شنبه, ۱ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بر تولید و درآمدهای انگلیس تاثیر منفی و زیادی بر جا گذاشته است و شرایط بدتر از این نیز خواهد شد. درواقع انگلستان در زمان عضویت در اتحادیه اروپا، در معاملات جهانی شریک بیش از ۵۰ کشور بوده و با توجه به بزرگی اتحادیه اروپا، در این معاملات از شرایط بهتری برخوردار است اما به نظر کارشناسان انگلیس با خروج از اتحادیه قطعا شرکای خود را از دست خواهد داد و شرایط نامطلوبی را برای اقتصاد این کشور می توان پیش بینی کرد. 

همچنین از آنجا که اتحادیه اروپا از کسب وکارهای انگلستان حمایت می کند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا یعنی از بین رفتن صدها هزار فرصت شغلی که با این اتحادیه ارتباط مستقیم دارند.

اتحادیه اروپا، شریک تجاری شماره یک انگلستان است و بیرون رفتن از اتحادیه اروپا با 28 عضو خطرات جدی در بردارد، چراکه موانع تجاری تازه ای برای تجارت با کشورهای دیگر در کار خواهد بود و تعرفه های گمرکی نیز اعمال خواهد شد.

اتحادیه اروپا از کسب و کارهای انگلیس پشتیبانی می کند، شغل ایجاد کرده، برای مصرف کنندگان هم قیمت های پایین تر فراهم می کند و خروج این کشور از اتحادیه اروپا مساوی خواهد بود با از بین رفتن صدها هزار فرصت شغلی که با این اتحادیه ارتباط مستقیم دارند و با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، حدود 950هزار شغل در این کشور حذف خواهند شد.

در همین رابطه مدیر کل سازمان تجارت جهانی نیز هشدار داد در صورتی که انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شود قدرت رقابت تجاری این کشور تضعیف خواهد شد، همچنین شمار مهاجرانی که از اتحادیه اروپا وارد انگلیس می شوند به شدت کاهش خواهد یافت و این مسئله باعث کمبود نیروی کار در بخش های ساخت و ساز و خدمات خواهد شد.

همچنین پیش بینی می شود در صورت عملی شدن برگزیت، سرمایه گذاری های خارجی در انگلیس اُفت خواهد کرد و میلیون ها شغل از دست خواهد رفت چرا که تولید کنندگان جهانی، کارخانه های خود را به کشورهای کم هزینه تر اتحادیه اروپا منتقل خواهند کرد.

یک اقتصاددان در این رابطه گفت: به عنوان مثال اگر شما امروز تولید کننده نیسان یا تولیدکننده عمده انواع خودرو در انگلستان هستید استانداردهای ایمنی و استانداردهای زیست محیطی خودروهای کارخانه به گونه ای است که اجازه فروش در همه بازارهای اروپا را دارند. اما اگر انگلستان از اتحادیه اروپا خارج شود شما دیگر نمی توانید تولیدات خود را در بازارهای اروپا بفروشید و این تنها به دلیل ایجاد تعرفه های گمرکی نیست بلکه شما برای فروش محصولات خود در بازارهای اروپا مجبور هستید مجموعه ای از انواع گواهینامه های ایمنی را تهیه کنید و احتمالا این روند در دیگر صنایع شما نیز تکرار خواهد شد.
خاویر رولت، مدیر اجرایی بازار بورس اوراق بهادار لندن نیز در این زمینه گفت که با اجرایی شدن خروج انگلستان از اتحادیه اروپا، حداقل ۱۰۰ هزار شغل در بخش مالی بریتانیا در معرض خطر قرار می گیرد.

رولت در گفت و گو با بلومبرگ گفت: «اگر شهر لندن نقش خود را به عنوان مرکز جهانی برای معاملات و نقل و انتقال ارز یورو از دست بدهد، موقعیت های شغلی در سراسر انگلستان ازدست رفته و به جای دیگری در اتحادیه اروپا منتقل می شوند.»

همراه با از دست دادن احتمالی حقوق پاسپورت، حذف نقش انگلستان به عنوان مرکز نقل و انتقالات یورو موضوعی است که باعث نگرانی معامله گران و کارگزاران در لندن بعد از رأی انگلستان به برگزیت شده است. رولت معتقد است این نگرانی و ترس ها تا اندازه ای دقیق بوده و نشان دهنده وضعیت بغرنج برای اقتصاد انگلستان بعد از خروج از اتحادیه اروپا است.

رولت در ادامه نیز خاطرنشان کرد: «ما تخمین می زنیم که اگر محافظه کارانه در نظر بگیریم تقریبا حداقل ۱۰۰هزار شغل در مدیریت ریسک، انطباق، دفاتر پشتیبانی و واسطه، نه تنها در لندن بلکه در دیگر شهرهای انگلستان نیز با خطر حذف روبه رو هستند.»

صرف نظر از سقوط بزرگ در ارزش پوند بعد از برگزار شدن رفراندوم، لندن در قلب بازارهای جهانی ارز خارجی با بیش از یک هزار میلیارد دلار معامله در روز قرار دارد اما این ارزش اقتصادی با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به شدت کاهش خواهد یافت که این مسئله اقتصاد این کشور را با بحران مواجه خواهد کرد.

منبع : bognorphoto
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/r1dJmYSo
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه