جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

آمار و ارقام مربوط به صنعت نشان می‌دهد زمانی که بازاریابی از طریق ایمیل به درستی انجام می‌شود، می‌توان انتظار بازدهی 50 به یک را داشت. این بدان معنی است که‌ هر دلاری که هزینه می‌کنید، 50 دلار درآمد کسب خواهید کرد. 

 

به محض اینکه آدرس‌های ایمیل را دریافت کردید، بهترین روش برای برقراری و حفظ ارتباط با افرادی که به شما اطمینان کرده‌اند و اطلاعات تماس خود را در اختیار شما قرار داده‌اند، چیست؟ یک پاسخ مناسب به این پرسش، ارسال یک خبرنامه ساده از طریق ایمیل است. 

من پس از یک دهه از فعالیت خود در زمینه ارسال خبرنامه‌ها از طریق ایمیل، چندین نکته را در مورد چگونگی تهیه و تاثیرگذاری خبرنامه‌ها آموخته‌ام. اگر در نظر دارید که شما هم این روش را به کار ببرید، این نکات را همواره مدنظر داشته باشید: 

* در زمان نگارش خبرنامه، با استفاده از شاخص‌ها به خوانندگان نشان دهید که محتوای حاضر، جزو مسائل رایج و به‌روز است. خبرنامه شما یک تصویر لحظه‌ای از مسائل و رویدادهای روز است؛ بنابراین تاریخ، ساعت و اطلاعات حساس به تغییرات زمان مورد نیاز است. 

* برای اینکه خبرنامه‌های ایمیلی با تاثیرگذاری بالا داشته باشید، لزوما نباید نویسنده باشید. خبرنامه ایمیلی شما می‌تواند شامل یک پیام کوتاه به همراه لینکی باشد که خوانندگان شما را به تازه‌ترین ویدئوهای شما در YouTube رهنمون سازد. 

همچنین می‌توانید صدای خود را در حالی‌که در مورد موضوع خاصی صحبت می‌کنید، ضبط کنید و آن صدا را با فرمت ( MP3یا WAV) در وب‌سایت قرار دهید و لینک آن را نیز در خبرنامه‌ای که ارسال می‌کنید، بگنجانید. 

* خبرنامه شما لزوما نباید ظاهری فانتزی در صندوق ورودی ایمیل خوانندگان داشته باشد. من همواره به شاگردان خود توصیه می‌کنم در هنگام ارسال ایمیل از قالب‌های فانتزی استفاده نکنند. قرار دادن یک لینک به خبرنامه‌ای با ظاهر فانتزی در برنامه ایمیلی کار معقولی است، اما به نظر من معایب استفاده از الگوهای HTML کاملا مبرهن است. 

* بهترین منبع موضوعات برای محتوای خبرنامه‌های شما خود خوانندگان هستند. به‌طور متناوب در میان آنها به تحقیق بپردازید تا بیشتر به آنها نزدیک شوید و موضوعات جدید و به روز را برای محتوای خبرنامه‌های خود از میان مسائل آنها اقتباس کنید. 

* خبرنامه‌های ایمیلی طولانی کارآیی لازم را ندارند. اگر سه، چهار مقاله بلند داشته باشید که بخواهید در قالب خبرنامه ایمیلی با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید، همگی آنها را در یک ایمیل بلند و طولانی ارسال نکنید. در عوض گزیده‌ای از هر یک از مقالات را به همراه لینکی به آدرسی (مثلا وبلاگ خودتان) که خوانندگان بتوانند مقاله کامل را در آنجا مطالعه کنند، ارائه دهید. 

این کار تعداد خوانندگان مقالات شما را افزایش می‌دهد و همچنین موجب می‌شود تا پیام‌های شما از فیلترهای مربوط به spam عبور کند. این فیلترها در تمام سرویس‌های اصلی ایمیل مورد استفاده قرار می‌گیرد و همگی آنها اغلب ایمیل‌های طولانی را بسیار بیشتر از ایمیل‌های کوتاه بلاک می‌کنند. 

* تلاش کنید تا بیش از دو هفته بین تماس‌های شما با مخاطبان لیست ایمیل، وقفه ایجاد نشود. تنظیم پیام‌هایی که به‌صورت خودکار و با توالی منظم ارسال می‌شود، موجب می‌شود خوانندگان شما اطمینان حاصل کنند که پیغام‌هایشان از سوی شما مورد توجه قرار می‌گیرد و محتوای متناسبی دریافت می‌کنند. 

* هیچ‌گاه چنین مفاهیمی عملی نمی‌شود: تحویل 100‌درصدی ایمیل‌ها، بازشدن 100‌درصدی آنها، رضایت 100‌درصدی مشترکان یا رهایی 100 درصدی از اتهام به spam. به خاطر داشته باشید تا زمانی که با مشترکانی سر و کار دارید که علاقه خاصی نسبت به دریافت ایمیل از شما نشان داده‌اند، با خاطری آسوده می‌توانید از ایمیل به‌عنوان ابزار تبلیغاتی استفاده کنید، اما همان‌طور که می‌دانیم ایمیل ابزار کامل و بی‌نقصی نیست. 

گاهی اوقات پیام‌های مهم از دست می‌رو‌د یا اینکه بلاک می‌شوند، مردم فراموش می‌کنند که شما چه کسی هستید‌ یا به چه علت مشترک شما شده‌اند، مشترکان تنبل به جای اینکه از اشتراک خارج شوند، دکمه spam را کلیک می‌کنند و گهگاه با شکایتی از سوی افرادی که نقطه‌نظر متفاوتی با شما دارند، مواجه خواهید شد.  

همگی این موارد بخشی از انجام امور بازاریابی از طریق خبرنامه‌های ایمیلی است و باید در مقابل این مسائل مقاومت داشته باشیم و به کار خود ادامه دهیم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/7W2vAmGY
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه