دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Mon, 29 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

اگر شغل فروش لوازم‌التحریر را برای خود انتخاب کرده‌اید باید بدانید که کار بسیار مناسبی انجام ‌داده‌اید. فعالیت در این شغل در برخی از مواقع سال می‌تواند با شغل‌های پردرآمدی مانند فعالیت در بازار آزاد مبل یا پرده برابری کند. دلیل اصلی موفقیت در این شغل این است که مشتریان شما اغلب کودکان هستند. از آنجایی هم که کودکان مشتریان بهتر و دست و دلبازتری نسبت به پدر و مادرانشان هستند می‌توانند کار و کسب شما را بسیار رونق ببخشند. برای اینکه بتوانید در کوتاه‌مدت از طریق این شغل درآمد زیادی به دست آورید کافی است به چند نکته ظریف توجه داشته باشید. پس خواندن این گزارش «فرصت امروز» را از دست ندهید.

ترفندهای مشتری‌مداری

لوازم‌التحریر از آن دسته وسایلی است که نه تنها کودکان و دانش‌آموزان بلکه دانشجویان و حتی کارمندان نیز به آن احتیاج دارند و در واقع خریداران شما محدودیت سنی ندارند. از این‌رو باید بدانید که محصولات متناسب با سلیقه افراد موجود باشد تا پاسخگوی نیاز همه مشتریان باشید. زمانی که مشتری وارد مغازه شما می‌شود حتما بنا به نیازی که دارد وارد شده است و کمتر افرادی بدون اینکه بدانند چه می‌خواهند به مغازه لوازم‌التحریر می‌روند. وقتی مشتری محصول مورد نیاز را از شما درخواست کرد سریعا کالا را به وی تحویل دهید. قفسه‌ها و چیدمان مغازه باید طوری طراحی شود که دسترسی به محصولات بسیار راحت و همچنین بدون دردسر باشد.

یکی از اصلی‌ترین مواردی که باعث می‌شود مشتریان فقط مغازه شما را برای خرید انتخاب کنند، نوع پاسخگویی شما است. زمانی که یک کالای درخواست شده از سوی مشتری را در مغازه ندارید در ابتدا به صراحت نگویید که نداریم. حتی به‌صورت نمادین هم که شده، کمی با ویترین و قفسه‌های خود مشغول شوید و بعد بگویید که تمام کرده‌ایم، اما اگر بخواهید برایتان می‌آورم. حتی اگر مشتری این درخواست را نداشت حتما از آن محصول حداقل یک مورد در مغازه موجود داشته باشید تا در صورت مراجعه بعدی این مشتری یا فرد دیگر آن را ارائه دهید. این کار شما باعث می‌شود مشتری حس کند برای او ارزش قائل شده‌اید و محصول موردنظر را فقط برای او تهیه کرده‌اید.

باید از زمانی که مشتری وارد مغازه می‌شود و تا وقتی که مغازه را ترک می‌کند، به همه سوالات او پاسخ دهید. اگر کالایی را درخواست کرد که در دسترس نبود، بابت دم‌ دست نبودن آن سر مشتری منت نگذارید و او را در فشار خرید اجباری قرار ندهید. جمله «اگر خریدار هستید برایتان بیاورم» تاثیری بسیار منفی در ذهن مشتری دارد.

 

این مشکل شماست که ویترین و قفسه‌ها را طوری طراحی نکرده‌اید که همه کالاها در دسترس باشد. اگر هم برای مشتری محصولی را برای مشاهده آوردید طوری وانمود نکنید که حتما باید مشتری اقدام به خرید کالا کند. یکی از فعالان این عرصه ادعا می‌کند برای کارکنان خود در زمان استخدام کلاس آموزشی می‌گذارد و آنها باید در این کلاس تاییدیه‌های لازم را بگیرند تا بتوانند با مشتری برخورد داشته باشند.

از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را ارائه بدهید!

شاید این سوال در ذهن شما پیش بیاید که اگر قرار باشد با انواع مشتریان این‌طور راه بیایید، پس باید از کجا نان بخورید. برای پاسخ به این سوال با چند نفر که بیش از یک‌دهه است در این شغل فعالیت دارند گپ کوتاهی زدیم. همه آنها معتقدند که طرز صحبت کردن و احترام به مشتری می‌تواند عاملی باشد برای مراجعه بعدی. در مرحله بعد باید همه اجناس مورد‌نیاز مشتریان محلی در مغازه موجود باشد، حتی اگر مشتریان آن کم باشد. افراد موفق این عرصه معمولا پیشنهاد می‌کنند که از عرضه محصولات پرطرفدار کودکان مانند آبرنگ و خمیر‌بازی نیز غافل نشوید. می‌توانید با تعبیه یک غرفه مخصوص کودکان آنها را به آن سمت بکشانید و جذابیت‌های خاصی را فراهم کنید. به‌عنوان مثال عرضه جامدادی عروسکی و جامدادی ماشینی می‌تواند برای شما بسیار سودآور باشد. از این‌گونه اجناس در فصل خرید لوازم‌التحریر برای شروع سال تحصیلی به وفور داشته باشید. مطمئن باشید این کالاها روی دستتان نخواهد ماند و بیشتر آنها فروش خواهد رفت. اگر این موارد را مورد‌توجه قرار دهید، مغازه شما به این جمله معروف می‌شود که این مغازه از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را دارد.

ویترین‌ محصولات لوکس

فعالیت در شغل فروش لوازم‌التحریر جنبه‌های فراوانی دارد که بسیاری از فعالان این حوزه چندان به آن توجه نمی‌کنند. یکی از این موارد در نظر گرفتن غرفه اجناس لوکس لوازم‌التحریر است. این غرفه می‌تواند فروش و شهرت شما را به حد زیادی افزایش دهد.

با ایجاد این بخش در مغازه خریداران شما از دانش‌آموزان و محصلان فراتر رفته و بیشتر افرادی که قصد خرید هدیه‌های گران‌قیمت و ارزشمند را دارند به مغازه شما برای تهیه لوازم مورد‌نیاز مراجعه می‌کنند. در ویترین این قسمت حتما جدیدترین خودکارها و لوازم اینچنینی را موجود داشته باشید. اینجا هم اگر کالای مورد‌نظر مشتری را در مغازه موجود ندارید حتما در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای وی تهیه کنید و تحویل دهید.

برای اینکه بتوانید مشتری را به سمت مغازه بکشانید باید اجناس جدیدی را که برای عرضه به فروشگاه می‌آورید به اطلاع مردم برسانید. این اطلاع دادن هم می‌تواند با یک کاغذ A4 چاپی پشت شیشه باشد و هم می‌توان با ارائه تراکت‌ و اعلام موجودی‌های مغازه اطلاع‌رسانی کرد. در هرحال از هر روشی که باعث می‌شود تا راه را برای مشتریان کوتاه کنید، دریغ نکنید.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/KkERyb1F
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهنهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوست
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه