دو شرکت گوگل و مایکروسافت با نصب برنامه‌ای روی گوشی‌های ساخت خود به طور پیش فرض که تلفن‌های همراه را بعد از سرقت از کار می‌اندازد، موافقت کرده‌اند. در همین راستا قرار است در نسل جدید تولیدات این شرکت‌ها برنامه همراه یاد شده روی تلفن‌های همراه نصب شود. این اقدام پس از اعتراضات مردمی در مورد سرقت گسترده تلفن‌های همراه در امریکا انجام شد. افزایش این سرقت‌ها باعث شد مجالس قانون‌گذاری در این کشور، شرکت‌های سازنده تلفن‌همراه را ملزم به افزودن امکاناتی برای از کار انداختن گوشی بعد از سرقت کنند. سیستم عامل اندروید گوگل روی نیمی از گوشی‌ها در امریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این رقم در مورد گوشی‌های مجهز به ویندوز فون مایکروسافت بسیار کمتر است.

پیش از این اپل نیز سازوکاری برای قفل کردن گوشی‌های خود در صورت سرقت آنها در نظر گرفته بود که به کاهش 38‌درصدی سرقت آیفون در شش ماه اخیر منجر شده است. این ساز و کار پس از پیدا شدن گوشی آن را به حالت اول بازمی‌گرداند و دسترسی به داده‌های مسروقه را ممکن می‌کند.