چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 8 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

اگر تا به حال به عنوان فروشنده با مشتریان سروکار داشته اید، شما تجربه ای را در اختیار دارید که بسیاری از بازاریاب ها و صاحبان کسب وکار از آن محروم هستند. این تجربه به طور کلی راهکاری فراتر از فروش محصولات به مشتری را به شما عرضه کرده است. در واقع آنچه فروشندگان نسبت به آن آگاه هستند، اهمیت جلوگیری از تاثیرگذاری عواملی است که می تواند مشتریان تان را از ارائه پاسخ مثبت نسبت به پیشنهاد فروش شما منصرف سازد.

هنگامی که قصد طراحی یک آگهی تبلیغاتی را دارید، صرف نظر از اینکه آن آگهی به صورت آنلاین، ایمیل یا بروشور به دست مشتری می رسد، باید برنامه ای فراتر از فروش محصول تان به مخاطب داشته باشید. دلیل این امر احتمال عدم باور، اعتماد و در نهایت خرید مشتری از شماست. به همین دلیل لازم است تا فهرستی از عواملی را که توان تاثیرگذاری روی انگیزه خرید مشتریان دارد تهیه کرده و تلاش کنید تا از شکست در فروش محصولات تان جلوگیری کنید.

گام بعدی در راستای موفقیت در فروش حضوری، پاسخ به عوامل تاثیرگذار فهرست تان است. در واقع این عوامل اغلب به صورت سوالات رایج مشتریان بروز کرده و آنان را از خرید منصرف می سازد. در ادامه به بررسی سه مورد از رایج ترین سوالات مشتریان به همراه راهکارهای ارائه پاسخ مناسب به آنها خواهیم پرداخت.

ایده

ایده این بخش براساس شیوه عملکرد برترین آژانس های تبلیغاتی مستقیم نوشته شده است. این آژانس ها به خوبی از ماهیت تبلیغات و فروش مستقیم آگاه  هستند و به تبع آن زمان زیادی را صرف یافتن پاسخ های صحیح به سوالات مشتریان می کنند. نکته طلایی در فروش مستقیم، ارائه پاسخ مناسب به پرسش های مشتریان است. در غیر این صورت به آسانی مخاطب و مشتری احتمالی خود را از دست خواهید داد.

- ایراد شماره 1: «این محصول قیمت بسیار بالایی دارد.»

همه آنچه در مورد قیمت کالا در کنفرانس های مختلف یادگرفته اید را کنار گذارید. در واقع علت اصلی اینکه مشتریان نسبت به کالای شما علاقه نشان نمی دهند، عاملی به غیر از قیمت است. بهانه قیمت گزاف به طور معمول به عنوان یک پاسخ آسان از جانب افراد بیان می شود تا از خرید کالای پیشنهادی شانه خالی کنند. در اینجا علت اصلی عدم استقبال افراد از کالای شما اهمیتی ندارد. فعالیتی که شما در راستای غلبه بر ایراد شماره یک باید انجام دهید، بیان ویژگی های محصول تان است.

همچنین اثبات این نکته که با خرید محصول شما افراد چقدر در هزینه شان صرفه جویی خواهند کرد نیز می تواند تاثیرگذار باشد. به این دو راهکار معرفی محصول به عنوان یک کالای بادوام را نیز اضافه کنید. در صورت استفاده درست از راه حل اخیر، در نظر مخاطب خرید محصول شما نوعی سرمایه گذاری بلند مدت جلوه خواهد کرد.

- ایراد شماره 2: «بهتر است با دیگران در مورد خرید محصول تان مشورت کنم.»

مشورت با دیگران نیز یکی دیگر از راه های طفره رفتن افراد در ارائه پاسخ صریح به شماست. توجه داشته باشید که اگر محصول شما نظر مخاطب را جلب کند، دیگر نیازی به مشورت و تعلل باقی نخواهد ماند. در همین راستا، پیشنهاد من تاکید روی اهمیت زمان است. در هر صورت زمان از ابتدا نیز ارزش بیشتری دارد.

به وسیله نشان دادن امکاناتی که مشتری با تاخیر در خرید محصول تان از دست خواهد داد، به آسانی می توانید وی را تحت فشار قرار داده و به هدف خود دست پیدا کنید. استفاده از شیوه قدیمی دانش آموزان دستفروش نیز می تواند موثر باشد. معنی جمله اخیر این است که در صورت مشاهده تردید مشتری، روی محدودیت کالا یا زمان تخفیف ویژه آن تاکید کنید. همچنین استفاده از عبارت جنجالی «نمی دانستم همسر شما تصمیمات مهم تان را می گیرد» نیز محرکی عالی اما خطرناک است.

- ایراد شماره 3: «من واقعا مطمئن نیستم که به محصول شما نیاز داشته باشم.»

این پاسخ بیشتر شبیه یک شوخی است. همه افراد، در صورت مشاهده تبلیغات صحیح، به بیهوده ترین کالاها نیز نیاز پیدا خواهند کرد. اگر با چنین پاسخی مواجه شدید، خبر بد این است که باید اندکی فعالیت اضافی انجام دهید. آیا در تبلیغ خود به تک تک ویژگی های محصول تان اشاره کرده اید؟ اگر جواب تان منفی است، راه درازی در پیش خواهید داشت. سعی کنید در تبلیغ و مواجهه مستقیم با مشتری به ویژگی های ارزشمند کالای تان اشاره کنید. توجه داشته باشد تا مخاطب قانع نشده است حق ندارید دست از تلاش بردارید.

آنچه در عمل باید انجام دهید

- تمامی دلایلی که ممکن است مشتریان را به ارائه پاسخ منفی به شما ترغیب کند بررسی کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/iDxz7pBO
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه