روز چهارشنبه آخرین مهلت برای تکمیل و ارسال کد ملی برای سیم کارت‌های اعتباری است که نام و نشان دارنده آن در شبکه اپراتور ثبت نشده است. به گزارش «فرصت امروز» حدود دو هفته گذشته معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات ارتباطات اعلام کرد: لازم است تا 15 بهمن‌ماه تمام مشترکان کدهای ملی خود را به اطلاع اپراتور برسانند، چرا که در غیر ‌این صورت سیم‌کارت‌های آنها قطع خواهد شد.

غلامرضا داداش‌زاده درباره نحوه اطلاع‌رسانی اپراتورها مبنی بر تکمیل ثبت‌نام مشترکان خود گفت: طی دو ماه گذشته اپراتورها بین دو تا هشت بار از طریق شیوه‌های مختلف از جمله پیامک به مشترکان خود اطلاع داده‌اند که لازم است مشخصات خود را به شیوه‌هایی که به آنها اعلام شده، تکمیل کنند. اکنون بر همین اساس حدود 15 تا 20 درصد افراد اطلاعات خود را اعلام کرده‌اند، اما همچنان بخشی از مشترکان به این موضوع توجه نکرده‌اند که در صورت استمرار این بی‌توجهی سیم‌کارت‌ آنها از بهمن‌ماه قطع خواهد شد. به گفته داداش‌زاده، تمام مشترکانی که تا 15 بهمن ماه کد ملی آنها در سیستم اپراتور درج نشده باشد ارتباط‌شان قطع خواهد شد.