سه شنبه, ۲۵ آذر(۹) ۱۴۰۴ / Tue, 16 Dec(12) 2025 /
           
فرصت امروز

آیكیا برند معروف و محبوبى است حتى در كشورهاى در حال توسعه و كشورهایى كه در آنها نمایندگى رسمى و قانونى ندارند. آیكیا دوستان معتقدند كه در فروشگاه هاى این برند سوئدى كه از ابتدا با هدف جذب قشر دانشجو و كم درآمد راه اندازى شده، از شیر مرغ تا جان آدمیزاد پیدا می شود. در واقع تمام نیازهاى ریز و درشت آدم را آن هم با قیمتى مناسب برآورده می كند. اما این را چه كسانى می گویند؟ مشتریان آیكیا در چه رده سنى قرار می گیرند؟

مجله وكس در مقاله اى تازه به همین موضوع پرداخته و می نویسد: در هر نقطه دنیا به هر فروشگاه آیكیا كه بروید بدون شك چند بیست و اندى ساله را می بینید كه میان قفسه هاى پر از آكسسوار، تخت، قفسه كتاب، میز و چراغ خوشحال پرسه می زنند.

آیكیا برند محبوب جوان هاست. هر سال بیش از ٧٧١میلیون نفر از ٣٧٥ نماینده خرده فروش این شركت لوازم خانگى (كه ٤٠ شعبه اش فقط در ایالات متحده است) بازدید می كنند. روى هم، تمام این فروشگاه ها سالانه درآمدى بالغ بر ٥/٣٤میلیارد دلار آمریكا دارند و نزدیك به ١٥میلیون مترمكعب چوپ را صرف قطعات از پیش آماده شان براى سفارش هاى مشتریان می كنند.

طراحى ساده و مدرن از یك سو و قیمت معقول اجناس آیكیا را به كعبه آمال دانشجوهاى جوان تبدیل كرده است، اما بررسى هاى جدید نشان می دهد كه این كشش با بالغ شدن و بالا رفتن سن مصرف كننده كم می شود. در این سن و سال همان مشترى ها دیگر ترجیح می دهند براى اسباب و اثاثیه خانه شان بروند سراغ برندها و كالاهاى شیك تر و كارآمدتر.

شركت مالى و اعتبارى ارنست به تازگى اطلاعات مربوط به عادات خرید بیش از 10هزار مصرف كننده آمریكایى را مورد بررسى قرار داد تا پاسخ این پرسش را پیدا كند: مصرف كننده ها درچه سنى دیگر از آیكیا خرید نمى كنند؟

پاسخ چه بود: تقریبا در ٣٤ سالگى.

براساس این اطلاعات، سال هاى اوج آیكیا براى مشتریانش- آنچه ارنست «دهه آیكیا» می نامد- از اواسط دهه ٢٠ است تا اوایل دهه ٣٠، اوج سن خرید كردن از آیكیا ٢٤ سالگى است. (اطلاعات این 10هزار و اندى مشترى آیكیا نشان می داد كه ٣١درصدشان در ٢٤ سالگى از آیكیا خرید می كردند) حوالى ٣٤سالگى، كه تقریبا در همه جاى دنیا قاعدتا باید وقت خانه خریدن باشد، مشتریان دیگر از آیكیا خرید نمى كنند.

پرسشى كه در اینجا مطرح می شود این است، مصرف كنندگان آمریكایى بعد از آیكیا براى خرید لوازم خانه شان به چه برندى روى می آورند.

با محو شدن آیكیا از تصویر زندگى در میانه هاى دهه٣٠، مصرف كنندگان همان طور كه گفته شد، براى خانه شان لوازم شیك تر و بزرگانه تر می خرند. ارنست با جمع آورى اطلاعات مربوط به ١٤ خرده فروش بزرگ لوازم خانگى در آمریكا به این نتیجه رسیدكه ٢٠ ساله هاى دیروز و ٣٠ ساله هاى امروز از فروشگاه هاى لوازم خانگى چون Bed Bath & Beyond, Crate & Barrel, Williams-Sonoma و Container Store خرید می كنند. البته این به آن معنا نیست كه این فروشگاه ها از آیكیا بزرگ تر و تكمیل تر هستند.

موضوع این است كه بیشتر جوان ها بعد از خریدن نخستین خانه شان لوازم ضرورى خانه مثل تخت، مبل و اثاثیه دیگر را می خرند و بعد در دهه 30 به لوازم ریزتر و ظریف ترى مثل ملحفه، پرده و سرویس غذاخورى توجه بیشترى نشان می دهند.

توضیح نمودار

نمودارى كه در این تصویر می بینید براساس اطلاعات به دست آمده از تحقیق شركت ارنست تهیه شده و به شما نشان می دهد كه آمریكایى ها با بالا رفتن سن شان مشترى كدام فروشگاه هاى لوازم خانگى می شوند و در چه سنى از این فروشگاه ها خرید می كنند.

برچسب ها : فرصت آزاد
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Uf9Q0NPI
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
«رویای ۷.۴ میلیارد دلاری» در آمریکا: پالایشگاه مواد معدنی حیاتی با حمایت واشنگتن سیتی و بانک Banamex: فروش ۲۵٪ به یک میلیاردر مکزیکی و پیامش برای بازارهای نوظهور «نزدک ۲۴ ساعته» در راه است: انقلاب آرامی که مدل کسب وکار بورس ها را تغییر می دهد چه عواملی در تعیین قیمت ماشین دست دوم تاثیرگذار است؟ چرا دنیای سلامت به بازاریابی در شبکه های اجتماعی نیاز دارد؟ «بایرن» در صف IPO هنگ کنگ: داستان جنگ تراشه ها و فرصت های استارتاپی چین قیمت خودرو در چهارمین روز هفته سه شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۴ قیمت دلار امروز بازار آزاد سه شنبه ۲۵ آذر در کانال ۱۲۹ هزار تومان بانک مرکزی ژاپن به نرخ بهره ۳۰ ساله برگشت: اثرش روی کسب وکارها چیست؟ قیمت طلا و سکه امروز سه شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۴ شاخص کل بازار بورس سوار بر مدار صعودی هولسیم در پرو یک خرید بزرگ انجام داد: چرا مصالح ساختمانی دوباره جذاب شد؟ قیمت خودرو های داخلی و مونتاژی در بازار / ۲۵ آذر ۱۴۰۴ قیمت دلار امروز بازار آزاد سه شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۴ کرینگ و اردیان: معامله ۹۰۰ میلیون دلاری نیویورک برای «کنترل آینده خرده فروشی لوکس»
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکامیونت فورسخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایرهارد باکسخرید تاج گل ارزانسرور مجازیبیمه شک دار نگیر!نرم افزار بهای تمام شده شُماران سیستمنرم افزار cmmsآزمون آنلاینپت شاپ آنلاینکمپرسور اسکروقرص لاغریاستند خیریهحرف تو: مرجع مقایسه برند و بررسی کسب کارهاکاپشن مردانه
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه

https://www.ceats.org/

https://blog.mocelin.ind.br/

https://nrims.uncst.go.ug/

toto togel

https://alcaldiasancristobal.gob.ve/

Situs toto

https://pkmmuka.cianjurkab.go.id/

slot pulsa

situs togel

situs toto

situs 5k

situs gacor

situs toto

situs toto

slot777

deposit 5000

slot 5k

toto togel

Kembangtoto

slot qris

situs toto

deposit 5000

slot gacor qris

slot deposit 5000

situs kembangtoto

toto togel

Link slot dana

slot qris

situs toto

toto togel

slot depo 5k

situs kembangtoto

kembangtoto

slot qris

situs togel

toto togel

situs togel

situs toto

slot qris

situs toto

situs toto

situs toto

toto 4d

situs togel

situs toto

slot777

deposit 5000

link slot gacor

situs toto

situs toto

slot 5000

Situs toto

slot777

situs toto

slot 5000

slot pulsa

situs toto

toto togel

Situs toto

kembangtoto

situs toto

situs toto

situs toto

situs 5000

situs toto

situs toto

situs togel

slot88

bandar togel

bandartoto

https://collegiogeometri.mb.it/

https://lavorain.seval.it/

https://personal.cofadena.gob.bo/

situs togel

toto 4d