جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

مدیریت آنلاین بازخوردها

9 سال پیش ( 1393/6/10 )
 

با گسترش فعالیت شبکه‌های اینترنتی یک وظیفه نظارتی مهم به وظایف مدیران اضافه شده که همان مدیریت آنلاین بازخوردهای دریافت‌ شده از سوی مشتریان است. امروزه اكثر مرورگرهای قانونی برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی، IPها را شناسایی می‌كنند، در نتیجه اگر یك كامپیوتر آمار و ارقام را به نفع یا به ضرر یك حرفه تغییر دهد، این مرورگر‌ها تشخیص می‌دهند.

یکی از نکات مهم در زمینه مدیریت بازخوردهای آنلاین این است که به محض اینكه رضایت‌نامه‌ها و بازخوردهای مثبت به دست آمد، آنها را در وب‌سایت شخصی خود قرار دهید تا همه آنها را ببینند. همچنین باید از كسانی كه رضایت‌نامه ارسال كرده‌اند بخواهید تا به قسمت بازخورد سایت بروند و اظهارنظر‌های خود را در آنجا قرار دهند. با افزودن لینك و راهنمایی‌های لازم در این خصوص، این كار را برای آنها آسان كنید.
بازخوردها و نقطه‌نظراتی كه از طرف شخص ثالثی كه دستور كاری در اختیار ندارد، نسبت به مطلب مثبتی كه در مورد خود قرار می‌دهید، بیشتر قابل استناد است و از درجه اعتبار بیشتری برخوردار است. اطلاعات و گفت‌وگوهای صادقانه‌ای كه در فضاهای بی‌طرف (مانند سایت‌های مورد اعتماد مردم) ارائه می‌شود، برای كسب‌و‌كار شما حكم طلا را دارد.
از طرفی اینترنت می‌تواند به ضرر شما عمل كند و به آسانی ضعف‌ها و كاستی‌های شما را برای تمام دنیا آشكار سازد. در دنیای مجازی، خبرهای بد هم دیده می‌شود. این بدان معنی است كه اگر 1000 نفر طرفدار شما باشند و تنها یك نفر از شما ناراضی باشد، احتمالا اظهارنظر آن فرد عصبانی در صدر قرار می‌گیرد و بیشتر به چشم می‌آید.
 در هر حال مشتریانی هستند كه در فضای مجازی اخباری منتشر می‌كنند كه به ضرر شما خواهد بود. باید خود را برای مقابله با این امر مهیا كنید. هیچ‌چیزی همانند رضایت‌نامه‌های متعدد، رنج حاصل از شكایت مطرح‌ شده از سوی یك مشتری را فرونمی‌نشاند، رضایت‌نامه‌هایی كه در كنار یك شكایت قد علم می‌كنند و آن را بی‌ارزش جلوه می‌دهند. این رضایت‌نامه‌ها و دیگر اتفاقات خوب به خودی خود به وجود نمی‌آیند؛ مرارت‌های فراوانی برای به‌دست آوردن آنها باید كشید. در این اثنا كه خبر دستاوردها و موفقیت‌ها را جمع‌آوری می‌كنید، می‌توانید این رضایت‌نامه‌ها را روی وب‌سایت یا وبلاگ خود یا دیگر سایت‌ها قرار دهید. همچنین می‌توانید مشتریان خود را ترغیب كنید تا کامنت های خود را روی مرورگرهای مربوط به حوزه كاری شما و نیز روی شبكه‌های اجتماعی از قبیل توئیتر و فیس بوک  قرار دهند.

در شماره بعدی بخوانید:
تغییر نگرش منفی مشتریان به نگرش مثبت

برچسب ها : بازاریابی مجانی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ynu3OpTo
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه