مدیرعامل مخابرات ایران از ارائه پیشنهادهای مخابرات درباره تغییر تعرفه‌های تلفن ثابت به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی خبر داد. کاظم ابراهیمی صدرآبادی، در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت تغییر تعرفه تلفن ثابت اظهار کرد: پس از هم کدسازی تلفن ثابت، بر آن بودیم که شرکت مخابرات پس از انجام بررسی و کارشناسی در درآمدهای شرکت مخابرات در صورت نیاز به ایجاد تغییر در تعرفه تلفن ثابت پیشنهادهای خود را با سازمان تنظیم مقررات مطرح کند که اکنون این بررسی‌ها صورت گرفته و پیشنهادهای ما در این باره به سازمان تنظیم مقررات ارسال شد و امیدواریم با توجه به شرایط و قواعد رگولاتوری هر چه سریع‌تر به بررسی پیشنهادهای مطرح شده در این زمینه بپردازد.

وی در پاسخ به این سوال که در تعرفه‌های جدید پیشنهادی، چند درصد افزایش برای تعرفه تلفن در نظر گرفته شده، توضیح داد: با توجه به اینکه فعلا این بحث محرمانه است، بهتر آن است که این موضوع از سوی سازمان تنظیم مقررات اعلام شود. ابراهیمی در پاسخ به این مطلب که تغییرات تعرفه‌ای در تمام کشور انجام می‌شود یا تنها به کلانشهرها و شهرهای توسعه‌یافته محدود خواهد شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه طرح هم کدسازی تلفن ثابت در تمام کشور انجام شده هر گونه تغییری در تعرفه نیز حالت سراسری خواهد داشت، البته در این زمینه ما بخش‌های توسعه‌یافته، کمتر‌توسعه‌یافته و روستایی را تفکیک کرده‌ایم و برای هر‌یک از آنها تغییرات خاصی درنظر گرفته‌ایم و تلاش بر آن بوده که این تغییرات به‌ویژه در مناطق روستایی و کمتر توسعه‌یافته کمتر باشد.

مدیرعامل مخابرات ایران در عین حال متذکر شد: ما علاقه چندانی به افزایش تعرفه‌ها نداریم و بحث ما بیشتر به تعدیل تعرفه در تمام سرویس‌ها مربوط می‌شود که بر این اساس می‌توان بسته‌هایی ترکیبی ارائه کرد قطعا استفاده از این بسته‌ها می‌تواند نقش موثری در تعدیل تعرفه ایفا کند و هم برای مشترک و هم برای مخابرات مقرون به‌صرفه باشد.