شنبه, ۸ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 27 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
توصیه‌هایی کاربردی برای مدیران روابط عمومی (9)

طراحی هرم معکوس

8 سال پیش ( 1394/7/12 )
پدیدآورنده : علی آل علی  

مطالب منتشر شده در مطبوعات نقطه اتکای روابط عمومی است، درحالی‌که بسیاری از شرکت‌ها در مدیریت این مسئله موفق نیستند. بسیاری از مطالب منتشر شده توسط مطبوعات دارای تبلیغات غیرمستقیم هستند، بدون شک نشریات این تبلیغات را به‌صورت رایگان برای شرکت‌ها انجام نمی‌دهند و انتظار دریافت پول در ازای تبلیغات انجام شده را دارند. مزیت بزرگ مطالب چاپی دنباله‌دار در این است که هزینه‌های چاپ‌شان بسیار ناچیز است، در عین حال مزیت بزرگ‌تر مطبوعات این است که توسط مردم خوانده می‌شوند حتی اگر آگهی‌های تبلیغاتی درون آن نادیده گرفته شود.

1242541142541414512413141241

رمز موفقیت یک مصاحبه مطبوعاتی این است که تا حد ممکن آن را ساده انجام دهیم تا روزنامه‌نگاران و ویراستاران مجبور به تغییر آن نشوند. روزنامه‌ها هر روز هفته فضای زیادی برای پر کردن دارند در عین حال دنبال مطالب جدید گشتن برای روزنامه‌نگاران هم زمان‌بر است و هم پرهزینه. مثل همه ما روزنامه‌نگاران نیز ترجیح می‌دهند که در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کنند. بنابراین یک مصاحبه مطبوعاتی از پیش تهیه شده می‌تواند نعمتی بزرگ برای آنها در زمانی که مطالب آماده نیست و نیاز به پر کردن فضای خالی است، باشد.

ایده

مقالات چاپ شده گزارشی خبری در مورد شرکت شماست. نکته این بخش این است که اخبار باید به دور از سادگی باشند و معمولی جلوه نکردن‌شان برای خوانندگان روزنامه جذاب خواهد بود. یک ماجرا درباره افزایش نرخ فروش‌تان چندان قابل توجه نیست مگر اینکه افزایشی غیر‌معمول باشد در عین حال داستانی در مورد کارخانه جدیدتان که باعث ایجاد 250 فرصت شغلی جدید در منطقه‌ای با نرخ بیکاری بالا می‌شود جذابیت خاصی خواهد داشت. ماجرا باید به شیوه‌ای نوشته شود که به قلم خبرنگاران و ویراستاران نزدیک باشد.
روزنامه نگاران آموزش می‌بینند تا به شیوه هرم معکوس مطالب خود را بنویسند،

در این سبک نگارش تیتر تمام داستان را در بر دارد سپس هر پاراگراف جزییات بیشتری را ارائه می‌دهد. هدف از انجام این کار این است که ویراستار بتواند به تناسب فضای در دسترس مطالبی را حذف کند. بهترین راه‌حل برای درک این نوع سبک نگارش این است که مقالات مشابه را مورد مطالعه قرار دهید و خواهید دید که هر پاراگراف چگونه به پایان می‌رسد. مقالات تهیه شده باید در مجلات مخصوص به چاپ برسند، برای مثال مقاله‌ای در حوزه مهندسی در صورت چاپ در مجله مخصوص این حوزه جالب خواهد بود اما اگر چنین مقاله‌ای در مجله غیر‌مرتبط با مهندسی به چاپ برسد نتیجه خوبی در بر نخواهد داشت.

آنچه در عمل باید انجام دهید

-متن خود را در قالب سبکی به نگارش دربیاورید که با هدفتان مرتبط باشد.

-متن شما نباید مثل سایر تبلیغات ساده باشد، مقداری خلاقیت به خرج دهید.

- متن خود را که قرار است به روزنامه نگار تحویل دهید طوری بنویسیدکه نیاز به بازنویسی نداشته باشد.

- ارتباط دوستانه‌ای با روزنامه‌های محلی، به‌خصوص روزنامه‌نگاران برقرار کنید تا درصورت نیاز از کمک آنها بهره‌مند شوید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/eKfj8ni1
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه