شنبه, ۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

رئیس اداره روابط عمومی بانک قوامین گفت: نخستین وظیفه مدیران توسعه تقویت ارتباطات است و اطلاعات لازم همچون واقعیت ها، اندیشه ها و احساسات باید پیش از این که هرگونه تصمیمی اتخاذ شود، مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی بانک قوامین، حمید موفق در تبیین بحث ارتباطات، وجود ارتباطات صحیح را یکی از عوامل مهم توفیق سازمان دانست و گفت: تجربه نشان داده اگر ارتباطات صحیح در سازمان وجود نداشته باشد، مباحثی همچون هماهنگی، برنامه ریزی، سازندگی و کنترل نیز دستخوش تغییرات جدی می شوند و کارکنان به شایستگی قادر به انجام وظایف خویش نخواهند بود.

موفق با بیان اینکه در سازمان، اطلاعات باید طی فرآیند ارتباطی مستمر و پایا در اختیار مدیران و کارکنان قرار گیرد تا بتوانند با آگاهی به انجام وظایف خود بپردازند، خاطرنشان کرد: در این راستا نظریه پردازان علم ارتباطات نقش اطلاعاتی و ارتباطی مدیران را جزو اساسی ترین نقش های آنان قلمداد کرده اند.

رئیس اداره روابط عمومی بانک قوامین با اشاره به اینکه توسعه ارتباطات در سازمان از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: چنانچه هدف سازمان دست یافتن به حداکثر بهره وری باشد، نظام ارتباطات باید به گونه ای طرح ریزی شود که در هر حال اطلاعات از کانال های مربوطه در اختیار مدیران و کارکنان قرار گیرد.

موفق با بیان اینکه اطلاع رسانی یکی از ویژگی های اصلی و کلیدی روابط عمومی کارآمد است، افزود: در تعریف آکادمیک روابط عمومی آنچه در اولویت قرار دارد، اطلاع یابی است و این اطلاع یابی چنانچه انحصاری نبوده و با مشارکت سازنده کلیه کارکنان همراه باشد می تواند در درون سازمان تفاهم ، همدلی و همراهی را در مجموعه کارکنان و مدیران ایجاد نماید.

وی با اشاره به اینکه امروزه سازمان های پویا و یادگیرنده جهت نیل به اهداف خود علاوه برشناخت مخاطبان بیرونی نیازمند شناخت مخاطبان داخلی و مجموعه امکانات انسانی و مادی هستند ، خاطرنشان کرد: روابط عمومی ها به منظور شناخت و گردآوری اطلاعات مخاطبان درون سازمان وظیفه مهم و خطیری بر عهده دارند و شناخت دقیق مخاطبان درونی محصول بالندگی و شکوفایی یک روابط عمومی پویا و سرآمد است.

وی در تشریح روابط عمومی های ناکارآمد افزود: امروزه روابط عمومی های ناکارآمد به سمت بیرون سازمان گرایش دارند، در حالی که در روابط عمومی کارآمد، روابط عمومی داخلی از اهمیت نسبتا بیشتری برخوردار است، چرا که اگر آثار و عملکرد روابط عمومی بتواند کارکنان سازمان را جلب و اقناع کند، در کارایی و عملکرد بیشتر آنان، افزایش بهره وری سازمانی و تامین رضایت ارباب رجوع، ایجاد تفاهم بیشتر بین مدیریت و کارکنان و افزایش همت سازمانی موثرتر واقع خواهد شد و در نهایت هر یک از کارکنان را به مبلغی برای سازمان تبدیل خواهد کرد.

رئیس اداره روابط عمومی بانک قوامین در تبیین جایگاه روابط عمومی ها در سازمان ها نیز خاطرنشان کرد: روابط عمومی زمانی می تواند نقش راهبردی خود را در فرایند های ارتباط دو سویه کارکنان با مدیریت ایجاد نماید که خود در سازمان جایگاه مناسبی داشته باشد و متاسفانه در برخی از ساختارهای سازمانی مشاهده می شود که روابط عمومی صرفا به عنوان واحد فرعی، امور اداری یا خدماتی منظور شده است که در این صورت مسلما روابط عمومی نمی تواند جایگاه موثر و نقش آفرین در مسیر تحقق اهداف درون سازمانی خود داشته باشد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/BwoqJycm
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه