چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 8 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

بازهم قصد بررسی یک ایده عجیب دیگر را داریم. اغلب گفته می شود آگهی های کوتاه در عصر حاضر بهترین نوع تبلیغات هستند. با این حال همیشه اوضاع به این ترتیب نیست. در ایده های قبلی نشان دادیم که آگهی های طولانی هم در صورتی که با دقت و ریزبینانه طراحی شوند، امکان کسب موفقیت بالا در جذب مخاطب را دارند.

همه خانه ها به طور معمول کتابخانه دارند. فرض کنید دو کتاب تاریخی در خانه شما موجود است؛ یکی کوتاه و مختصر و دیگری طولانی. براساس آنچه به طور معمول گفته می شود، اغلب افراد باید کتاب کوتاه و مختصر را برای مطالعه و اوقات فراغت شان انتخاب کنند.

پس با این وجود دیگر دلیلی برای نگارش کتاب های بلند وجود ندارد. با این حال به طور آشکار کتاب های بلند نیز طرفداران خاص خود را دارند. در این بین آنچه باعث علاقه افراد به کتاب های بلند می شود چیست؟ آیا می توان از این علاقه به کتاب های بلند در زمینه تبلیغات نیز استفاده کرده و دست به نتیجه گیری یکسان زد؟

پاسخ سوالات فوق آشکارا مثبت است. در واقع علاوه بر افراد فرهیخته و تحصیلکرده که به طور معمول تنها مخاطبان آگهی های طولانی و مفهومی محسوب می شوند، افراد عادی نیز در صورتی که المانی جذاب در یک آگهی پیدا کنند، به آن توجه نشان خواهند داد.در این میان هم تفاوتی بین آگهی های طولانی و کوتاه وجود ندارد.

نکته مهم نحوه جذاب ساختن آگهی است. به این ترتیب یک نتیجه گیری ساده می تواند این باشد که با طولانی تر کردن آگهی، سود خود را نیز می توان بیشتر ساخت. اگرچه این نکته یک نتیجه امیدوار کننده در راستای طراحی آگهی طولانی است، با این حال نباید خیلی زود دست به قضاوت زد. به همین دلیل در ادامه به بررسی دقیق تر این موضوع خواهیم پرداخت.

ایده

بررسی نحوه عملکرد شرکت های مختلف در زمینه طراحی آگهی های طولانی و موفق برای نگارش این ایده بسیار حیاتی بود. با این حال در یافتن ایده موردنظر دچار شک وتردید شدم. به همین دلیل ترجیح دادم بدون مشخص کردن برندی خاص، به طور کلی به بررسی این مقوله در میان برندهای مختلف بپردازم.

در بخش قبل توضیح داده شد که در صورت جذاب بودن آگهی، افراد بدون توجه به حجم آن اقدام به مطالعه اش خواهند کرد. با این حال سوال اصلی اینجاست که چگونه یک آگهی را می توان جذاب کرد؟

شیوه های نگارشی مانند استفاده از کلمات عامیانه و ارائه اطلاعات دقیق تنها بخشی از کار است. به منظور جلب نظر اکثر مخاطبان باید راهکار اصولی تری پیدا کرد. این نکته که آگهی های طولانی تاثیرگذاری بیشتری دارند، بدون شک، درست است؛ اما اگر نتوان این آگهی طولانی را جذاب ساخت، پس از مطالعه چند خط اولیه به احتمال زیاد سر از سطل زباله درخواهد آورد.

ایده حاضر براساس یک بررسی کلی روی آگهی های طولانی و موفق نوشته شده است. به عبارت ساده، در میان تمامی این آگهی ها یک نکته مشترک وجود دارد و آن استفاده از بخش های جداگانه و مرتبط با هم در آگهی است. برای مثال اگر قصد دارید آگهی در زمینه تبلیغ خدمات یک شرکت بیمه طراحی کنید، صرف نظر از تیتر اصلی می توانید چندین تیتر دیگر را نیز برای بخش های مختلف آگهی تان تدارک ببینید.

به این ترتیب مزیت ها و خدمات اصلی شرکت موردنظر را در بخش های جداگانه ارائه کرده و حتی اگر خواننده همه بخش ها را به دقت مطالعه نکند، تیترهای شما تاثیر خود را خواهند گذاشت. کارکرد اصلی استفاده از تیترهای جداگانه برای هر بخش هنگامی آشکار می شود که بدانیم اغلب افراد تنها نگاهی اجمالی به تبلیغات می اندازند.

به این ترتیب برای مخاطبی که تنها نگاهی مختصر به آگهی شما خواهد انداخت، تیترها جذاب تر هستند. به همین دلیل در طراحی تیترهای آگهی تان باید نهایت دقت را در نظر بگیرید. در این راستا بهتر است با مدیران ارشد شرکت و برخی مشتریان شان نیز گفت و گو و نقطه نظر آنان را نیز در انتخاب های تان تاثیر دهید.

آنچه در عمل باید انجام دهید

- در وهله نخست باید شناخت کاملی از نحوه مطالعه مخاطبان تان پیدا کنید. این بخش به طور کلی در حوزه روانشناسی است. بنابراین استفاده از دانش یک روانشناس می تواند تاثیر شایانی در نتیجه کارتان داشته باشد.

- آغاز آگهی بسیار مهم است. اگر سطر اولیه از استانداردهای لازم برخوردار باشد، احتمال خوانده شدن تمام آگهی افزایش خواهد یافت.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/w2uNcZKJ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آباد
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه