دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 6 May(5) 2024 /
           
فرصت امروز
گزارش «فرصت امروز» درباره چگونگی مدیریت شغل عرضه سرویس‌های بهداشتی

کسب‌وکاری پرسود که در حاشیه قرار دارد

8 سال پیش ( 1394/7/20 )
پدیدآورنده : غزال بابایی  

اگر فروشنده سرویس‌های بهداشتی هستید، مثل بسیاری از هم‌صنفان‌تان اصلا از تبلیغات ناامید نباشید. می‌توانید با کمی زیرکی، هرآنچه را مردم ترجیح می‌دهند در موردش با کسی صحبت نکنند به نقل محافل فامیلی و دوستانه تبدیل کنید. کافی است کمی دقت کنید تا راهکار طراحی یا معماری داخلی سرویس‌های بهداشتی را بیابید. شاید کمتر کسی به‌صورت مستقل سراغ عرضه سرویس‌های بهداشتی رفته باشد و معمولا افرادی که در آن مشغول به کار هستند، از طریق پدر یا بستگان وارد آن شده‌اند و سود کسب کرده‌اند. اگر می‌خواهید با ریزه‌کاری‌های این شغل آشنا شوید، ادامه گزارش را بخوانید.

12424141414241314241313424113

گام اول، فرهنگ‌سازی

در گام اول شعارتان این باشد که شما هر روز به این مکان سر می‌زنید پس باید بهترین مکان خانه را برای خود فراهم کنید. ایرانی‌ها رابطه چندان خوبی با دستشویی‌ها و سرویس‌های بهداشتی ندارند و برخلاف غربی‌ها کمترین زمان را در این فضا می‌گذرانند. تا پیش از اینکه خانه‌های آپارتمانی فراگیر شوند، غالبا سرویس‌های بهداشتی با فاصله‌ای قابل توجه انتهای حیاط خانه‌ها ساخته می‌شد؛ جایی دور از دسترس و دید اهالی خانه. با فراگیر شدن آپارتمان‌سازی در ایران از یک‌سو و کوچک شدن متراژ خانه‌ها، هرچند جای سرویس‌های بهداشتی فرق کرد اما معضل بیگانگی ایرانیان با این محیط حل نشد. کمتر کسی از شهروندان ایرانی را می‌توانید سراغ بگیرید که برای بازسازی دستشویی خانه‌اش اقدام کند. شاید کابینت‌ها در یک دهه تغییر کنند و کفپوش خانه عوض شود و خانه کلاً رنگ دوباره بخورد، اما دستشویی‌ها هیچ تغییری به خود نمی‌بینند. شما باید دلیل این بی‌علاقگی را بیابید. گذشته از رفتار پیشین ایرانیان، نکته در اینجا نهفته است که تعویض سرویس‌های بهداشتی، خصوصا سرویس‌های بهداشتی ایرانی کار بسیار سختی است. حالا شما می‌توانید با تدارک دیدن یک تیم مهندسی دقیق و چند معمار داخلی خوش‌ذوق فروش‌تان را چندین برابر کنید. فهرستی از کسانی که می‌توانند کار تمیز و بدون مشکل تحویل مشتریان‌تان بدهند تهیه کنید و در مدت‌زمانی کوتاه، وقتی فرآیند فروش تا تعویض را خودتان انجام دادید، خواهید دید که مشتریان‌تان تصاعدی رشد می‌کنند.

دیدتان را تغییر دهید

در قدم بعدی اگر خودتان رابطه چندان خوبی با دستشویی‌ها ندارید، زاویه دیدتان را تغییر بدهید. ممکن است بسیاری از واحدهای صنفی نیازی به دستشویی نداشته باشند اما شما به‌عنوان واحدی صنفی که فروشنده دستشویی و توالت ایرانی و فرنگی است حتماً باید یک سرویس بهداشتی بسیار شیک تدارک ببینید. حتما از بهترین روشویی، متناسب با رنگ و نور فضا استفاده کنید. هم سرویس بهداشتی ایرانی و هم سرویس بهداشتی فرنگی را در این مکان نصب كنید. از شیرآلات جذاب و خیره‌کننده غافل نشوید. لازم نیست تنها مردم هنگام خرید مبل روی مبلمان بنشینند. می‌توانند به عینه کاربرد و تأثیر فضای خوب یک سرویس بهداشتی عالی را نیز درک کنند. در این صورت راغب می‌شوند با شما وارد معامله شوند.

همچنین باید توجه داشته باشید در سرویس بهداشتی که تدارک می‌بینید از بوی عطر و گل‌های تازه غفلت نکنید. گل‌هایی که هر روز از گل‌فروشی تحویل می‌گیرید و در این نقطه قرار می‌دهید، هزینه نیست، سرمایه‌گذاری شما برای آینده شغلی است که انتخاب کرده‌اید. در ضمن به تمام جزییات دقت کنید، از دستگیره در تا زاویه نور. روی دیوارهای این دستشویی محصولی که می‌خواهید به عنوان نمونه برای مشتری به نمایش درآورید را حک کنید.

تهیه آلبوم از مکان‌های اجرا شده

در مرحله بعد نیز باید آلبومی تهیه کنید و از بهترین دستشویی‌ها و روشویی‌هایی که نصب کرده‌اید، عکس بگیرید. این عکس‌ها را جوری تهیه کنید که قبل و بعد از کار شما را نشان دهد. باید دقت کنید در این فرآیند تنها تعویض دستشویی نیست که کار شما را جلوه می‌دهد بلکه این معماری داخلی دستشویی است که زحمت شما را دوچندان نشان می‌دهد.
توجه داشته باشید قرار نیست تنها نقاطی از خانه که در معرض دید قرار دارد، بهترین باشد. دستشویی خواه‌ناخواه در معرض دید مهمانان نیز قرار می‌گیرد از این رو ضرورت دارد این نکته را به صاحب خانه گوشزد کنید و از او بخواهید یک بار برای همیشه برای داشتن آرامش در نقطه‌ای که هر روز صبح چشمانش با در و دیوار این محل باز می‌شود، هزینه کند.

در گام بعدی هم از ارائه تخفیف‌های فصلی استفاده کنید و از آن غافل نشوید. تابستان‌ها فصل خوب ساخت‌و‌ساز است. فستیوالی شش‌ماهه برای خودتان تدارک ببینید. در این فستیوال تخفیف‌هایی را برای خانه‌های تازه‌ساز و خانه‌های قدیمی متقاضی بازسازی تعیین کنید. می‌توانید به مشتریانی كه مشتری دیگری برای‌تان می‌آورند نیز فكر كنید. در این حالت هدیه‌ای مانند یك آینه روشویی شیك یا یك آینه حمام و. . . می‌‌تواند برای مشتریان‌تان خوشایند باشد.

پله پرتاب بعد نیز این است که حتما تراکت‌هایی را با عکس‌هایی از دستشویی‌های بازسازی شده چاپ کنید و از کارت‌پخش‌کن‌ها بخواهید در خانه‌های قدیمی‌تر بیندازند. برای‌شان شرایط خاصی را تدارك ببینید. بنایی یک کار سخت برای هر صاحبخانه است درنتیجه در زمانی که قول می‌دهید حتما به وعده خود عمل کنید. حتی اگر کار شما تا پایان شب طول کشید کار را در زمان تعیین شده به اتمام برسانید تا توجه مشتری را جلب کنید.

ننشینید تا مشتری انتخاب کند

زمانی که مشتری وارد مغازه شما می‌شود به استقبال وی بروید و شکلاتی را که روی میزتان است به وی تعارف کنید. این اقدام شما حتماً مشتری را برای خرید دوبه‌شک خواهد کرد. همچنین زمانی که پای میز معامله نشست می‌توانید پیشنهادات خود را درخصوص بهتر شدن فضای سرویس بهداشتی مطرح کنید. توجه داشته باشید مشتری که سر پا ایستاده است به دلیل اینکه جریان خون کندتر اتفاق می‌افتد کم‌طاقت می‌شود پس حتما از وی بخواهید که در جایی که برای‌شان تعبیه کردید بنشیند و به‌راحتی انتخاب کند.

ویزیتورهایی را استخدام کنید تا با ساختمان‌سازان مذاکره کنند و آلبوم تهیه شده از کارهای شما را به نمایش بگذارند. اگر بتوانید مشتریانی از این طیف انتخاب کنید حتماً کارتان سکه خواهد شد. بسیاری از همکاران شما در مغازه‌های‌شان می‌نشینند تا مشتری از در وارد شود، شما به استقبال مشتریان بروید و آنها را به مغازه‌تان بیاورید. در این صورت می‌توانید لبخند بر لب در آینه‌های متعدد روشویی اطراف‌تان نگاه کنید و از اینکه چنین شغل پرسودی را انتخاب کرده‌اید، لذت ببرید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/xtsNCp1q
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه