جمعه, ۱۰ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 29 Mar(3) 2024 /
           
فرصت امروز

شیرینی و شکلات از فراگیرترین خوراکی‌های همه مردم دنیاست، این دسته از مواد‌غذایی همیشه مورد توجه همه سنین، مخصوصا کودکان و نوجوانان بوده و هست. در این بین یکی از نام‌های تولیدکننده شکلات که می‌توان گفت برای همه مردم دنیا آشناست اسنیکرز است. این برند نام تجاری شیرینی‌های ساخته شده توسط شرکت مارس است که شامل نوقا با کارامل و بادام زمینی است و با لایه‌ای مرکب از شکلات و شیر پوشیده شده است. 

فرانک مارس در سال ۱۸۸۳ در مینه‌سوتای امریکا متولد شد. مادر او دستی در تولید آبنبات‌های خانگی داشت که همین مسئله موجب شد فرانک در دوران کودکی‌اش به همراه مادرش این کار را یاد بگیرد و بعدها در دوران دبیرستان در سن 19 سالگی می‌توانست به تنهایی آبنبات درست کند و آنها را بفروشد، به‌گونه‌ای که تولید و فروش آبنبات تبدیل به شغل دائمی فرانک شد و بعد از ازدواجش هم به همراه همسرش در آشپزخانه آبنبات درست می‌کرد.

 

سال‌ها بعد آنها تولید شکلات را نیز آغاز کردند، در سال 1911 آنها کارخانه‌ای در واشنگتن تاسیس کردند اما این کارخانه چندان موفق نبود و باعث شد آنها به شهر خود بازگردند، تا اینکه در سال 1920 این تلاش‌ها منجر به راه‌اندازی شرکت «مار او بار» شد که بعدها نام مارس را به خود گرفت و به یک غول بزرگ جهانی در صنعت شکلات تبدیل شد. 

فارست مارس (پسر فرانک) در سال 1923 از یک نوع میلک‌شیک محبوب الهام گرفته و شکلات میلکی خود را معرفی کرد. این محصول به‌عنوان یک شیرینی حاوی شیر تخمیر شده با شکلات مورد تبلیغ قرار گرفت و به‌‌سرعت عنوان پرفروش‌ترین شکلات را از آن خود کرد. 

کمتر از یک دهه بعد یعنی حدود سال 1930 نخستین شکلات اسنیکرز که آن روزها با نام مارتن (Marathon) در شعبه‌ای از کارخانه شکلات‌سازی مارس در انگلستان فعال بود و فارست آن را مدیریت می‌کرد، تولید شد. فرانک مارس فرصت زیادی پیدا نکرد تا موفقیت‌های بزرگ‌تر خود را ببیند چراکه در سال 1934 در سن 50 سالگی درگذشت‌ اما وارثان او یعنی فارست مارس و همسرش راه او را ادامه دانند تا اینکه در سال ۱۹۶۳ بزرگ‌ترین کارخانه تولید شکلات مارس در کشور هلند دایر شد که یکی از بزرگ‌ترین تامین‌کننده‌های شکلات در اروپاست.

 

بعد از آن مارس یک محصول دیگر به نام تویکس را در سال 1979 به بازار عرضه کرد که بعد از گذشت سال‌ها این محصول همچنان یکی دیگر از محصولات پرطرفدار این شرکت است. در سال ۱۹۹۰ نام مارتن در سراسر جهان به اسنیکرز Snickers تغییر یافت. گفته می‌شود که خانواده مارس نام Snickers را از روی نام یک اسب محبوب خانوادگی برداشته‌اند. 

شرکت شکلات مارس طی سال‌های متمادی بسیار بزرگ ‌شده و اکنون یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خصوصی در جهان است. مارس در تمام این سال‌ها خود را یک شرکت خانوادگی می‌نامد و معتقد است چون مالکیت شرکت خصوصی است پس احتیاجی به پاسخگویی به کسی جز خودشان نیست، به همین دلیل با تاکید بر اینکه آنها استانداردهای خاص خودشان را دارند با اکثر سازمان‌های عمومی بزرگ مانند فروشگاه‌های تعاونی همکاری نمی‌کنند. به‌رغم این محرمانه بودن، مارس در میان دیگر همتایانش به‌عنوان بهترین آموزش‌دهنده مدیران خود مشهور است.

این شرکت که اکنون هم توسط اعضای خانواده مارس اداره می‌شود، هنوز بسیاری از راه‌های تجارت اولیه خود را که به این شرکت در موفقیتش در دنیا کمک کرد به‌کار می‌بندد. شکلات Snickers سالانه به‌تنهایی ۲ میلیارد دلار برای شرکت مارس درآمد دارد. روزانه بیشتر از ۱۵ میلیون شکلات Snickers در دنیا تولید می‌شود که برای تولید آنها حدود ۱۰۰ تن بادام‌زمینی مصرف می‌شود. داستان شکلات Snickers یک داستان موفقیت روزبه‌روز در صنعت شکلات است. 

اسنیکرز شامل مغز بادامی و رویه کارامل و بادام‌زمینی با شکلات با طعم شیر است. شکلات اسنیکرز یکی از محبوب‌ترین شکلات‌های مغز‌دار در جهان است. تبلیغات مارس به‌گونه‌ای است که حس تازه شدن و با انرژی شدن به شما می‌دهد. این شرکت همیشه روی مقوی بودن محصولاتش تاکید می‌کند و روی محصولاتش عنوان می‌کند که هر اسنیکرز حدود ۲۵۰ واحد کالری دارد و با وجود این مقدار ۱۰۰ درصد گرسنگی را رفع می‌کند و بهتر است در خوردن آن زیاده‌روی نکنید. اکثر تبلیغات این شرکت خلاقانه است و اسنیکرز بودجه فراوانی را صرف طراحی رویدادهای تبلیغاتی می‌کند. به‌عنوان مثال می‌توان به پوستر اسنیکرز برای سوارز اشاره کرد که به همراه یک توییت جذاب در شبکه‌های اجتماعی پخش شد.

لوییس سوارز، مهاجم باشگاه لیورپول و تیم ملی اروگوئه، در جریان دیدار حساس اروگوئه – ایتالیا باز هم رفتار گذشته خود را تکرار کرد و شانه کیه‌لینی، مدافع تیم حریف را گاز گرفت. این مسئله بهانه‌ای شد تا اسنیکرز با هوشمندی از این رفتار سوارز بهره‌برداری تبلیغاتی کند و برای سوارز روی پوستر پیشنهاد بهتری بدهد با شعار «خوشمزه‌تر از ایتالیایی‌ها…» و این جمله را توییت کند: «هی لوییس، دفعه بعد که گرسنه‌ات شد فقط یک اسنیکرز گاز بزن.»

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/e69vGYI5
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاروکیلقطعات لیفتراکدستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورلیفتراکپرس لاین ساخت پرسشنامهرمان پرطرفدارسررسید 1403طراحی سایت فروشگاهشیر برقی گازتیزهوشان پایه ششمخرید نرم افزار حسابداریخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه