یکشنبه, ۹ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sun, 28 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

همیشه فعالیت در فروشگاه لوازم جانبی به دلیل اینکه فروشــندگان آن پشـــت میز نشین هستند و فقط به مشتری قیمت می‌دهند، راحت به نظر می‌رسد، اما حقیقت ماجرا این است که هر شغلی دردسرهای خاص خود را دارد و این‌گونه نیست که پا روی پا بیندازید و پول به دست بیاورید. در حقیقت باید از توان جسمی و همچنین قدرت مدیریت خود استفاده کنید تا بتوانید در شغلی که فعالیت دارید بهترین نتیجه را کسب کنید. در این گزارش قصد داریم تا فوت و فن‌های شغل مدیریت فروشگاه لوازم جانبی کامپیوتر را برایتان شرح دهیم. 

بسیاری از کسانی که به تازگی وارد شغل فروش لوازم‌جانبی شده‌اند، از خود می‌پرسند چطور می‌توانیم با فروش محصولات دو تا 10 هزار تومانی زندگی‌مان را بگذرانیم. اگر کمی دقیق‌تر بخواهیم به موضوع بنگریم، درمی‌یابیم که بسیاری از مشاغل خدماتی با این معضل روبه‌رو هستند...

به‌عنوان مثال، فروش سوپرمارکت از آدامس‌های زیر هزار تومان شروع می‌شود و شاید گران‌ترین جنسی که در مغازه باشد برنج یا روغن باشد. در این صورت آنها هم باید کاسه و کوزه خود را جمع کنند بروند سراغ شغل دیگر. اصل ماجرا این است که در همین شغل درآمدهای زیادی نهفته است و با رعایت آنها می‌توانید خود را در برابر آسیب‌های احتمالی این شغل بیمه کنید. 

توجه به کالاهای مورد توجه

در این شغل باید بدانید که چه کالاهایی جلب‌توجه می‌کنند. طبق بررسی‌های انجام‌شده عموم مردم به اسپیکرهای خاص، موس‌هایی با اشکال گوناگون، کیبوردهای مخصوص بازی و لوازم تزیینی که در کنار رایانه شخصی قرار می‌گیرند علاقه نشان می‌دهند و حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشند برای جویا شدن قیمت وارد مغازه می‌شوند. این موضوع می‌تواند یک شگرد بسیار عالی برای جذب مشتری باشد.

همچنین اگر ویترین شما خاص باشد می‌توانید نظر رهگذرها را نیز جلب کنید؛ ویترین‌هایی که بسیار بزرگ هستند و در آنها تنها یک محصول خودنمایی می‌کند و کل ویترین و نمای بیرونی مغازه با یک کالای خاص نمایش داده می‌شود. بعد از آن باید به نحوه چیدمان داخلی مغازه توجه کنید. البته این در حالی است که مغازه شما در خارج از محدوده بازار اصلی است و فعالیت خود را به‌صورت مستقل اداره می‌کنید. اگر در بازار اصلی مشغول به کار هستید باید بدانید که متراژ مغازه در بازارهای اصلی بسیار کوچک است و به دلیل همان کوچک بودن دست شما برای ارائه خدمات خاص تنگ‌تر می‌شود. 

از ارزان‌ترین تا گران‌ترین! 

در خارج از محدوده بازار تبلیغات شما باید در سطح شهر توزیع شود و به یک محل و منطقه اکتفا نکنید. همچنین محصولات خود را می‌توانید در سایتی که برای مغازه طراحی کرده‌اید نمایش دهید تا در صورت سفارش کالا آن را  به منزل خریدار بفرستید. نکته دیگری که حائز اهمیت است وجود کالاهای لوکس و ابتدایی در مغازه است. در فروشگاه شما باید همه کالاها از ارزان قیمت و پیش پا افتاده مانند فن کامپیوتر تا کالاهای خاصی مانند اسپیکرهای غول پیکر وجود داشته باشد تا مشتری نتواند با مشاهده مغازه شما از فروشگاه عبور کند و برای چند لحظه‌ای هم که شده توقف کند و در نهایت مشتری شما شود. 

تفکیک فعالیت به خرد و عمده

اگر در بازار اصلی فعالیت می‌کنید باید به چند نکته بسیار مهم دقت کنید. در بازار اصلی به دلیل زیاد بودن فعالان، فضای رقابت سنگینی حاکم است. به همین دلیل باید برای جذب مشتری از کسی کالای خود را تهیه کنید که نزدیک‌ترین فرد به واردکننده اصلی باشد. به عبارت بهتر می‌توانید با حذف دلالان بازار سود و مشتریان خود را افزایش دهید. این همه ماجرا نیست.

باید دقت داشته باشید تا افرادی که به‌عنوان همکار و رقیب شما مشغول فعالیت هستند همیشه به نحوه فعالیت شما نگاه خواهند کرد. ممکن است فردی را که شما از او اجناس خود را دریافت می‌کنید پیدا کنند و سفارش کالا دهند. حال این سوال پیش می‌آید که چه کاری انجام دهیم تا بتوانیم بازار را در دست داشته باشیم. در این صورت باید فعالیت خود را به دو بخش خرد و عمده تفکیک کنید و برای هرکدام یک فروشنده جدا بگذارید. در بخش فروش عمده در نظر داشته باشید که کالا را باید با کمترین سود به خریداران بدهید تا به مصرف‌کننده نهایی فروخته شود. در بخش خرد نیز می‌توانید رقابتی را با افرادی که کالا به آنها عرضه می‌کنید آغاز کنید و بخشی از سهم بازار را به خود اختصاص دهید. 

به روز باشید

برای اینکه بتوانید در این کار موفق شوید فردی را به‌عنوان نماینده فروشگاه انتخاب کنید تا محصولات را در مغازه و همچنین فروشگاه‌های بزرگ عرضه کند. سعی کنید برای اینکه سهم بالایی از بازار داشته باشید حتما اجناسی را که در دنیای فناوری معرفی می‌شوند در کوتاه‌ترین زمان برای عرضه بیاورید. با این کار بعد از مدتی می‌توانید ابتدا سفارش کالای خود را تحویل بگیرید و بعد آن را سفارش دهید.

راهکار دیگری در این خصوص وجود دارد؛ زمانی که کالایی با قابلیت‌های خاص معرفی می‌شود با احتساب هزینه‌های جانبی به فروشگاه‌ها توضیح دهید و سفارش کار بگیرید. یعنی به نوعی کالایی را که در بازار معرفی شده را پیش فروش کرد‌ه‌اید. در این بخش نباید هیچ تعللی در‌خصوص تحویل کالا صورت بگیرد به همین جهت از افراد مطمئن و خوش قول برای این کار کمک بگیرید. هرچند مدت یکبار محصولات خود را برای نمایش به عموم مردم آزاد کنید تا آنها بتوانند پیش از اینکه خرید کنند از وسیله موردنظر استفاده کنند. این کار را اگر هر ماه یکبار انجام دهید می‌توانید بعد از نمایش بسیاری از کالاهای خود را عرضه کنید و این موضوع می‌تواند شما را از سایر رقبا متمایز کند. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/81AIa3ox
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوست
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه