جمعه, ۷ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Fri, 26 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

برندها شخصیت محصولات هستند. برندها بخش به خصوصی را درخواست می کنند و برندی که برای یک بخش مناسب است احتمال دارد برای بخشی دیگر مناسب نباشد. تعداد اندکی از برندها می توانند بین بخش ها جابه جا شوند (مردم معمولا برند خاصی را دوست دارند و مسلما بقیه برند ها را دوست ندارند).

گاهی اوقات شرکت ها یک برند کلی را برای «پوشاندن» بقیه استفاده می کنند(Heinz  مثال خوبی است) و گاهی از یک برند تک استفاده می کنند تا بخش وسیعی از محصولات را پوشش دهند (مانند شرکت virgin که این کار را با موفقیت زیاد انجام می دهد)، اما در بیشتر موارد شرکت ها یک برند هویتی جدا را برای هر بخش محصولات تطابق می دهند. گاهی اوقات، اگر محصولی بخواهد با دیگر محصولات کار کند، باید خیلی بیشتر همانند دیگر محصولات عمل کند.

ایده

نوکیا یکی از بزرگ ترین تولیدکنندگان موبایل در جهان است. همچنین این شرکت دارای طیف گسترده ای از موبایل ها، در قیمت های مختلف برای متقاضیان مختلف است: درون هر کشور و حتی بین بیشتر کشورها، عملکرد موبایل ها باید با زیرساخت های تلفن همراه سازگار باشد، پس اختلاف کمی در کارایی می تواند باشد.

با این حال، مانند هر محصول دیگری، بخشی از افراد ثروتمند وجود دارند که آماده اند هرچه ساده تر پول پرداخت کنند تا محصولی دریافت کنند که منحصربه فرد باشد، به عنوان مثال، باقی مردم از آن محروم باشند. نوکیا می خواست وارد این بازار شود، اما برند نوکیا تصویر درستی برای این گروه بالادستی همراه ندارد.

از این رو نوکیا برند جدیدی را برای پوشش دادن موبایل های بخش بالای بازار معرفی کرد که vertu نام دارد. این موبایل ها همان طور که کسی ممکن است انتظار داشته باشد، بخش بالای بازار است: با اینکه وظایف این موبایل ها باید با هر موبایل نوکیا یکی باشد، بخش خارجی آنها اثری هنری از روکش کردن با الماس است. موبایل های vertu  بین ۴۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ یورو قیمت گذاری شده اند. بنابراین این موبایل ها برای میانگین نوجوانانی که پیام متنی ارسال می کنند ساخته نشده اند.

آنچه در عمل باید انجام گیرد

- در نظر بگیرید که محصول یا سرویس شما اگر بر ارزشش افزوده شود، جوابگوی بخش دیگری نیز باید باشد.

- همیشه برند جدایی برای هر بخش توسعه دهید (این مورد نیاز به سرمایه گذاری دارد، اما ارزشش را دارد که سرمایه گذاری کنید).

- بر این فرض نباشید که اگر ارزان تر باشد و محصولی تولید کنید که به نسبت از قیمت کمتری برخوردار است باعث خواهد شد تا مشتری اقدام به خرید بیشتر کند.

برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/L0Y1FPN3
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه