اگر خودرو داشته باشید، حتما تاکنون با بحث بیمه روبهرو بودهاید. بخشی از بیمهها اجباری است و برخی دیگر بهصورت اختیاری خریداری میشود. بهعنوان مثال بیمه شخص ثالث از نوع بیمههای اجباری بوده و بیمه بدنه خودرو از دسته بیمههای اختیاری است. همه میدانند که در زمان اتمام بیمه شخص ثالث باید نسبت به تمدید بیمه خود اقدام کنند اما این احساس مسئولیت در خصوص بیمههای اختیاری وجود ندارد. با این حال برخی دفاتر بیمه با برخی کارهای جانبی توانستهاند این تعهد را در بین مشتریان خود حاکم کنند که حتی برای بیمههای اختیاری اهمیت قائل باشند.
نحوه فعالیت دفاتر بیمه کمی بر خلاف تصور عامه مردم است؛ به این شکل که مبلغی که توسط مشتری پرداخت میشود باید به حساب دفتر مرکزی بیمه برای اجرای تعهدات واریز شود و به ازای هر صدور بیمهنامه کارمزدی از سوی مرکز بیمه به دفتر تعلق میگیرد. در نتیجه افرادی که در این زمینه فعالیت دارند باید توجه داشته باشند فروش بیشتر بیمهنامه میتواند سود آنها را چند برابر کند. اگر شما نیز دارای یک دفتر بیمه هستید بد نیست ادامه مطلب را بخوانید تا با راههای افزایش مشتری بیشتر آشنا شوید.
کارمندان فعال در اختیار داشته باشید
دفاتر بیمه در ابتدای فعالیت خود سود ندارند و هر چه درآمد کسب میشود صرف هزینههای دفتر و حقوق کارمندان میشود. در نتیجه در مدت زمان کوتاه نباید توقع زیادی از دفتر خود برای سود داشته باشید. اما نباید ناامید شوید که درآمد و هزینه شما سر به سر است و سودی عایدتان نمیشود. شما میتوانید با عملیاتی کردن چند راهکار سود خود را بهصورت چشمگیری افزایش دهید.
برای اینکه از فروش بالاتری برخوردار باشید، حتما باید از کارمندان و کارشناسان بیمه کمک بگیرید. این کارمندان میتوانند سود شما را چند برابر کنند اما تنها ایجاد انگیزه آنها را به دریافت سود بیشتر ترغیب میکند. به ازای صدور هر بیمهنامه یا به ازای مبلغی مشخص که دریافت میشود یک پاداش جزئی برای کارمند مورد نظر کنار بگذارید. این کار باعث میشود کارمند زمان بیشتری کار مفید داشته باشد و تکاپوی وی برای فروش بیشتر افزایش یابد. همچنین با ایجاد رقابت بین کارمندان خود میتوانید به سود بیشتر برسید. این موضوع را عنوان کنید که در پایان هر ماه میزان فروش هر کارمند بررسی میشود و هر کسی که فروش بیشتری داشت مورد تحسین قرار خواهد گرفت و پاداشی غیر از موارد ذکر شده به او تعلق میگیرد. این کار باعث میشود کارمندان مشتریان بیشتری را برای صدور بیمهنامه جذب کنند.
ارائه خدمات جانبی
برای شرکتهای بیمه این خدمات جانبی هستند که مشتریآورند. در غیراین صورت قیمت بیمهنامهها یک تفاوت اندک دارد اما خدمات جانبی باعث میشود مشتریان شما را انتخاب کنند. خدمات جانبی چند وجه دارند؛ یکی افرادی هستند که به دفتر مراجعه میکنند و دیگر افرادی هستند که بهصورت تلفنی و غیرحضوری قصد دریافت خدمات دارند. افرادی که به دفتر بیمه مراجعه میکنند غالبا به خدمات حضوری اعتقاد دارند. وقتی فردی وارد میشود کارمند موردنظر باید جلوی پای اربابرجوع بایستد و وی را برای نشستن راهنمایی کند. همچنین برای مشتری سفارش چای یا قهوه به مسئول مربوطه را بدهد تا وی گلویی تازه کند. زمانی که او مشغول خوردن چای است کارش به سرعت انجام شود و همین موضوع را در تبلیغات خود ذکر کنید که به اندازه یک چای خوردن به ما وقت بدهید تا کارتان انجام شود. برای مشتریانی که وقت ندارند به دفتر مراجعه کنند بهصورت غیرحضوری کارشان را انجام دهید. برای این کار باید از یک موتورسوار بهره ببرید که خدمات شما را انجام دهد. این موضوع هم میتواند یکی از پایههای تبلیغاتی شما باشد که بیمهنامه خود را در منزل تحویل بگیرید. برای اطمینان از صدور بیمهنامه میتوانید شماره کارتی را که به نام شرکت است در سایت بگذارید و افراد برای صدور بیمهنامه بهصورت اینترنتی سفارش دهند.
تبلیغات موثر
این روزها فضای مجازی یکی از مکانهای تبلیغات موثر به حساب میآید پس از تبلیغات در این فضا نیز غافل نشوید. همه خدماتی که قرار است به مشتری داده شود باید در تبلیغات ذکر شود؛ از ارائه خدمات حضوری تا خدمات غیرحضوری. در دنیای گسترده اینترنت شما میتوانید یک سایت برای دفتر نمایندگی بیمه خود طراحی کنید. در این سایت میتوانید انواع خدمات را بهصورت کامل گزارش دهید و حتی در برخی موارد گزینههایی را برای سفارش بیمهنامه تعبیه کنید تا کار مشتریان آسان شود.
همچنین تبلیغات شما نباید خیلی در سطح شهر بهصورت بیلبورد و تابلوهای تبلیغی باشد بلکه باید تبلیغات محلی و تبلیغات مجازی خود را در سایتهایی که بهصورت اختصاصی به دفتر بیمه شما مربوط میشود گسترش دهید. تبلیغات محلی میتواند گزارش ارائه خدمات در قالب یک تراکت باشد اما تبلیغات در فضای مجازی بسیار موثر خواهد بود. شما میتوانید برای مشتریانی که از طریق فضای مجازی سفارش خود را انجام میدهند خدمات جانبی در نظر بگیرید. بهعنوان مثال اعلام کنید افرادی که بهصورت غیرحضوری سفارش میدهند بیمهنامه رایگان به دستشان میرسد و هزینه پیک ندارند. ساعت فعالیت خود را به 24 ساعت در شبانهروز برسانید تا افرادی که فراموشکار هستند به راحتی بتوانند از خدمات دفتر شما بهرهمند شوند. همچنین لیست بیمهشدگان را هر روز مرور و افرادی را که بیمهنامهشان روبهپایان است، جدا کنید. با آنها تماس بگیرید و بگویید که برای صدور بیمهنامه جدید حاضر هستید. یکی از تبلیغات شما میتواند بیان این جمله باشد که «حواستان به بیمهنامه نباشد ما شما را آگاه میکنیم.» در هر یک از مراحل کار، مشتری باید احساس کند که برای او ارزش قائل هستید و تمام تلاش خود را میکنید تا بهترین خدمات را در کمترین زمان به او ارائه بدهید.