یکشنبه, ۳۰ آذر(۹) ۱۴۰۴ / Sun, 21 Dec(12) 2025 /
           
فرصت امروز
توصیه‌هایی کاربردی برای مدیران روابط عمومی (58)

همکاری با دانشمندان

9 سال پیش ( 1394/12/7 )
پدیدآورنده : علی آل علی  

شرکت McVitie’s پیشرو در تولید بیسکویت‌های مغزدار در انگلستان است. محصولات این شرکت در طیف گسترده‌ای از مدل‌ها و طعم‌ها تولید می‌شود. این شرکت برای سال‌های متمادی برگزار‌کننده مراسم سالانه غوطه‌ور کردن بود که در آن از عادت خیساندن بیسکویت در چای یا قهوه در جهت ترویج مصرف چای و قهوه به همراه بیسکویت استفاده می‌کرد. این‌گونه مراسم‌ها که صرفا جنبه اقتصادی دارند معمولا مورد توجه رسانه‌ها قرار نمی‌گیرند و رسانه‌ها سوژه‌هایی را ترجیح می‌دهند که سرگرم‌کننده باشند یا ارزش علمی بالایی داشته باشند.

ایده

مشاوران روابط عمومی این شرکت دریافتند برای دیده شدن نیاز به داستانی جذاب دارند، داستانی که بتواند نگاه‌ها را به سمت این مراسم جذب کند به همین خاطر به احداث بخشی پژوهشی با محوریت چگونگی انحلال مواد در آب ترغیب شدند. در همین راستا به همکاری با دکتر «لن فیشر» از دانشگاه بریستول جهت بررسی فیزیکی بیسکویت در فرآیند انحلال در نوشیدنی‌های گرم پرداختند که در نهایت دریافتند که در فرآیند انحلال بخشی از اسانس و طعم بیسکویت در نوشیدنی حل می‌شود.

نتایج تحقیق به قدری جالب بود که نتایج آن‌که شامل فیلم‌ها و عکس‌ها و آمار‌های مختلف بود به سرعت در اختیار رسانه‌ها قرار داده شد. نتیجه نهایی داستانی جذاب برای شرکت و شهرتی جهانی برای دکتر فیشر بود. داستان به دست آمده تا مدت‌ها تیتر یک نشریات و خبرگزاری‌ها بود.

آنچه در عمل باید انجام دهید

- راه‌اندازی بخشی تحقیقی در دانشگاه‌ها ارزان نخواهد بود اما بدون شک ارزش زیادی دارد.

-موضوع تحقیقی را جذاب سازید. موضوع تحقیقی شرکت McVitie’s که سرگرم‌کننده بود.

- اضافه کردن عکس و فیلم به تحقیق باعث جذاب‌سازی و درک بهتر وسریع‌تر مطالب شما خواهد شد.

-‌ مطمئن شوید دانشمندی که با وی همکاری دارید، از قدرت بیان مناسبی برخوردار باشد البته به علت آنکه دانشمندان دانشجویان زیادی دارند، به همین دلیل مسلما از قدرت بیان بالایی برخوردارند، بنابراین احتمالا در این بخش با مشکلی مواجه نخواهید شد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/oc6Pwv1F
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
شماره 2847 روزنامه فرصت امروز صفر تا صد طراحی خبرنامه برای برند تغییر استانداردهای سوخت آمریکا؛ آیا واقعاً به نفع خودروساز و مصرف کننده است؟ قیمت طلا و سکه در آخرین معاملات بازار / ۲۹ آذر ۱۴۰۴ دیجئو دارایی کلیدی شرق آفریقا را می فروشد؛ تمرکز بر ترازنامه و «خروج انتخابی»  «Nothing» با سرمایه گذاری مردمی ۸ میلیون دلار گرفت؛ رشد برند با جامعه، نه فقط VC بانک مرکزی روسیه نرخ را ۱۶٪ کرد؛ پیامش برای کسب وکارها: «پول هنوز گران است»  ترامپ مدیا با شرکت فیوژن ادغام می شود؛ وقتی «روایت» جای «تناسب کسب وکار» را می گیرد قیمت دلار امروز بازار آزاد شنبه ۲۹ آذر در کانال ۱۳1 هزار تومان تزریق هوش هیجانی به فرهنگ سازمان قیمت طلا و سکه امروز شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴ ویزا و مسترکارت ۱۶۷.۵ میلیون دلار برای پرونده کارمزد ATM پرداخت می کنند شاخص کل بازار بورس به دنبال فتح کانال 4 میلیون واحد برنامه ریزی هوش مصنوعی در ایران؛ چگونه در شرایط تحریم تصمیم درست بگیریم؟ قیمت خودرو های پر تیراژ داخلی در اولین روز هفته شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکامیونت فورسخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایرهارد باکسخرید تاج گل ارزانسرور مجازیبیمه شک دار نگیر!نرم افزار بهای تمام شده شُماران سیستمنرم افزار cmmsآزمون آنلاینپت شاپ آنلاینکمپرسور اسکروقرص لاغریاستند خیریهحرف تو: مرجع مقایسه برند و بررسی کسب کارهاکاپشن مردانهکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه