جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

تاکتیک‌ های روانشناسی در عصر تبلیغات

8 سال پیش ( 1394/4/7 )
پدیدآورنده : زهره زاهدی  

آن دسته از صاحبان کسب‌و‌کار که حقیقتا به دنبال اصل موفقیت هستند، معمولا به دنبال راه‌های متنوعی می‌گردند تا بتوانند تاثیرگذاری برند خود را در نزد مشتریان‌شان ارتقا دهند. یکی از تازه‌ترین راه‌هایی که این سرمایه‌داران و البته طراحان تبلیغاتی را مجذوب خود کرده، علم روانشناسی است. بیشتر کسانی که در عرصه تبلیغات فعالیت می‌کنند نسبت به علم روانشناسی آگاهی ندارند اما بسیاری از شرکت‌های بزرگ تبلیغاتی اقدام به استخدام حداقل یک روانشناس کرده‌اند تا این‌گونه بتوانند گامی صحیح و مثبت به سوی موفقیت بردارند.

در اینجا به بررسی پنج شیوه‌ای می‌پردازیم که علم روانشناسی برای طراحان تبلیغاتی پیشنهاد می‌کند.

1- ایده‌های هیجان‌انگیز مطرح کنید

مطالعاتی که در سال‌های اخیر در زمینه تبلیغات و شیوه‌های کارآمد و مفید در این زمینه انجام شده است، نشان می‌دهد که وقتی ایده‌های تبلیغاتی براساس حس‌های هیجانی مخاطبان به وجود می‌آید به نسبت تبلیغاتی که براساس مسائل متعارف عامیانه شکل گرفته باشد تاثیر بیشتری بر مشتریان می‌گذارد. به‌طور مثال، فکر کنید که شما به‌عنوان یک طراح تبلیغاتی قرار است یک دستگاه کامپیوتر را بفروشید. به نظر شما چه شیوه‌ای برای فروش بهتر است؟ اینکه برای مشتری‌تان تصویر کنید که با این دستگاه جدید کامپیوتری تا چه حد سطح زندگی‌اش ارتقا پیدا خواهد کرد یا اینکه برای آن مشتری در تبلیغات خود توضیح دهید که آن دستگاه چطور کار می‌کند؟ کسانی که سال‌هاست در عرصه فروش محصولات فعالیت می‌کنند کاملا به ایده‌های هیجان‌انگیز برای تاثیرگذاری بیشتر بر مشتری معتقد هستند.

2- معایب خود را صادقانه بیان کنید

هیچ شکی نیست که مشتریان در نگاه اول به برند شما با بدگمانی نگاه خواهند کرد. شما هنوز برای آنها قابل اعتماد نیستید و یکی از بهترین راه‌ها برای آنکه بتوانید اعتماد آنها را جلب کنید در این است که بتوانید صادقانه معایب محصول خود را به آنها اعلام کنید. اگر بخواهم مثالی را در این زمینه ذکر کنم، می‌توان به تبلیغ فولکس واگن که مربوط به چندین سال پیش است، اشاره کرد. در زیر آن تبلیغ بعد از ویژگی‌های مختلفی که برای آن محصول ذکر شده بود، در داخل پرانتز نوشته بودند که جعبه داشبورد این فولکس چندان خوب نیست و بهتر است یک جعبه داشبورد دیگر جایگزینش کنید.همین تبلیغ شرکت فولکس را در جایگاه بسیار خوبی قرار داد، چراکه این شرکت توانست به اعتبار بسیار خوبی نزد مشتریانش دست یابد.

3- موقعیت خود را در رقابت تغییر دهید

تغییر موقعیت نوعی نبرد ذهنی ایجاد می‌کند که در روانشناسی مصرف‌کنندگان نکته مهمی به شمار می‌آید. تغییر در یک کسب‌و‌کار ذهن مصرف‌کننده را به خود مشغول می‌کند.

4- ایجاد پیشرفت در زمینه ویژگی‌ها

در نزدیک‌ترین بخش به رأس هرم مازلو، عزت نفس قرار دارد. مردم به‌شدت علاقه‌مند هستند که مهم جلوه کنند و حتی گاهی جای دادن آنها در یک گروه و دسته‌ای خاص موجب می‌شود تا این احساس مهم بودن، اعتماد به نفس بیشتری را در آنان ایجاد کند. به همین دلیل است که گاهی در برخی از تبلیغات می‌بینیم که نوشته می‌شود: «ما برای هر کسی نیستیم» و در واقع آنها با این جمله احساس خاص بودن را به مشتریان
خود می‌دهند.

5- با ترس‌ها، عدم اطمینان و شک‌ها روبه‌رو شوید

ترس، عدم اطمینان و شک از جمله نکته‌هایی هستند که طراحان تبلیغات و صاحبان کسب‌و‌کار معمولا از آنها استفاده می‌کنند تا بتوانند مشتریان خود را مجبور به توقف، فکر کردن و تغییر در ایده‌آل‌هایشان کنند. قدرت این سه عنصر به حدی زیاد است که در موارد مختلف دیده شده که قادر هستند دیگر رقبای بازار را به سرعت از میدان به در کنند و محصول موردنظر را در ذهن مشتریان بر صدر بنشانند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/iqbMCJlS
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه