آیا میدانستید مطالعات بازاریابی و نظرسنجیها نظاممند هستند؟ روشهای تجربی جمعآوری اطلاعات عینی و ذهنی به منظور افزایش شفافیت موضوع و بهبود تصمیمگیری و اقدامات مربوطه انجام میشوند. این تعریف، هدف این نوع تحقیق را که به افزایش دانش در مورد یک موضوع خاص و ظرفیت تصمیمگیری وابسته است، روشن میسازد. اغلب اوقات مطالعاتی بدون ارتباط با یک حوزه مسئله تعریف شده یا بدون اینکه برای تصمیمگیری مورد استفاده قرار گیرند انجام میشوند.
مطالعه علمی معمولا زمانی که نمیتوان به هیچ اتفاق نظری در مورد جهتگیری مرتبط با یک مسئله خاص یا یک تصمیمگیری دست یافت، به کار گرفته میشود. در این وضعیت ریسکهای مطالعاتی بهعنوان بهانه دومین راه حل خوب مورد استفاده قرار میگیرند. به همین دلیل بسیار مهم است که قبل از شروع مطالعه، از وجود نیاز واقعی برای اطلاعات و اینکه بدون شک اطلاعات جدید در تصمیمگیری مورد استفاده قرار خواهند گرفت و کیفیت تصمیمگیری را بالا خواهند برد، اطمینان حاصل شود.