پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 2 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

مصرف چیپس، خلال سیب زمینی، دانه های غلات، ذرت و. . . در قالب غذاهای آماده موسوم به اسنک، بازار قابل توجهی را در صنعت غذایی جهان ایجاد کرده است، به طوری که امروزه بخش مهمی از صنعت غذایی جهان را غذاهای موسوم به اسنک تشکیل داده اند.

این مواد غذایی که مطابق با سبک زندگی امروزی شکل گرفته اند، غذاهایی مختصر و به قول معروف سرپایی محسوب می شوند که سیری مختصری را در کوتاه مدت برای افراد ایجاد می کنند؛ انواع چیپس ها، خلال های سیب زمینی، ذرت، دانه های غلات و. . . در حیطه این زنجیره غذایی قرار می گیرند و در مجموع بازار قابل توجهی را در سطح جهانی رقم می زنند که ما از آن به عنوان بازار اسنک نام می بریم.

در این گزارش پس از نشان دادن چشم انداز جهانی این ماده غذایی در بازارهای جهانی؛ به معرفی بزرگ ترین بازار جغرافیایی آن پرداخته و در ادامه نیز مهم ترین بخش های این بازار و کانال های توزیع آن را برخواهیم شمرد.

چشم انداز بازار جهانی اسنک

با توجه به شتابی که در جامعه کنونی جهان به چشم می خورد، گرایش به سوی مصرف غذاهای سرپایی در بین مردم رشد زیادی پیدا کرده است و اکثر مردم جهان این میان وعده های غذایی را به عنوان یک مکمل خوراکی شناخته و به مصرف آن تمایل پیدا کرده اند، به طوری که امروزه در بسیاری از سوپرمارکت ها و فروشگاه های زنجیره ای جهان، بخش مهمی از مواد غذایی را اسنک ها تشکیل می دهند و به عنوان غذایی کاملا شناخته شده و پذیرفته شده از سوی مردم جهان به کار می روند.

برهمین اساس محققان اقتصادی معتقدند در سال های آینده نیز بازار جهانی اسنک به روند رشد کنونی خود ادامه داده و حتی به رشدی بیشتر نیز دست یابد. طبق آمار ارائه شده انتظار می رود بازار جهانی اسنک تا سال 2020 با نرخ رشد سالانه 4درصد رو به جلو حرکت کند، بنابراین می توان گفت که تجارت اسنک در سال های آینده بخش مهم و قابل توجهی را در صنعت مواد غذایی جهان به خود اختصاص خواهد داد.

آسیا- پاسیفیک؛ بزرگ ترین بازار درآمدزا

اگرچه اسنک ها به عنوان غذاهایی مختصر در سطح جهان شناخته شده اند و کاربرد آنها در همه نقاط جهان عمومی شده است، اما در این میان، برخی مناطق جهان سهم بیشتری از بازار این ماده غذایی را به خود اختصاص داده اند، به طوری که در بین بازارهای بین المللی اسنک، منطقه آسیا-پاسیفیک به عنوان مهم ترین بازار این صنعت غذایی شناخته می شود. عواملی مانند تغییر سبک زندگی مردم، افزایش جمعیت، ماشینی شدن زندگی و رشد شهرنشینی و... از جمله دلایل اصلی رشد این بازار در منطقه مذکور است.

محققان اقتصادی پیش بینی  می کنند تا سال 2020 بیش از 43درصد از درآمد بازار جهانی اسنک به منطقه آسیا-پاسیفیک اختصاص یابد. در حال حاضر نیز این منطقه به لحاظ درآمدزایی، بیشترین سهم را در بازار جهانی اسنک به خود اختصاص داده است.

سهم 34درصدی سیب زمینی در بازار اسنک

بازار اسنک، مواد غذایی متفاوتی را شامل می شود که سیب زمینی، دانه های غلات، ذرت، برنج و. . . از جمله مهم ترین و اصلی ترین مواد این بازار به شمار می روند. سهم هر یک از مواد فوق نیز در بازار این صنعت متفاوت بوده و با توجه به ذائقه مصرف کنندگان، میزان رشد متفاوتی را نشان می دهند.

طبق بررسی های صورت گرفته، در بین مواد مذکور، سیب زمینی به عنوان بزرگ ترین و مهم ترین بخش بازار جهانی اسنک محسوب می شود. حضور گسترده انواع خلال های سیب زمینی، چیپس ها و. . . در بازارهای جهانی نیز شاهدی بر این مدعاست.جالب است بدانید مطابق آمار ارائه شده، سیب زمینی در سال 2015 حدود 34درصد از سهم بازار جهانی اسنک را به خود اختصاص داده بود و این روند در سال های آتی نیز ادامه خواهد داشت.

بیشترین فروش در هایپر مارکت و سوپر مارکت

هایپرمارکت ها و سوپر مارکت ها، خرده فروشی های مستقل و فروشگاه ها ازجمله اصلی ترین کانال های توزیع مواد غذایی موسوم به اسنک در سطح جهان هستند که در این میان، هایپر مارکت ها و سوپرمارکت ها، بیشترین سهم را در این توزیع جهانی به خود اختصاص داده اند.

افزایش روند شهرنشینی در جهان و تغییر سبک زندگی انسان امروز، باعث شده است مصرف کنندگان دنیای کنونی، خرید در هایپرمارکت ها و سوپرمارکت ها را که در آنها همه چیز به صورت قفسه بندی در مقابل مشتریان قرار دارد، ترجیح دهند.

اسنک ها نیز چنین وضعیتی را در سطح جهان پیدا کرده اند و بیشترین میزان توزیع آنها از طریق کانال های مذکور است، به طوری که در سال 2015 بیش از 53درصد از کل درآمد این بازار را هایپرمارکت ها و سوپرمارکت ها از آن خود کرده بودند.

منبع : www.technavio.com
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Ii3XSGxZ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهمریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه