جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

همکاری اجتماعی در طراحی خدمت و محصول

8 سال پیش ( 1395/1/15 )
پدیدآورنده : عطیه عظیمی  

امروزه با توسعه روز‌افزون شبکه‌های ارتباطی و کاربردهای فناوری اطلاعات و گسترش نفوذ اینترنت در جنبه‌های مختلف زندگی بشر شاهد ظهور تغییرات شگرفی در حوزه‌های گوناگون اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سایر ابعاد زندگی بشر هزاره سوم هستیم. در این میان، یکی از مهم‌ترین کاربردهای فناوری اطلاعات در حوزه اقتصادی، تجارت الکترونیکی است که در کنار سایر کاربردهای ملموس این فناوری مانند دولت الکترونیکی، شهرهای الکترونیکی، آموزش الکترونیکی، بانکداری الکترونیکی و سایر کاربردها مطرح است. تجارت الکترونیک از زمان ظهور تاکنون، پیوسته با پیشرفت فناوری‌های نوین سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دچار تحولات بسیاری شده است و نسخه‌های جدیدتری از آن مانند: تجارت همراه، تجارت شبکه‌ای و تجارت اجتماعی به‌وجود آمده‌‌اند.

مهم‌ترین اتفاقی که بعد از توسعه شبکه‌های اجتماعی در جهان به‌وجود آمده، موضوعی تحت عنوان تجارت در شبکه‌های اجتماعی است که به اختصار تجارت اجتماعی گفته می‌شود. البته نباید اهداف سوء و جانبدارانه بعضی از این شبكه‌ها علیه كشورهای مستقل را از نظر دور داشت یا از قرار گرفتن آنها در مسیر سیاست‌های سلطه‌گرانه كشورهای سرمایه‌داری چشم‌پوشی كرد. امروزه در فضای تجارت الکترونیک، همکاری اجتماعی در حال افزایش است. یكی از نوآوری‌های اخیر در برنامه‌های کاربردی مبتنی بر وب، خدمات آنلاین شبکه‌های اجتماعی است.

به‌طور‌کلی، شبکه‌های اجتماعی می‌توانند به‌عنوان یک ساختار اجتماعی ساخته شده از گره‌ها، که معمولا افراد یا سازمان‌ها هستند و توسط یک یا چند نوع خاص از روابط‌ به‌هم مرتبط شده‌اند، تعریف شوند.شبکه‌های اجتماعی، افراد با علائق مختلف را به یكدیگر متصل کرده و در واقع مكانی است كه استفاده از آن توسط شركت‌ها در حال گسترش است. كسب وكارها از شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان ابزاری برای در تماس بودن کارکنان با یکدیگر یا کمک به مشتریان برای به دست آوردن اطلاعات مورد نظر استفاده می‌کنند.

حال می‌توان از این ورطه فراتر رفت و اینچنین اندیشید که هدف، داشتن محصولاتی است که مشتریان می‌خواهند، یعنی این امکان به مشتری داده شود که محصولات سفارشی‌سازی شده را دریافت کند.همکاری اجتماعی فقط داشتن یک سایت با طراحی آماده و امکان پیاده‌سازی تمپلیت‌ها توسط کاربران نیست. مشتریان آینده خواهان طراحی محصول آن گونه که خودشان می‌خواهند هستند. این مهم سبب می‌شود مشتریان خود را بخشی از فرآیند ایجاد محصول بدانند و بتوانند محصولی را که واقعا خواهانش هستند دریافت کنند.

پیش‌بینی می‌شود که در سال‌های آینده همکاری در ایجاد محصول، بیش از پیش مشاهده می‌شود.در دنیای اینترنت از زمان آغاز آن، بسیاری از نوآوری‌ها وجود داشته که موجب بروز تغییرات عمده در زندگی بشر شده است. در جهان آفلاین، تصمیم یک مشتری برای خرید یک محصول یا خدمات به طور عمده تحت تاثیر دوستان، خانواده و همکارانش است. از ‌این‌رو شبكه‌های‌ اجتماعی یكی از بهترین مكان‌ها جهت انجام امور تجاری هستند، حال فکرش را بکنید که این مشتری با فضایی برای طراحی محصول خود با سلیقه و خواست خود و اطرافیانش روبه‌رو شود؛ با این تجسم به این نتیجه می‌رسیم که چنین فضایی موجب ظهور مفهوم جدیدی به نام همکاری ‌اجتماعی در تجارت می‌شود.

تاکنون تعاریف متعددی از تجارت اجتماعی ارائه شده که البته همگی دارای یک مفهوم هستند. در یکی از این تعاریف تجارت اجتماعی بکارگیری رسانه‌های اجتماعی در زمینه تجارت الکترونیکی، در جهت کمک به خریدوفروش کالا و خدمات به‌صورت آنلاین معرفی می‌شود، اما در این نوشتار ما گام را فراتر نهاده و به سراغ همکاری مشتریان در طراحی و ساخت محصول رفته‌ایم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/3nUKJkBE
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه