی باید چشمگیر بوده و احساسات را درگیر كند.
برای نیل به این هدف به نوآوری در بسته‌بندی نیاز داریم كه البته جدید‌ترین نوع آن ابتكار دیجیتالی است. برخورداری از یك بسته‌بندی خوب با فرصت درك راحت آن، طراحی درست و كاركرد مناسب، بخش بزرگی از استراتژی فروش برای تحریك این حواس ذاتی به شمار می‌رود. فناوری دیجیتال فرصت برقراری ارتباط با مصرف‌كننده از طریق ارائه تم‌های مدرن‌تر توسط بسته‌بندی دیجیتالی را برای برند‌ها به وجود می‌آورد. آن نوع بسته‌بندی كه با ارائه مطالب ارزشمند از پایداری به منبع اصلی و از سبك زندگی به وفاداری می‌رسد، مطابق با اوقات مختلف روز و شرایط آب و هوایی تغییراتی را پیشنهاد خواهد داد.

فناوری دیجیتال یك نوع بوم نقاشی است كه با تخیل ما محدود می‌شود.
در دنیای امروز با وجود رواج گسترده خرید آنلاین، برخی افراد ممكن است بگویند نیاز به یك بسته‌بندی عالی كمرنگ شده است. البته این حرف بی‌معنی است. بسته‌بندی باید دروازه و راهی دیجیتال برای هدایت تصورات مشتریان به شمار رود. درج محتوای برند، مطالب آموزنده و استانداردهای قانونی همگی برای تسلط بر كل كانال‌ها ضروری است.

برای مثال، ارزش‌های تغذیه‌ای موجود روی بسته‌بندی‌های مواد‌غذایی در چند سال اخیر تغییر كرده و چنین تغییراتی به طور خودكار و همزمان از طریق همه كانال‌ها آپدیت می‌شود. آینده بسته‌بندی مواد‌غذایی بسیار روشن است: تكنولوژی‌هایی جدید، لایه‌ای جدید از نوآوری و خلاقیت را به این صنعت می‌بخشد و این در حالی است كه استفاده از ظروف و بسته‌بندی‌های مناسب می‌تواند علاوه بر اثرگذاری بر رفتارهای خرید در فروشگاه‌ها، روی تعامل‌های دیجیتال نیز تاثیر بگذارد. ما راهی طولانی را طی كرده‌ایم اما به‌ظاهر باز به سوی فروشگاه‌هایی با منبع تغذیه محلی بازمی‌گردیم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/jioaNK26
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه