سه شنبه, ۲۵ آذر(۹) ۱۴۰۴ / Tue, 16 Dec(12) 2025 /
           
فرصت امروز

در میان خرده فروشان دیدگاه عمده ای وجود دارد مبنی بر اینکه موفقیت در کسب و کار عمدتا مربوط به خریداران است. خریداران خوب تولید مناسب کالا و همچنین در دسترس بودن آن را تضمین کرده و به این ترتیب علاوه بر به حداکثر رساندن سود، ضرر را نیز تا جای ممکن کاهش می دهند. با این حال همه ماجرا به این نقطه ختم نمی شود.

در واقع جلب نظر مشتریان و تبدیل آنها به مشتریان ثابت، بیش از آنچه به نظر بیاید سخت و دشوار است. دشواری این امر به دلیل آن است که جلب اعتماد مشتری فرآیندی زمان بر است. برای مثال براساس پژوهش های اخیر زمان لازم برای تبدیل یک مشتری معمولی به مشتری ثابت یک برند حداقل 1تا2 سال است. در این میان تنها راهی که برای شرکت های خرده فروشی به منظور کسب سهم بیشتری از بازار وجود دارد، کاهش هزینه ها و به حداقل رساندن قیمت محصولات است.

ایده

مجموعه سوپرمارکت های زنجیره ای موریسون هنگام تأسیس در سال 1899 هیچ گونه ایده برتری به منظور رقابت مؤثر با سایر سوپرمارکت های رقیب خود که اکثرا سابقه فعالیت و مشتریان بیشتری داشتند در اختیار نداشت.

به طور دقیق سوپرمارکت های رقیب موریسون که شامل برندهای تسکو و سینزبری بود از مزیت های متعددی مانند فروشگاه مرکزی بزرگ، مشتریان ثابت، ارائه تخفیف های فراوان و از همه مهم تر بودجه کافی برای اجرای ایده های بازاریابی متعدد و راه اندازی کمپین های بزرگ برخوردار بودند.

در این میان آنچه باعث تغییر شرایط و جلو افتادن موریسون از رقبا شد، طراحی منحصر به فرد فروشگاه این سوپرمارکت بود. در طراحی فروشگاه این برند از طراحی خیابان های بریتانیا در اوایل قرن 20 استفاده شد. در واقع فروشگاه شرکت مانند یک خیابان بزرگ طراحی شده بود که در کنار این خیابان مغازه های متعدد به منظور استقرار بخش های مختلف سوپرمارکت قرار داشت.

به منظور طبیعی تر به نظر آمدن طراحی سوپرمارکت از همان موادی که خیابان های معمولی را تشکل می دادند استفاده شده بود و حتی این مواد از همان برندهایی خریداری شده بود که شهرداری بریتانیا با آنها قرارداد داشت. در این راستا برند موریسون برای معرفی سوپرمارکت خود به مردم اقدام به برگزاری یک کمپین بزرگ و همچنین استفاده از بیلبوردهای متعدد در سطح شهر نیز کرد.

بدون شک مشتریان برای خرید از هر سوپرمارکتی نخستین چیزی که در نظر می گیرند قیمت های پیشنهادی هر کدام از سوپرمارکت ها است. موریسون در شرایطی که تمامی رقبایش تمرکزشان را روی کاهش قیمت محصولات قرار داده بودند، سرمایه گذاری و توجه خود را روی ایجاد فضایی متفاوت برای مشتریان متمرکز کرد. در واقع اهمیت کار برند موریسون ایجاد خلاقیت در فرآیند رقابت با دیگران بوده است.

آنچه در عمل باید انجام دهید

- به دقت عملکرد رقبایتان را زیر نظر بگیرید. پس از آن روی ایده ای سرمایه گذاری کنید که متفاوت از آنچه آنها انجام می دهند باشد.

- در طراحی فضای کاری خود دقت به خرج دهید. طرح خیابان و فروشگاه برای تمامی کسب و کارها مناسب نخواهد بود.

- طرح خود را براساس بودجه ای که دارید عملیاتی کنید. خرج های بدون حساب و برنامه تنها بدهی های سنگین برای شما به ارمغان خواهند آورد.

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Xt0YNn8E
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
آنبوردینگ (Onboarding) نیروی کار تازه در شرکت شماره 2844 روزنامه فرصت امروز  «پُلی ای آی» ۸۶ میلیون دلار جذب کرد؛ جنگ جدید بر سر مرکز تماس و تجربه مشتری تسلا وارد مرحله تازه آزمایش روبوتاکسی شد؛ بدون ناظر انسانی، وسط خیابان های آستین IPO در هند: عرضه اولیه ۱.۲ میلیارد دلاری «ICICI Prudential AMC» با استقبال کامل روبه رو شد بورس های جهان محتاط شدند؛ بازارها منتظر تصمیم بانک های مرکزی و داده های کلیدی قیمت طلا و سکه در آخرین معاملات بازار / ۲۴ آذر ۱۴۰۴ بانک های اروپا و موج تازه صعود؛ وقتی «اقتصاد قدیمی» با فناوریِ جدید جان می گیرد دعوای ۲۳۰ میلیارد دلاری روسیه با «یوروکلیر» در بلژیک؛ پرونده ای که بازارها را حساس می کند چین از پنج مقصد اصلی صادرات آلمان خارج می شود؛ نشانه ای از تغییر نقشه تجارت اروپا قیمت خودرو های داخلی و مونتاژی در بازار / ۲۴ آذر ۱۴۰۴ ژاپن: شاخص اعتماد تولیدکنندگان به اوج ۴ ساله رسید؛ بازارها چشم به راه تصمیم بانک مرکزی قیمت دلار امروز بازار آزاد دوشنبه ۲۴ آذر در کانال ۱۳۱ هزار تومان فیلیپس به دنبال خرید «SpectraWAVE»؛ رقابت در پزشکیِ تصویرمحور تیزتر می شود چه زمانی بیمه موبایل شامل تعویض دستگاه می‌شود؟ شرایط پوشش کامل چیست؟
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکامیونت فورسخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایرهارد باکسخرید تاج گل ارزانسرور مجازیکد تخفیف فیلیموبیمه شک دار نگیر!نرم افزار بهای تمام شده شُماران سیستمنرم افزار cmmsآزمون آنلاینپت شاپ آنلاینکمپرسور اسکروقرص لاغریاستند خیریهحرف تو: مرجع مقایسه برند و بررسی کسب کارهاکاپشن مردانه
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه

https://www.ceats.org/

https://blog.mocelin.ind.br/

https://nrims.uncst.go.ug/

toto togel

https://alcaldiasancristobal.gob.ve/

Situs toto

https://pkmmuka.cianjurkab.go.id/

slot pulsa

situs togel

situs toto

situs 5k

situs gacor

situs toto

situs toto

slot777

deposit 5000

slot 5k

toto togel

Kembangtoto

slot qris

situs toto

deposit 5000

slot gacor qris

slot deposit 5000

situs kembangtoto

toto togel

Link slot dana

slot qris

situs toto

toto togel

slot depo 5k

situs kembangtoto

kembangtoto

slot qris

situs togel

toto togel

situs togel

situs toto

slot qris

situs toto

situs toto

situs toto

toto 4d

situs togel

situs toto

slot777

deposit 5000

link slot gacor

situs toto

situs toto

slot 5000

Situs toto

slot777

situs toto

slot 5000

slot pulsa

situs toto

toto togel

Situs toto

kembangtoto

situs toto

situs toto

situs toto

situs 5000

situs toto

situs toto

situs togel

slot88

bandar togel

bandartoto

https://collegiogeometri.mb.it/

https://lavorain.seval.it/

https://personal.cofadena.gob.bo/

situs togel

toto 4d