رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بتوانیم افزایش تدریجی تعرفه‌های برق را برنامه‌ریزی کنیم، صنعت برق خواهد توانست به‌خوبی به اهداف خود دست یابد. علی مروی با اشاره به لزوم تغییر سازوکارهای کنونی تعرفه‌ها در صنعت برق کشور، گفت: چنین تعرفه‌هایی زمینه‌ساز کسری بودجه در بخش برق است و طرح‌های توسعه را با مشکل مواجه خواهد کرد.

وی به استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قانونی برای توسعه سرمایه‌گذاری‌ها در صنعت برق اشاره کرد و افزود: با برنامه‌ریزی برای تخصیص درآمدهای حاصل از صادرات برق به خود وزارت نیرو، اختصاص درآمد نیروگاه‌ها به بخش‌های توسعه، تصویب بودجه مناسب برای خرید تضمینی برق از بخش خصوصی و حمایت از سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی در این صنعت می‌توانیم بسیاری از چالش‌های این صنعت را برطرف کنیم. به گزارش پاون، مروی با تاکید بر لزوم حمایت دولت و مجلس از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران داخلی، ادامه داد: در این بخش اجرای اصل 44 مورد تاکید مجلس است و کمیسیون انرژی مجلس برای همکاری با وزارت نیرو در جهت فراهم کردن حضور سرمایه‌گذاران و آماده‌سازی بستر رشد صنعت برق کشور آمادگی کامل را دارد.