یکشنبه, ۳۰ آذر(۹) ۱۴۰۴ / Sun, 21 Dec(12) 2025 /
           
فرصت امروز

اقتباس از ایده های دیگران یکی از آسان ترین روش های موجود برای ساختن آگهی در میان طراحان این حوزه است. با این حال نکته این امر به معنای الهام گیری از هر ایده ای نیست. تنها از ایده هایی که حرف تازه ای برای گفتن در عرصه تبلیغات دارند باید استفاده کرد.

این نکته هنگامی اهمیت پیدا خواهد کرد که بدانیم اکثر اقتباس های شکست خورده به دلیل استفاده از ایده های معمولی بوده است. ایده های معمولی، همان طور که از نام آن پیداست، در سطح متوسطی قرار داشته و انتظار نتیجه مطلوب را نمی توان از آن  داشت.

اگرچه اغلب طراحان آگهی پس از ارائه ایده خود، نسبت به آن نگاه کاملا مثبتی دارند، با این حال ممکن است عقیده شما به عنوان یک طراح با آنچه مخاطب در نظر دارد کاملا متفاوت باشد. مشکل اصلی استفاده از نکات کلیشه ای، ناامید ساختن مخاطب از مطالعه آگهی و متن شماست. در واقع خواننده به محض مواجهه با یک کلیشه، صرف نظر از ادامه متن، آگهی شما را رها خواهد کرد.

ایده

متن ایده حاضر را براساس تحلیل اشتباهات رایج اغلب طراحان تبلیغات تهیه کرده ام. هنگامی که در ایمیل خود به مشتریان از یک متن از پیش تعیین شده استفاده می کنید، انتظار جلب توجه آنها چندان معقول نیست. در واقع اگر مخاطب  برای شما اهمیت و ارزش زیادی دارد، اندکی هزینه و خلاقیت لازم است.

برای مثال در نظر بگیرید پیام تبلیغاتی به این صورت دریافت کرده اید: «مشتری گرامی، برند ما در زمینه تهیه لوازم منزل یکی از برترین هاست. تنها با یک تماس در کمترین زمان ممکن سفارشات به شما تحویل داده خواهد شد.»

این متن ابتدایی یک ایمیل کلیشه ای را تشکیل می دهد. باید در نظر داشت که در طول روز ممکن است بیش از 100 شرکت دیگر نیز چنین پیام هایی را برای مخاطبان ارسال کنند. نتیجه کار، حذف ایمیل شما بدون باز کردن آن خواهد بود.

در عوض می توان مقداری خلاقیت را چاشنی کار کرده و پیام را به این شکل آغاز کرد: «مشتری گرامی، جناب آقای (نام شخص موردنظر)، نمی دانم چگونه از وفاداری شما به شرکت مان تشکر کنم.سپری کردن چندین سال در کنار فردی مثل شما نقطه ای درخشان در کارنامه من و تمامی همکارانم است.به همین دلیل از این پس برای سفارش محصولات با شماره شخصی من تماس بگیرید و مطمئن باشید که در سریع ترین زمان ممکن سفارش تان را در دست خواهید داشت. همچنین به پاس قدردانی از خریدهای شما، تخفیف 25 درصدی را از این پس به طور ویژه برای شما در نظر گرفته ایم.»

تفاوت میان دو متن ذکر شده آشکار است. با این حال اگر به متن پیشنهادی علاقه مند نیستید، متن دیگری را نیز برای شما آماده کرده ایم: «مشتری عزیز، حضور شما در کنار برند ما مثل وجود لبخند روی تابلوی مونالیزاست. بدون شما یکی از عناصر اصلی این شرکت کم خواهد بود. بنابراین اگر مایل باشید، بسته رایگانی از خدمات خود را به شما عرضه خواهیم کرد. شاید به این وسیله بتوانیم مقداری از لطف شما را جبران کنیم.»

منظور اصلی من از به کارگیری هزینه و خلاقیت را متوجه شدید؟ در واقع به این شیوه مخاطب تان حس خواهد کرد که پیام شما به طور اختصاصی برای وی فرستاده شده است. این حس بسیار تاثیرگذار و ارزشمند است.

اندکی تامل کافی است تا به این نتیجه رسید که دوران کپی برداری های سنتی به پایان رسیده است. به همین دلیل تنها دو راه برای شما باقی خواهد مانده. نخست اقتباس از ایده های موفق و استفاده از آنها به طور مناسب و در وهله بعد ایده پردازی و استفاده از خلاقیت. با این حال توجه داشته باشید که استفاده از عنصر خلاقیت در آگهی به معنای بهره گیری از هر ایده احتمالی نیست. ایده شما باید حداقل استانداردهای موجود را داشته باشد تا در تعامل با مخاطبان موفقیت کسب کند.

آنچه در عمل باید انجام دهید

- با دقت بالا به دنبال یافتن کلیشه ها در مطلب خود باشید. هرچه متن شما دارای کلیشه کمتری باشد، خواننده بیشتر به آن جلب خواهد شد.

- لازم نیست مطلب خود را در زمانی اندک کامل کنید. در واقع در برخی موارد نگارش یک آگهی مناسب ممکن است ساعت ها یا روزها زمان از شما بگیرد. با این حال نتیجه کار ارزش تلاش شما را خواهد داشت.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/NvMe4Dd0
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
شماره 2847 روزنامه فرصت امروز صفر تا صد طراحی خبرنامه برای برند تغییر استانداردهای سوخت آمریکا؛ آیا واقعاً به نفع خودروساز و مصرف کننده است؟ قیمت طلا و سکه در آخرین معاملات بازار / ۲۹ آذر ۱۴۰۴ دیجئو دارایی کلیدی شرق آفریقا را می فروشد؛ تمرکز بر ترازنامه و «خروج انتخابی»  «Nothing» با سرمایه گذاری مردمی ۸ میلیون دلار گرفت؛ رشد برند با جامعه، نه فقط VC بانک مرکزی روسیه نرخ را ۱۶٪ کرد؛ پیامش برای کسب وکارها: «پول هنوز گران است»  ترامپ مدیا با شرکت فیوژن ادغام می شود؛ وقتی «روایت» جای «تناسب کسب وکار» را می گیرد قیمت دلار امروز بازار آزاد شنبه ۲۹ آذر در کانال ۱۳1 هزار تومان تزریق هوش هیجانی به فرهنگ سازمان قیمت طلا و سکه امروز شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴ ویزا و مسترکارت ۱۶۷.۵ میلیون دلار برای پرونده کارمزد ATM پرداخت می کنند شاخص کل بازار بورس به دنبال فتح کانال 4 میلیون واحد برنامه ریزی هوش مصنوعی در ایران؛ چگونه در شرایط تحریم تصمیم درست بگیریم؟ قیمت خودرو های پر تیراژ داخلی در اولین روز هفته شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکامیونت فورسخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایرهارد باکسخرید تاج گل ارزانسرور مجازیبیمه شک دار نگیر!نرم افزار بهای تمام شده شُماران سیستمنرم افزار cmmsآزمون آنلاینپت شاپ آنلاینکمپرسور اسکروقرص لاغریاستند خیریهحرف تو: مرجع مقایسه برند و بررسی کسب کارهاکاپشن مردانهکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه