شنبه, 21 تیر 1399 - 08:55

از ایمن سازی محیط شعبه ها تا ایفای مسئولیت های اجتماعی

بانک پاسارگاد با انجام اقدامات متعددی در حوزه های اطلاع رسانی، پیشگیری و مقابله با کرونا در سطح کشور سنگ تمام گذاشت.

به گزارش پایگاه خبری نقدینه، بانک ها به عنوان سازمان هایی که با توجه به مراجعه کنندگان بسیار، ریسک بالایی در ابتلا به بیماری کرونا چه در بین مشتریان و چه در بین کارمندان را متحمل شده اند، اقدامات درخور توجهی برای کاهش این ریسک انجام داده اند. از اتخاذ تمهیداتی برای ضدعفونی کردن محیط و افزایش امکانات بهداشتی تا ارائه اکثر خدمات بانکی به صورت غیرحضوری و تشویق مشتریان به کاهش رفت و آمدهای غیرضروری به شعبه ها از جمله اقدامات سیستم بانکی است.

بانک پاسارگاد مقابله کرونا سنگ تمام

بانک پاسارگاد نیز که همواره در عرصه ایفای مسئولیت های اجتماعی، نام خود را به عنوان یکی از بانک های پیشرو مطرح کرده است در عرصه مقابله با کرونا هم اقدامات مؤثری را در راستای کمک به جامعه پزشکی، اطلاع رسانی عمومی و فرهنگ‎سازی، پیشگیری، ارائه خدمات ویژه به مشتریان انجام داده است و اقدامات متعددی را نیز در دستور کار دارد.

تمهیدات مناسب برای ایمن سازی محیط شعبه ها

در این راستا، بانک پاسارگاد از همان ابتدای دوران شیوع این بیماری با تشکیل کارگروه ویژه پیشگیری از شیوع بیماری کرونا تصمیماتی را برای افزایش ایمنی مشتریان و مراجعه کنندگان در نظر گرفته و اجرایی کرد. تهیه و نصب حفاظ های جداکننده پلکسی روی باجه های شعبه ها، استقرار تجهیزات تب سنجی و اندازه گیری دمای بدن تمامی مراجعه کنندگان به ساختمان های ستادی بانک، ضدعفونی مستمر محیط شعبه ها و واحدهای ستادی و تجهیزات بانکی، تغییر در چیدمان صندلی های انتظار شعبه ها و واحدهای ستادی به جهت رعایت فاصله گذاری اجتماعی در بین مراجعه کنندگان، در دسترس قرار دادن تجهیزات بهداشتی شامل محلول و دستمال ضدعفونی در فضاهای مشاعی شعبه ها و ساختمان های ستادی و ... نمونه ای از اقدامات این بانک برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا است.

تلاش برای ایفای مسئولیت های اجتماعی

بانک پاسارگاد در راستای ایفای مسئولیت های اجتماعی خود، علاوه بر ایجاد امکانات لازم جهت ویزیت مجازی بیماران از طریق دستگاه تله مدیسین (Telemedicine) در پایگاه های تشخیص سیار، 70 دستگاه ترمومتر، 350 هزار ماسک N95 و 10 هزار واحد لباس مخصوص بیماران کرونایی به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور اهدا کرده است. این بانک در اقدامی دیگر نیز برای خرید تجهیزات و ملزومات درمانی، دارو و اقلام موردنیاز از دانشگاه های علوم پزشکی کشور حمایت کرده است. بانک پاسارگاد همچنین اعلام کرده است که از هر پروژه تحقیقاتی و تولیدی برای ساخت واکسن بیماری کرونا و همچنین تولید دارو برای این بیماری، حمایت مادی و معنوی خواهد کرد.

زمینه‎ سازی کاهش رفت و آمدهای غیرضروری به شعبه ها

بانک پاسارگاد از ابتدای شیوع ویروس کرونا، با گسترش خدمات بانکداری الکترونیک و تقویت ظرفیت های پاسخگویی به مشتریان، زمینه را برای ارائه خدمات غیرحضوری و کاهش رفت و آمدهای غیرضروری به شعبه ها و واحدهای ستادی فراهم کرد. این بانک با افزایش ظرفیت مرکز مشاوره و اطلاع رسانی خود، به صورت 24 ساعته پاسخگوی تماس های مشتریان و ارائه مشاوره درخصوص انجام امور بانکی آنهاست. بر این اساس، مشتریان می توانند موارد پیشنهاد، انتقاد، مغایرت، سؤال و شکایت خود را از طریق سامانه (CRM) ثبت کرده و از نتیجه آن آگاه شوند. علاوه بر این همکاران در کلیه شعبه های این بانک آمادگی پاسخگویی غیرحضوری به مشتریان را دارند.

همچنین بانک پاسارگاد با ایجاد شرایط مناسب برای انتقال وجه غیرحضوری، افزایش سقف کارت به کارت و تمدید خودکار کارت‎های بانکی، نسبت به خرید و نصب دستگاه‎های خوددریافت (CRS) در شعبه‎های منتخب اقدام کرد که باعث کاهش بار مراجعه به شعبه ها برای واریز وجه نقد شد. ایجاد امکان ثبت درخواست برای متقاضیان مساعدت در بازپرداخت تسهیلات دریافتی فعالان اقتصادی به ویژه صاحبان کسب و کارهای کوچک و متقاضیان برخورداری از قانون تسهیل تسویه بدهی بدهکاران شبکه بانکی کشور، از دیگر اقدامات این بانک برای کاهش مراجعه حضوری به شعبه ها بود.

افزایش سقف انتقال وجه به سایر حساب ها با بانکداری مجازی

بانک پاسارگاد همچنین جهت رفاه حال مشتریان، سقف پیش فرض برای انتقال وجه به سایر حساب ها و یا حواله بین بانکی را برای تمام کاربران اینترنت بانک با رمز ثابت و دوعاملی، به مبلغ50 میلیون ریال افزایش داد بنابراین مشتریان از این پس می توانند از طریق بانکداری مجازی (اینترنت بانک)، تا مبلغ 50 میلیون ریال، به سایر حساب ها انتقال وجه و یا حواله بین بانکی (ساتنا و پایا) انجام دهند.

از سوی دیگر، بانک پاسارگاد به منظور افزایش امنیت در بانکداری مجازی و صیانت از سپرده های مشتریان، جهت انتقال وجه و حواله بین بانکی از طریق سامانه بانکداری مجازی با شیوه ورود با رمز ثابت، برای مبالغ بیش از 2 میلیون ریال، ثبت کد دوعاملی اینترنت بانک (رمز یک بار مصرف) را الزامی کرد. به این ترتیب، در صورتی که مجموع دستور پرداخت های حواله بین بانکی (شامل ساتنا و پایا) یا انتقال به حساب غیر (به جز انتقال وجه بین سپرده های خود مشتری)، به مبلغ 2 میلیون ریال در روز برسد، برای انجام انتقال وجه و یا حواله بین بانکی بیش از این مبلغ، با ورود به صفحه انتقال وجه و انتخاب یکی از گزینه های ذکرشده برای دریافت رمز دوعاملی اینترنت بانک، کد را دریافت کرده و پس از تایید آن، ادامه عملیات حواله بین بانکی یا انتقال وجه به حساب غیر، انجام خواهد شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید