آیا میدانستید چارچوب رقابتی مرجع مشخص میکند که برند با چه برندهای دیگری رقابت میکند و بنابراین کدام برندها باید در کانون توجه برای تحلیل و مطالعه باشند؟ تحلیل رقبا بدون شک دربرگیرنده عوامل متعددی از جمله منابع، قابلیتها و تمایلات احتمالی سازمانها است تا به وسیله آنها بازارهایی که بتوان در آنها به مصرفکنندگان به طرز سودآوری خدمت کرد، انتخاب شوند.
یک نقطه شروع خوب به منظور تعریف چارچوب رقابتی مرجع برای جایگاهسازی برند، مشخص کردن این است که برند با کدام محصولات یا مجموعهای از محصولات رقابت میکند و کدامیک از آنها بهعنوان جانشین نزدیک عمل میکنند. ورود به بازارهای جدید برای برندی با میل به رشد آشکار، ممکن است یک چارچوب رقابتی گستردهتر یا حتی آرمانیتر لازم داشته باشد تا رقبای احتمالی آینده را نیز مشخص کند.