جمعه, ۲۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 17 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

امروزه چمدان نه تنها به عنوان یک وسیله ضروری در سفر شناخته می شود، بلکه یکی از محصولات عمده دنیای مد و فشن نیز محسوب می شود که با طراحی و رنگ بندی خاص خود، نقش مهمی در تمایلات زیبایی شناسانه مصرف کنندگان داشته است و انتظار می رود تا سال 2020 با نرخ رشد سالانه 5.5درصد، یکی از بازارهای پویا را داشته باشد.

از آنجایی که توجه بسیار زیادی از سوی مردم جهان به امر سفر و گردشگری دیده می شود، طبیعتا ملزومات صنعت گردشگری نیز جایگاه قابل توجهی در سطح جهان پیدا کرده اند و در این میان، چمدان به عنوان یکی از وسایل ضروری زندگی امروز خصوصاً در صنعت سفر و گردشگری، بازاری قابل توجه را در اقتصاد جهانی رقم زده است، به همین منظور نیز در این گزارش، جایگاه جهانی این صنعت، مهم ترین دلایل رشد آن و همچنین چشم انداز بازار آن را طی سال های آتی بررسی خواهیم کرد.

عوامل اصلی رشد بازار چمدان

تغییر سبک زندگی در دنیای امروز، رشد شهرنشینی و بالا رفتن تقاضا برای گردشگری از جمله عوامل کلیدی رشد بازار چمدان به شمار می روند، به گونه ای که این وسیله به عنوان یکی از ملزومات زندگی دنیای مدرن شناخته شده و تقریباً در تمام خانواده های جهان، چند نمونه از مدل های مختلف آن در اندازه های متفاوت یافت می شود.

سفر و گردشگری نیز به عنوان یکی از اصول اساسی در زندگی امروز پذیرفته شده و در این میان، وسیله ای مانند چمدان به عنوان یکی از ضروری ترین ملزومات سفر به شمار رفته، بنابراین جایگاه قابل توجهی در صنعت گردشگری پیدا کرده است، به طوری که بازار چمدان به عنوان یک وسیله ضروری گردشگری، در تبلیغات و بازاریابی سفر بسیار مؤثر بوده و در مقام یکی از ضروریات گردشگری نمایش داده می شود.

ارزش کنونی بازار چمدان و چشم انداز آن تا سال 2020

بازار جهانی چمدان در فاصله سال های 2014 تا 2020 رشد چشمگیری را نشان خواهد داد به طوری که طبق نظر محققان اقتصادی ارزش این بازار در سال 2014 حدود 30.967میلیون دلار بوده و انتظار می رود که تا سال 2020 به ارزشی برابر با 43.356میلیون دلار با نرخ رشد سالانه 5.5درصد برسد که افزایش قابل توجهی خواهد بود.

همگام با تکنولوژی

تکامل در تکنولوژی جهان و رشد صنعتی و فناوری بی سابقه ای که در دنیای امروز رقم خورده است، در بسیاری از صنایع کاربردی دنیای امروز دیده می شود و در این میان، صنعت چمدان نیز از این تأثیر برکنار نبوده و با رشد و تحولات نوین تکنولوژی، تغییرات قابل توجهی را پشت سر گذاشته است، به طوری که امروزه در بازارهای جهانی انواع مختلفی از چمدان دیده می شود که با تکنولوژی ها و خصوصیات متفاوتی همراه بوده و بسته به نوع سفر و کاربردی که دارند، انواع مختلفی پیدا کرده اند.

بنابراین باید گفت رشد بازار چمدان در سطح جهان همراه با رشد صنعتی و تکنولوژی صورت گرفته و انواع چمدان های مختلفی که در بازارهای جهانی تولید می شوند نیز شاهدی بر این مدعا هستند.

سریع ترین نرخ رشد در آسیا پاسیفیک

از آنجایی که نیاز به سفر در بین تمام مردم دنیا یک نیاز مشترک است، چمدان نیز به عنوان یک وسیله کاربردی در تمام نقاط دنیا مورد استفاده قرار می گیرد، بنابراین باید گفت بازار چمدان یک بازار جهانی است که در تمام جهان رونق خاصی پیدا کرده است، اما در این میان نباید از گسترش این بازار که در برخی مناطق جهان بیشتر شده است، غافل شد.

با توجه به دلایلی مانند رشد شهرنشینی، افزایش جمعیت و تغییر سبک زندگی که در رشد بازار چمدان تأثیرگذار بوده اند، باید گفت به لحاظ جغرافیایی، منطقه آسیا پاسیفیک باید بیشترین میزان تقاضا را برای این محصول داشته باشد و طبق نظر محققان انتظار می رود که در سال های آینده رشد قابل توجهی را در بازار چمدان در منطقه مذکور شاهد باشیم، به طوری که پیش بینی کرده اند نرخ رشد سالانه این صنعت در کشورهای آسیا پاسیفیک در فاصله سال های 2015 تا 2020 به 6.7درصد برسد که نشان دهنده افزایش تقاضا برای چمدان در مناطق مذکور است و این میزان رشد، سریع ترین رشد سالانه را نسبت به دیگر مناطق جهان نشان می دهد.

همگام با مد و فشن

از طرفی چمدان به عنوان یکی از محصولات و لوازم جانبی دنیای مد و فشن نیز حضور چشمگیری در بازارهای جهانی پیدا کرده است که نشان دهنده تأثیرات دنیای مدرن بر این وسیله کاربردی است.

ارائه انواع مدرن این وسیله که سبک تر هستند و به لحاظ طراحی نیز طرح های متفاوتی را نشان می دهند بیان  کننده تأثیری است که این بازار از دنیای مد و فشن جهان پذیرفته است؛ این تأثیر خصوصاً در مناطقی مانند ایالات متحده آمریکا و اروپا خود را نشان می دهد که علاوه بر جنبه کاربردی چمدان، به اصول زیبایی شناسانه و تطابق آن با مدهای روز نیز توجه نشان می دهد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Wd4APmEI
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه