آیا میدانستید به دست آوردن هویت صحیح برای برند، در گرو جلوهگری برند برای مشتریان است؟جلوهگری برند با جنبههای آگاهی از برند مرتبط است. برای مثال هر چند وقت یک بار و تا چه حد آسان در شرایط و موقعیتهای مختلف در ذهن مشتریان حضور مییابد؟ تا چه حد برند در اولویت نخست ذهن من است و به آسانی به یاد میآید و شناخته میشود؟ چه نوع اشاره و راهنمایی یا یادآوری لازم است؟ آگاهی برند چه میزان فراگیر شده است؟
یک برند بسیار جلوهگر، برندی است که عمق و وسعت آگاهی برند را با هم دارد. در چنین شرایطی مشتریان همواره خریدهایی کافی انجام میدهند و همچنین همواره به موقعیتهای متنوعی که امکان دارد برند به نحوی به کار گرفته شود یا مصرف شود میاندیشند. جلوهگری برند در واقع نخستین گام مهم در ساختن ارزش ویژه برند است، ولی معمولا کافی نیست.در بسیاری از موارد برای تعداد زیادی از مشتریان، سایر ملاحظات همچون مفهوم یا تصویر ذهنی برند نیز وارد بازی میشود.
خلق مفهوم برند شامل ایجاد تصویر ذهنی برند و این موضوع است که برند در ذهن مشتریان با چه ویژگیهایی مشخص میشود و بیانگر چه چیزی باید باشد. این تداعیهای ذهنی میتوانند بهصورت مستقیم (از تجربه و ارتباط خود مشتری با برند) یا بهصورت غیرمستقیم (از طریق تصویری که از برند در تبلیغات یا سایر منابع اطلاعاتی بهدست آمده باشند، مانند نقل دهان به دهان از برند) شکل بگیرند.