استاندار ایلام در جلسه شورای توسعه روابط خارجی استان، اظهار کرد: ساماندهی روابط خارجی استان و برنامه‌ریزی برای دیدار و دعوت از مسئولان و سرمایه‌گذاران خارجی خصوصا مقامات عالی‌رتبه استان‌های همسایه ایران در کشور عراق از وظایف خطیر این شوراست که باید با برنامه‌ریزی دقیق نسبت به اجرای این سیاست‌ها اقدام کرد.
 به گزارش روابط عمومی استانداری ایلام، محمدرضا مروارید افزود: این ستاد از چهار کمیته سیاسی امنیتی، کمیته برنامه‌ریزی، کمیته اقتصادی و کمیته فرهنگی، سیاحت و سلامت تشکیل شده و هر کمیته امور مربوط به خود را با برنامه‌ریزی در دوره‌های کوتاه‌مدت و بلند‌مدت و تعیین اهداف انجام می‌دهد. استاندار ایلام فعالیت این کمیته را در گسترش روابط با طرف‌های خارجی بسیار پراهمیت خواند و خاطرنشان کرد: در این حوزه می‌توان با ارائه برنامه‌های مناسب در بهبود روابط اقتصادی و جذب توریسم و توریسم‌درمانی و دیگر حوزه اقدامات بسیار مناسبی را انجام داد. وی ادامه داد: ایلام از لحاظ جذب گردشگر خصوصا از استان‌های همجوار در کشور عراق می‌تواند بسیار موفق عمل کند و در این حوزه در بحث اقتصادی و اشتغال می‌توانیم بسیار موفق‌تر عمل کنیم. مروارید در‌خصوص افزایش حجم صادرات از استان و مرز مهران تصریح کرد: با ایجاد انبارهای مناسب ذخیره مواد کشاورزی و غذایی و ایجاد بازارهای مناسب برای محصولات خود در کشور عراق می‌توان در رونق اقتصادی استان تحولی اساسی ایجاد کرد.