یکشنبه, ۳۰ آذر(۹) ۱۴۰۴ / Sun, 21 Dec(12) 2025 /
           
فرصت امروز

پیگیری وضعیت مشتریان پس از فروش محصولات فعالیتی است که تعداد اندکی از شرکت ها روی آن سرمایه گذاری کرده و به آن اهمیت می دهند. در این میان شرکت هایی که روی این فعالیت سرمایه گذاری می کنند نیز آن را به طور صحیح انجام نمی دهند.

در واقع اغلب این شرکت ها تنها به پیگیری وضعیت مشتریان از طریق تماس تلفنی اکتفا کرده و در نهایت امر محصولات جدید خود را نیز از طریق این تماس های تلفنی به مشتریان پیشنهاد خواهند کرد. در این مورد نمایندگی های فروش شرکت های تولید خودرو نمونه خوبی هستند.

این نمایندگی ها به ندرت پس از گذشت مدتی از فروش خودرو ها با مشتریان تماس گرفته تا علاوه بر مشاهده وضعیت مشتریان، آنان را نسبت به همکاری مجدد برای خرید محصولات خود ترغیب کنند. این نمایندگی ها به طور قطع از تأثیری که ارتباط با مشتریان پس از فروش محصولات در پی دارند بی خبر هستند.

 اهمیت این ارتباط به طور مشخص در افزایش رضایت مشتریان نبوده و تمرکز اصلی آن روی استفاده از تجربیات با ارزش مشتریان است. اصل استفاده از تجربیات مشتریان یکی از اصول ابتدایی و بااهمیت بازاریابی روابط است، اما کمتر شرکتی از آن استفاده می کند.

در این میان البته زمان پیگیری وضعیت مشتریان نیز اهمیت بسیاری دارد. در حقیقت پیگیری وضعیت و نظر مشتریان تنها پس از یک روز یا یک هفته پس از تحویل محصولات، اگرچه در جای خود مناسب است، اما باعث ایجاد بدبینی در ذهن مشتریان خواهد شد. بهتر است برای جلوگیری از این مشکل در فواصل معین با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و ارتباط خود را پایدار سازید.

ایده

شرکت تولید مبلمان و لوازم خانگی چوبی Futon Shop  یکی از شرکت های موفق در زمینه پیگیری وضعیت مشتریان خود پس از فروش محصولات است.

این شرکت که مهارت خاصی در استفاده از شیوه های بازاریابی دارد، به طور معمول تا فاصله زمانی یک سال پس از فروش محصولات خود، ارتباطش را با مشتریان حفظ می کند. از طریق حفظ این ارتباط برند Futon Shop قادر است بسیاری از محصولات جانبی و همچنین خدمات محصولات خود را به مشتریان عرضه کند. با این حال اهمیت کار این برند تنها در پیگیری وضع مشتریان نیست.

در واقع شرکت خدمات پس از فروش گسترده ای از قبیل تعمیر رایگان، تعویض و بازپس گیری محصولات را نیز به مشتریان خود ارائه می دهد. انجام این فعالیت ها علاوه بر ارتقای احساس اطمینان و رضایت مشتریان از برندFuton Shop، شرکت را قادر می سازد تا از تجربیات باارزش مشتریان در راستای بهبود کیفیت محصولات خود استفاده کند. همچنین ارتباط پایدار شرکت با مشتریان امکان معرفی و فروش دیگر محصولات شرکت به مشتریان را نیزفراهم می سازد.

اهمیت این موضوع به این خاطر است که احتمال فروش لوازم جانبی محصولات و همچنین سایر محصولات به مشتریان در هنگام خرید یک محصول بسیار کم است، اما با برقراری ارتباط پایدار امکان فروش سایر محصولات به همان مشتریان در طی یک سال آینده امکان پذیر خواهد بود.

آنچه در عمل باید انجام دهید

- برای اجرای صحیح این ایده شما نیاز خواهید داشت تا آن را به طور درست اجرا کنید. در همین راستا مدیریت صحیح تمامی کارمندان شرکت اهمیت زیادی دارد.

- از تماس های مقطعی با مشتریان پرهیز کنید. مشتریان بسیار باهوش بوده و متوجه مقاصد صرفا اقتصادی شما خواهند شد و این امر برای شروع رابطه با مشتریان اصلا مناسب نیست.

- برای فروش محصولات جانبی و همچنین سایر محصولات خود به مشتریان، بهتر است محصولات پیشنهادی از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Zn63mdtW
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
شماره 2847 روزنامه فرصت امروز صفر تا صد طراحی خبرنامه برای برند تغییر استانداردهای سوخت آمریکا؛ آیا واقعاً به نفع خودروساز و مصرف کننده است؟ قیمت طلا و سکه در آخرین معاملات بازار / ۲۹ آذر ۱۴۰۴ دیجئو دارایی کلیدی شرق آفریقا را می فروشد؛ تمرکز بر ترازنامه و «خروج انتخابی»  «Nothing» با سرمایه گذاری مردمی ۸ میلیون دلار گرفت؛ رشد برند با جامعه، نه فقط VC بانک مرکزی روسیه نرخ را ۱۶٪ کرد؛ پیامش برای کسب وکارها: «پول هنوز گران است»  ترامپ مدیا با شرکت فیوژن ادغام می شود؛ وقتی «روایت» جای «تناسب کسب وکار» را می گیرد قیمت دلار امروز بازار آزاد شنبه ۲۹ آذر در کانال ۱۳1 هزار تومان تزریق هوش هیجانی به فرهنگ سازمان قیمت طلا و سکه امروز شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴ ویزا و مسترکارت ۱۶۷.۵ میلیون دلار برای پرونده کارمزد ATM پرداخت می کنند شاخص کل بازار بورس به دنبال فتح کانال 4 میلیون واحد برنامه ریزی هوش مصنوعی در ایران؛ چگونه در شرایط تحریم تصمیم درست بگیریم؟ قیمت خودرو های پر تیراژ داخلی در اولین روز هفته شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکامیونت فورسخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایرهارد باکسخرید تاج گل ارزانسرور مجازیبیمه شک دار نگیر!نرم افزار بهای تمام شده شُماران سیستمنرم افزار cmmsآزمون آنلاینپت شاپ آنلاینکمپرسور اسکروقرص لاغریاستند خیریهحرف تو: مرجع مقایسه برند و بررسی کسب کارهاکاپشن مردانهکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه