پنجشنبه, ۳۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
توصیه‌هایی کاربردی برای مدیران روابط عمومی (55)

متفاوت از دیگران عمل کنید

8 سال پیش ( 1394/11/28 )
پدیدآورنده : علی آل علی  

در طول مدت جریان موسوم به بحران Dot.com  از سال 1995 تا 2000 میلادی شرکت‌های اینترنتی بسیاری تاسیس شدند. این بحران به‌دلیل افزایش رشد بخش اینترنت و شاخه‌های مرتبط با آن در بازار سهام کشورهای صنعتی به‌وجود آمد و طی آن شرکت‌های بسیاری به امید درآمدزایی فراوان تاسیس شدند. اغلب این شرکت‌ها ادعای به‌روز بودن و استفاده از آخرین تکنولوژی موجود را داشتند که البته تا حدودی درست بود اما نکته اصلی که باعث بی‌میلی مشتریان و سرمایه‌گذاران نسبت به چنین شرکت‌هایی می‌شد نحوه تبلیغ یکسان این شرکت‌ها بود.

بدون شک هدف مشترک تمامی شرکت‌ها در آن زمان به‌وجود آوردن یک تبلیغ تاثیر‌گذار و درآمد‌زایی فراوان بود اما این امر تنها در صورت ترغیب و جذب کردن مشتریان و سرمایه‌گذاران امکان‌پذیر بود.

ایده

شرکت Sourceree در سال 2000 تاسیس شد و ارائه‌دهنده راه‌حل‌ها و شیوه‌های مدیریت زنجیره تولید است. به عبارت دیگر Sourceree به‌صورت آنلاین در زمینه تولید و بازاریابی به شرکت‌ها راهنمایی و مشاوره می‌دهد. در آن زمان شرکت برای موفقیت در زمینه خدمات اینترنتی نیاز به تاثیر‌گذاری روی مشتریان و سرمایه‌گذاران موجود در بازار داشت. شرکت امیدوار بود بتواند در طول زمان سرمایه مناسبی را جذب کرده و کسب‌و‌کار خود را ارتقا بخشد. اما در عمل Sourceree  وارد تجارتی شده بود که رقبای بسیاری پیش‌تر وارد آن شده و دارای سابقه بودند.

شرکت در آغار تصمیم گرفت متفاوت از دیگران عمل کند. در زمانی که کسب‌و‌کار آنلاین تازه راه‌اندازی شده بود امکان زیادی برای ریسک نبود و کوچک‌ترین اشتباهی به‌دلیل وجود تعداد زیاد رقبا باعث شکست شرکت در بازار می‌شد. برای شروع شرکت کمپینی تبلیغاتی را به وسیله مشاوران روابط عمومی خود طراحی کرد که تاکید آن بر تجربه، مهارت و دانش کارکنان شرکت بود.

در واقع به‌دلیل اینکه اغلب مشاورانی که شرکت Sourceree استخدام کرده بود پیش از تاسیس شرکت در زمینه ارائه مشاوره حضوری فعالیت می‌کردند تاکید بر تجربیات آنان یک امتیاز سودمند برای شرکت بود.در عین حال شرکت در تبلیغات خود بیش از آنکه مانند دیگران روی استفاده از اینترنت برای ارائه خدمات تاکید کند، روی حل مشکلات مشتریان تمرکز کرده بود. در نهایت کمپین هوشمندانه و نحوه تبلیغات متفاوت Sourceree با موفقیت همراه شد و مشتریان با استقبال از کمپین شرکت به استفاده از خدمات شرکت تمایل پیدا کردند.

همچنین با مشاهده استقبال مردم از خدمات شرکت، سرمایه‌گذاران نیز مشتاق به سرمایه‌گذاری روی شرکت شدند. بدین ترتیب با وجود اینکه بیشتر شرکت‌های اینترنتی تاسیس شده در دوره بحران Dot.com در طول زمان کوتاهی شکست خورده و از بازار حذف شدند اما شرکت اینترنتی Sourceree همچنان به کار خود در زمینه ارائه مشاوره و بازاریابی اینترنتی ادامه می‌دهد.

آنچه در عمل باید انجام دهیم

-در تبلیغات توجه خود را بر علایق و انتظارات مشتریان قرار دهید. خودستایی بیش از حد باعث دلسردی و بی‌اعتمادی مشتریان نسبت به شرکت‌تان می‌شود.

-متفاوت باشید، در بازاری که شرکت‌های رقیب بسیاری حضور دارند بدون استفاده از خلاقیت و نوآوری دیده نخواهید شد.

-کسب‌و‌کار خود را از حالت خشک و جدی خارج کنید. متخصصان روابط عمومی می‌توانند کمک بسیار موثری در جهت تغییر فضای کسب‌و‌کارتان به شما بکنند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/tVgvU8MK
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه