جمعه, ۲۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 17 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز
بازار جهانی

رشد 7درصدی بازار سردخانه‌های صنعتی تا سال 2021

7 سال پیش ( 1395/3/30 )
پدیدآورنده : فهیمه خراسانی  

مطابق گزارش محققان اقتصادی، بازار تجهیزات سردخانه‌های صنعتی تا سال 2021 به ارزش 36.25میلیارد دلار می‌رسد، تغییراتی که در عادات غذایی مردم جهان پدید آمده است و بهبود تجارت بین‌المللی محصولات غذایی از جمله عوامل کلیدی در رشد این بازار محسوب می‌شوند.

تجهیزات سردخانه‌ای در صنایع مختلفی کاربرد دارند، مواد‌غذایی و آشامیدنی از مهم‌ترین آنها هستند. در دنیای امروز نیاز به نگهداری دراز مدت مواد‌غذایی از ضروریات زندگی به شمار می‌رود. بسیاری از مواد‌غذایی و محصولات کشاورزی که در جهان تولید می‌شوند، قابل انتقال به دیگر نقاط جهان هستند و می‌توان گفت در دنیای امروز، بسیاری از مواد‌غذایی، میوه‌ها و گیاهان به‌صورت تمام فصل در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرند.

بنابراین حتی اگر فقط محصولات خوراکی را در این صنعت در نظر بگیریم، می‌بینیم که نیاز جوامع امروزی به صنعت سردخانه بسیار زیاد شده است، ضمن اینکه سردخانه‌های صنعتی برای انبار کردن و سردسازی مواد شیمیایی و دارویی نیز کاربرد زیادی پیدا کرده‌اند و در صنعت داروسازی جهان نیز جزو لوازم ضروری به شمار می‌آیند.

از طرفی تغییراتی که در سبک زندگی مدرن ایجاد شده است مانند شاغل شدن بیشتر اعضای خانواده و کمبود وقت، باعث نیاز بیشتر مردم جهان به غذاهای آماده و فریزری شده است، به‌گونه‌ای که بسیاری از کارخانه‌های مواد‌غذایی، به تولید غذاهای نیمه‌آماده می‌پردازند و برای نگهداری و ذخیره‌سازی آنها نیاز به سردخانه‌های بزرگ صنعتی ضرورت پیدا می‌کند، به‌خصوص اینکه بسیاری از این مواد‌غذایی در سایر نقاط جهان نیز مصرف‌کنندگان زیادی دارند و بنابراین نگهداری آنها در یک محیط سالم و سرد که از فاسد شدن‌شان جلوگیری کند، بسیار ضروری است.

طبق دلایل فوق می‌توان گفت که بازار سردخانه‌های صنعتی در جهان، بازاری رو به رشد محسوب می‌شود که در بسیاری از نقاط دنیا حضوری چشمگیر داشته و نقش مهمی در چرخه اقتصاد جهانی ایفا می‌کند.

چشم‌انداز جهانی این صنعت

با توجه به تقاضای زیادی که در سطح جهان نسبت به صنعت سردخانه‌های صنعتی دیده می‌شود، انتظار می‌رود این صنعت طی سال‌های آینده رشد بیشتری داشته باشد. همان‌گونه که در سال‌های اخیر نیز این صنعت رشد چشم‌گیری پیدا کرده است، به طوری که طبق آمارهای گرفته شده در سال 2015 ارزش این بازار به مبلغ 24میلیارد دلار بوده است و انتظار می‌رود در دوره مورد پیش‌بینی، یعنی تا سال 2021، به ارزشی بیش از 36میلیارد دلار با نرخ رشد مرکب سالانه بیش از 7درصد برسد. این آمار نشان‌دهنده نیاز روزافزون جامعه جهانی نسبت به صنعت مذکور است.

کمپرسور مهم‌ترین بخش این صنعت

به طور کلی تجهیزات مربوط به صنعت سردخانه شامل بخش‌های متعددی است که مهم‌ترین آنها کمپرسورها، اپراتورها، قفسه‌های صنعتی و مبدل‌های حرارتی می‌شود. طبق آمارهایی که در سال 2015 ارائه شده، بخش کمپرسور بزرگ‌ترین بخش صنعت سردخانه‌ای در جهان محسوب می‌شد و قفسه صنعتی و اپراتور نیز در رتبه‌های بعدی قرار داشتند، به طوری که سه بخش مذکور در سال 2015، بیش از 62درصد سهم این صنعت را به خود اختصاص داده بودند. و طبق آمارهای ارائه شده پیش‌بینی می‌شود که بخش قفسه‌های صنعتی سریع‌ترین رشد را طی سال‌های آتی در این صنعت داشته باشند.

فرآوری مواد‌غذایی، رهبر اصلی سردخانه‌های صنعتی

سردخانه‌های صنعتی نیز همان‌گونه که گفته شد در صنایع زیادی می‌توانند کاربرد داشته باشند، چراکه نیاز به ذخیره‌سازی و در عین‌حال سالم نگه داشتن آن صنایع در اولویت قرار دارد.

بر این اساس این صنعت بیشتر در صنایع غذایی و آشامیدنی، مواد شیمیایی، صنایع دارویی، تولیدات گاز، ذخیره‌سازی و انبارداری و پتروشیمی کاربرد دارد. در این میان صنعت تولید و فرآوری مواد‌غذایی، رهبر اصلی به شمار می‌رود و طبق نتایج به دست آمده از سوی محققان، در سال 2015 بیش از 24درصد از سهم این بازار را به خود اختصاص داده بود.

بیشترین میزان تقاضا در کشورهای در حال توسعه دیده می‌شود

بازارهای اصلی صنعت سردخانه نیز تقریبا در تمام جهان فعال هستند. آمریکای شمالی، اروپا، آسیا و خاورمیانه، آمریکای لاتین و اروپا از مناطق کلیدی در بازار این صنعت به شمار می‌روند و در این میان تقاضا برای تجهیزات صنعت سردخانه‌ای در کشورهای آسیایی بالاتر است.

همچنین کشورهای در حال ظهور آمریکای لاتین نیز طی سال‌های گذشته، رشد قابل توجهی در این صنعت داشته‌اند. به طور کلی می‌توان گفت رشد صنعت فرآوری و تولید محصولات غذایی در جهان، به‌خصوص در کشورهای در حال توسعه باعث تقاضای بیشتر برای صنعت سردخانه شده و در نتیجه در سال‌های آتی نیز با رشد قابل توجه این صنعت رو‌به‌رو خواهیم بود.

منبع : www.achrnews.com
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Ml8wzBc2
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه