جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

اگر یک فروشگاه رنگ‌فروشی را مدیریت می‌کنید، حتما می‌دانید که اکثر مشتریان شما را مردان پرمشغله‌ای تشکیل می‌دهند که ساختمان‌سازی می‌کنند؛ کسانی که همیشه عجله دارند و تلاش‌شان این است به موقع كارشان به نتیجه برسد. با این حال برای متمایز بودن در این شغل نباید احساسات این گروه مشتریان را نادیده گرفت و به ارائه خدمات خشک و خالی بسنده کرد.
در شغل رنگ‌فروشی، گروه مشتریان شما دو دسته‌اند؛ یا وقت کافی ندارند یا پول کافی، بعضا اگر پول کافی هم داشته باشند، ترجیح می‌دهند با هزینه کمتر نتیجه بهتری بگیرند. شما باید برای هر دو دسته، هم کسانی که وقت ندارند و هم کسانی که پول ندارند برنامه ویژه‌ای تدارک ببینید.
مشتریان خاص شما یا ساختمان سازند، یا قصد دارند رنگ خانه یا محل كارشان  را عوض کنند و راهی مغازه شما شده‌اند تا رنگی بخرند، یا کسانی هستند که نقاش هستند و به سفارش صاحب کار خود به‌عنوان مشتری وارد مغازه شما شده‌اند. در حقیقت این دسته از افراد خریدار نهایی محصول شما نیستند، بلکه کالایی را که عرضه می‌کنید به خریدار اصلی تحویل
می‌دهند.  امروز کمتر مغازه‌ای را پیدا می‌کنید که فقط رنگ بفروشد. کار بسیاری از مغازه‌هایی از این دست به تزیینات داخلی ساختمان تغییر شکل داده است و محصولاتی چون کاغذ دیواری، بلکا، رنگ و... در این فروشگاه‌ها ارائه می‌شود. اگر شما جزو کسانی هستید که فقط و فقط در مغازه خود رنگ عرضه می‌کنید راه سختی در پیش دارید اما می‌توانید با کمی خلاقیت، مشتریانی پر و پا قرص را از آن خود کنید.  در ادامه به هفت خوان موفقیت در این شغل اشاره می‌کنیم.

خوان یک: بازی با رنگ‌ها
از ساختن کاردستی غافل نشوید. یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌تواند مغازه شما را از رقبا متمایز کند، بازی با رنگ‌هاست. می‌توانید با ترکیب رنگ‌ها، به مشتریان خود نشان دهید هر کدام از این رنگ‌ها با چند درصد ترکیب به چه صورتی درمی‌آیند. همه رنگ‌فروشی‌ها کاتالوگی برای نشان دادن رنگ به مشتریانشان دارند، اما این کاتالوگ با واقعیت رنگ بعد از خشک شدن متفاوت است، از این رو می‌توانید طرحی ابداعی در مغازه خود داشته باشید تا همه، حتی مشتریان مغازه‌های دیگر ترغیب شوند سری به شما بزنند. برای عملی کردن این ایده می‌توانید یکی از دیوارهای مغازه خود را به رنگ کردن اختصاص دهید. کافی است چند قلم‌موی کوچک تدارک ببینید و از هر کدام از رنگ‌های تان به‌عنوان نمونه در محل مورد نظر بگذارید. حالا مشتریان شما می‌توانند خودشان همان جا رنگ را به دیوار بکشند و طیف آن را ببینند. اگر خشك شده رنگ را هم در قالب كاتالوگ به مشتری نشان دهید بی‌تاثیر نخواهد بود. مطمئن باشید همین کار ساده می‌تواند شما را از سایر رقبایتان متمایز کند. اگر مغازه شما کوچک است، تکه‌ای چوب یا یک دیوار پیش ساخته را به این کار اختصاص بدهید.
خوان دو: تهیه بانک اطلاعاتی
حتما در مغازه خود بانک اطلاعاتی، هر چند کوچک از نقاشان ساختمان داشته باشید؛ نقاشانی که بتوانند در نقاط مختلف شهر شما کار کنند.
در این صورت می‌توانید به دسته اول و دوم مشتریانتان مشاوره بدهید تا با نقاشانی که شما با آنها آشنا هستید، کار کنند.
با انجام این كار راه را برای بسیاری از مشتریان خود كوتاه می‌كنید.

خوان سه: کارت ویزیت چشمگیر
 کارت ویزیت ویژه‌ای طراحی کنید؛ کارتی رنگی و چشم‌نواز. سعی کنید کارت‌تان متفاوت از کارت‌های موجود در بازار باشد. باید این کارت را طوری طراحی کنید که شغل شما، یعنی رنگ‌فروشی در آن نمود كامل داشته باشد. از ایده‌های خلاقانه بهره بگیرید. سعی کنید با چند رنگ بازی کنید. اسم و شماره مغازه‌تان را با رنگی متفاوت روی کارت حک کنید تا اگر کسی حتی گذری کارت مغازه شما را دید، توجهش به رنگی بودن کارت جلب شود.

خوان چهار: تزیین محیط داخلی فروشگاه
 از تزیین مغازه خود غافل نشوید. فضای کاری شما هر قدر هم کوچک باشد نیاز به چیدمان دارد. سعی کنید مهم‌ترین خصیصه نشان دادن یک نقاش را بیابید. مهم‌ترین خصیصه یک نقاش طبیعتا داشتن لباس‌های رنگی است؛ لباس‌هایی که قطره‌های رنگ آن را تزیین کرده است. حالا می‌توانید یک لباس رنگی را بر سردر مغازه خود آویزان کنید. البته بهتر است این لباس را با دقت و وسواس رنگ کنید تا زیبایی خود را به رخ بیننده بکشد. فکر کنید در حال خلق اثری هنری هستید؛ یک تابلوی نقاشی. قطرات رنگ را با دقت روی این لباس بریزید و از ترکیب زیبای رنگ‌ها بهره ببرید.

خوان پنجم: چیدمان متفاوت رنگ‌ها
 طبیعتا شما مجبورید در بخشی از مغازه خود قوطی‌های بزرگ و کوچک رنگ را بچینید. بهتر است از طرح‌ها و شکل‌های متفاوت و متعدد برای این چیدمان بهره ببرید. قوطی‌ها را طوری کنار هم بچینید که پیامی را به بیننده منتقل کند. از چیدن بی‌هدف قوطی‌ها روی هم پرهیز کنید. سعی کنید با قوطی‌ها شکل‌های هندسی تدارک ببینید و این چیدمان را هر از گاهی تغییر بدهید. شاید اگر قاب عکسی از شما بر دیوار باشد، حس خوبی به بیننده یا همان مشتری‌تان منتقل کند؛ عکسی از شما در حال نقاشی دیواری سفید. تاثیر این عکس بر ناخودآگاه مشتریانتان است. آن را دست‌کم نگیرید.

خوان ششم: ارائه خدمات الکترونیکی
 طبیعتا خریداران شما باید پولتان را با کارت‌های بانکی بپردازند.
سعی کنید حتما کارتخوانی در مغازه داشته باشید و تا حد امکان نحوه پرداخت پول را برای مشتریان خود تسهیل کنید.

خوان هفتم: تامین نیاز خرد اهالی
اگر مغازه شما در سطح شهر است نه بورس رنگ‌فروش‌ها، باید بر تامین نیازهای خرد اهالی نیز تمرکز کنید. در این صورت سعی کنید از طیفی متنوع از رنگ‌ها در دفتر کاری خود استفاده کنید. پشت میزتان را رنگی تیره‌تر از بقیه دیوارها بزنید، شیشه‌های مغازه‌تان را رنگی کنید تا نشان دهید می‌شود با خرید یک قوطی رنگ فضای متفاوتی برای زندگی تدارک دید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/C0GNy4lS
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه