شنبه, ۲۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۴ / Sat, 10 May(5) 2025 /
           
فرصت امروز

نحوه تقسیم و توزیع بودجه

9 سال پیش ( 1395/1/17 )
 

آیا می‌دانستید تقسیم بودجه بین اهداف متفاوت بازاریابی، تصمیمی قضاوتی است که باید پس از گفت‌وگو و مذاکره با تمامی طرفین ذی‌نفع اتخاذ شود؟ شاخه‌های اصلی‌ای که بودجه باید در چارچوب آن توزیع شود، شامل دو دسته اصلی هستند: هزینه‌های با اولویت اول و هزینه‌هایی با اولویت ثانویه و جوایز فروش و در مجموع همه‌ عواملی که باعث افزایش یافتن میزان فروش می‌شوند. هزینه‌های شرکت در نمایشگاه‌ها اغلب جزو هزینه‌های دارای اولویت‌های اولیه محسوب می‌شوند.بسیاری از شرکت‌ها این تقسیم‌بندی‌ها را انجام نمی‌دهند و برای همه اهداف و برنامه‌های بازاریابی خود، فقط یک بودجه کلی تعیین و اجرا می‌کنند.

از بین هزینه‌های بودجه بازاریابی، دو مورد نسبتا قابل‌توجه هستند: هزینه تبلیغات و جوایز فروش. در تخصیص منابع پولی و مالی به این دو هزینه بزرگ، باید فاکتور تعادل را در نظر بگیریم. اما اولویت کدامیک از این هزینه‌ها بالاتر است؟ وقتی بازار با رکود مواجه می‌شود و حجم فروش کاهش پیدا می‌کند، معمولا این‌طور است که بودجه‌های تبلیغاتی به نفع جوایز فروش کاهش می‌یابد. ولی در شرایطی که وضعیت بازار در حال ثبات یا توسعه است، عکس این قضیه اتفاق می‌افتد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/m4aJgnLx
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامضد یخ پارس سهندمشاور مالیاتیمشاوره منابع انسانیتخت خوابخرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهویزای استارتاپ فنلاندکابینت و کمد دیواری اقساطیپالت پلاستیکیکارگاه مادر و کودکتاسیس کلینیک زیباییچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستهارد باکسدستگاه برش لیزرقیمت طلای آبشدهکامیونت فورسموزبلاگقرص لاغریقیمت امروز لوله گلخانهخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایر
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه