محمدحسین بهکیش، دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی گفت: تشکیل اتاق مشترک بازرگانی ایران و آمریکا یکی از فعالیت‌های کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بوده که با مجوز رییس اتاق بازرگانی ایران و هماهنگی با همتای آمریکایی، برای استفاده از امکانات کمیته‌ای سی‌سی، برای تشکیل این اتاق شرایط لازم مهیا شده است.

وی اظهار کرد: هیچ‌گاه طرف آمریکایی در اتاق بازرگانی بین‌المللی مشکلی برای ایران ایجاد نکرده و این در حالی بوده که رژیم صهیونیستی در این‌باره سنگ‌اندازی‌هایی ایجاد کرده، اما تلاش‌های کمیته ایرانی بسیار موثر بوده است.

براساس جدیدترین آمار گمرک، حجم صادرات ایران به آمریکا در پنج ماهه نخست سال جاری بیش از پنج میلیارد و 298 میلیون ریال معادل 207 هزار و 202 دلار بوده است.همچنین در این مدت، بیش از یک هزار و 306 میلیارد و 893 میلیون ریال معادل 50 میلیون و 717 هزار دلار کالای آمریکایی نیز وارد کشور شد.