یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 19 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز

صحبت کردن در جمع ابزاری برای بازاریابی

9 سال پیش ( 1393/11/26 )
پدیدآورنده : هدی رضایی  

یکی از بهترین روش‌ها برای مشتریان بالقوه آگاه‌سازی درباره شما، شرکت‌تان، محصولات و خدمات شما در مجامع عمومی است. این روش شانسی را برای انتقال مستقیم اطلاعات از شما به مخاطب فراهم می‌کند‌. شما خود بهترین ابزار بازاریابی هستید‌. صحبت از شرکت خود در یک جمع چیزی بیش از یک مکالمه طولانی بی‌هزینه نیست ‌و ابزاری قوی و روش بازاریابی موثری است‌. هنگامی‌که در جلوی گروهی از مردم صحبت می‌کنید، تعدادی از پویایی‌ها به‌خودی خود به وقوع می‌پیوندد‌. اولا شما در مرکز توجه هستید، هر عضوی که مخاطب شماست به‌صورت مستقیم صحبت‌های شما را درک می‌کند‌.

در این حالت شما یک پاکت نامه نیستید که احتمالا باز نشده باقی بمانید‌. شما یک تماس بازاریابی تلفنی نیستید که زمان هماهنگی آن به زمان ناهار بیفتد‌. شما یک آگهی تلویزیونی نیستید که به سرعت از جلوی چشم مخاطب بگذرد‌. صحبت در جلوی جمع شما را در فرصت انتقال مستقیم پیام‌تان و ارتباطات اثربخش قرار می‌دهد‌.

شما یک مکالمه با یک مخاطب خواهید داشت‌. اما حتی اگر مخاطب شما چندین نفر هم باشند می‌توانید توجه تان را به همه آنها معطوف و بین آنها تقسیم کنید‌. اگر بتوانید این کار را انجام دهید، به تاکتیک‌ها و استراتژی‌های بازاریابی پارتیزانی نیازی نخواهید داشت‌. هنگامی که شما صحبت می‌کنید، شما یک اعتبار با مخاطب ایجاد می‌کنید‌. می‌توان امید داشت که مخاطب می‌تواند مشتری بالقوه شما شود‌. اگر هم نشد شما چیزی را از دست نداده‌اید. می‌توانید خودتان را به‌عنوان یک متخصص در هر جایی که صحبت می‌کنید معرفی کنید تا آنها در صورت مشتری نشدن هم از صحبت‌های شما استفاده کنند‌. مردم خرید از متخصصان را دوست دارند‌. در این حالت آنها در تصمیم خرید‌هایشان احساس راحتی می‌کنند‌. 

چند نوع مخاطب بالقوه داریم‌. این شامل سازمان‌های اجتماعی، گروه‌های حرفه‌ای، انجمن‌های تجاری یا گروه‌های مدنی است‌. صحبت در مقابل جمع یک شیوه فروش نیست، بلکه یک شیوه بازاریابی است‌. صحبت شما باید چیز ارزشمندی را پیشنهاد دهد‌. موضوعات صحبت بالقوه که درواقع بازاریابی و ارزش‌محور است می‌تواند به‌صورت موارد زیر باشد (جای خالی را با نام شرکت خود پرکنید):

*‌ 10 اشتباهی که موقع خرید مشتری به وقوع می‌پیوندد عبارت است از...

*‌ هفت راز کارمندان داخلی شرکت من ...

*‌ سه نکته که باید به آنها توجه داشت این است که...

موضوعات دیگر نیز شاید از نظر بازاریابی ارزشمند نباشد، اما به خاطر می‌ماند‌. موضوعاتی از قبیل صحبت درباره سیستمی که درآن سرمایه‌گذاری کرده‌اید و ... صحبت با مخاطب به معنای این نیست که شما یک گوینده حرفه‌ای شده‌اید یا مشهور می‌شوید‌. چندین تاکتیک بازاریابی پارتیزانی می‌تواند شما را در اهداف بالقوه‌تان سوق دهد‌.

1-‌ سمینارها: شما می‌توانید در یک سمینار شرکت کنید تا جنبه‌ها و چگونگی انجام سخنرانی و مهارت در آن را فرا بگیرید.

2- تصاویر: نشان دادن اینکه محصول شما چگونه خلق می‌شود مفید و برای مخاطب ارزشمند است.

3-‌ بحث آزاد: یکی از اعضای بحث آزاد در فروم سایت‌ها، رویدادهای عمومی یا جلسات کسب‌و‌کار باشید که مهارت را به سرعت آموزش می‌دهد.

4-‌ تمرین هماهنگی تیمی: به‌صورت داوطلبانه برای مشارکت در گروه‌ها و تیم‌ها اقدام کنید‌. چه در آنها باشید یا خیر، این کار به پیشرفت شما کمک می‌کند‌.

5-‌ گزارش‌دهی: یکی از اعضای مسئول گزارش‌دهی اقدامات گروه به گروه بزرگ‌تر شوید.

6-‌ آموزش: بعضی انجمن‌های دانشگاهی، برنامه‌های توسعه‌ای و دیگر سازمان‌های آموزشی همیشه در جست‌وجوی متخصصان بوده و تمایل به به اشتراک‌گذاری تجربیات از دیگر مخاطبان دارند‌.

7-‌ حضور در کنفرانس: ارائه یک جایزه به شرکت‌کنندگان کنفرانس‌تان می‌تواند سبب به رسمیت شناخته‌شدن شما شود و نوعی تمرین صحبت در جمع باشد.

8-‌ حامی مالی شدن: حامی مالی شدن یک سازمان، جلسه یا کنفرانس معمولا سبب مورد توجه واقع‌شدن و تماشای عموم می‌شود‌. بنابراین از مزایای آن استفاده کنید.

هنگامی که یک نفر از مخاطبان شما چیزی درباره ارزش شما حس کنند، حتی اگر آن اطلاعات عادی باشد، برایشان ارزشمند است‌. هنگامی که شخصی ارزشمند تلقی شود، سرآغاز ایجاد یک رابطه عالی است شما درخواهید یافت که چگونه بازاریابی پارتیزانی و ارتباطات را با یکدیگر پیش ببرید‌. هنگامی که این ارتباطات به روابط خرید بلندمدت انجامید، می‌توانید ارزش واقعی صحبت را در میان جمع بدانید‌. هزینه استفاده از صحبت یک سلاح بازاریابی رایگان است‌. هرچه بیشتر از آن استفاده کنید، مخاطبان بیشتری با شما در تماس خواهند بود و می‌توانید آن را جذب و با آنها ارتباط برقرار کنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/4jnxulhi
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبول
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه