شنبه, ۲۲ آذر(۹) ۱۴۰۴ / Sat, 13 Dec(12) 2025 /
           
فرصت امروز

تخفیف بدهیم یا نه؟

10 سال پیش ( 1393/10/3 )
پدیدآورنده : محمد مهدی تشرفی  

هر ساله با نزدیک شدن به پایان سال، شرکت‌های زیادی از استراتژی‌های مختلف بازاریابی همانند تخفیف استفاده می‌کنند. همه مشتریان تخفیف را دوست دارند و می‌خواهند از آن استفاده کنند.

در سراسر دنیا شرکت‌ها قبل از تعطیلات اقدام به ارائه تخفیفات چشمگیر می‌کنند. ارائه تخفیف استراتژی خوبی است و سبب تشویق مشتری به خرید می‌شود، اما در مواردی مثلا اگر نام برند بزرگ باشد، شاید نیازی به ارائه تخفیف نباشد. قبل از ارائه تخفیف باید هدفمان را تشخیص دهیم. باید دید برند در کجا تعریف می‌شود. روال تصمیم‌گیری مشتری را باید تشخیص داد و بررسی کرد که محصول در چه حوزه‌هایی وجود دارد و نگاه مشتری به آن چگونه است. مثلا برندهای متوسط که نه قیمت‌های بالا و نه پایین دارند، نیازهای قشر متوسط جامعه را پوشش می‌دهند و باید در ارائه تخفیف سلایق همین دسته از مشتریان را هدف قرار بدهند. در تخفیف‌های سالانه باید با مشتری صادق بود چرا که آنها از قیمت قبل از تخفیف آگاهی ندارند و به آسانی می‌توانند به شما بدگمان شوند. 

ارائه تخفیف در همه شرکت‌های بزرگ دوره خاصی دارد. به این ترتیب مشتری می‌داند در چه زمانی تخفیف ارائه می‌شود. باید توجه داشت که به‌عنوان مثال، بعضی بانوان لباس را به خاطر نیازشان نمی‌خرند، بلکه به دلیل قیمت ارزان آن را می‌خرند. در نتیجه ممکن است مشتری لباس زمستانی را در بهار یا تابستان بخرد. به‌عنوان مثالی دیگر، ایرانی‌ها خرید مصرف برنج یک سال‌شان را در فصل برداشت برنج (مرداد- شهریور) می‌خرند، چرا که ارزان‌ترین بازه زمان خرید برنج است و حجم وسیع آن در بازار موجود است. معمولا خانوارهای ایرانی مصرف یک سال خود را به دلیل حجم فروش بالا در آن بازه می‌خرند. همچنین آنها با توجه به درآمد و بودجه خود اول کالاهای اساسی و سپس کالاهای لوکس و تفریحی را مدنظر قرار می‌دهند. مردم ایران نگرش‌های متغیر دارند، بنابراین استراتژی خاصی برای تغییر قیمت و ارائه تخفیف وجود ندارد. ممکن است شرکتی یک محصول را 1500 تومان و شرکتی دیگر آن را 2000 تومان تولید کرده باشد. اگر شرکتی بهینه کار نکند، میزان اجناس معیوب و مرجوعی‌اش زیاد می‌شود و ضرر می‌کند.

در این شرایط همیشه برای تخفیف دادن باید به بازار هدف و نیازهای آن توجه کرد. مثلا در فصل زمستان میزان تقاضای آبمیوه و بستنی کم و میزان مصرف حلوا شکری و مواد کنسروی داغ است و شرکت‌ها می‌توانند آن را گران کرده و تخفیفی برایش در نظر نگیرند تا بیشترین سود را نصیب خود کنند. در یک کلام می‌توان گفت که ارائه تخفیف – به‌ویژه در ایران- از هیچ قاعده خاصی پیروی نمی‌کند و به اقتضای زمان، مکان و شرایط نتایج متفاوتی را نصیب شرکت‌ها می‌کند. در این شرایط صاحبان کسب‌و‌کار باید هوشیار باشند و بدون شناخت درست مشتری، دست به اقداماتی نزنند که جز زیان نتیجه‌ای برایشان به ارمغان نخواهد آورد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/lp5SweXI
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
لولو لمون در آستانه تغییر مدیرعامل؛ واکنش بازار مثبت شد WHSmith دوباره گزارش مالی را عقب انداخت؛ فشار حسابرسی و پیامدهای حکمرانی شرکتی کوتی در آستانه تغییرات مدیریتی؛ فشار سهام دار عمده برای بازآرایی رهبری بحث IPO برای OpenAI و Anthropic داغ تر شد؛ فرصت طلبی یا زمان سنجی هوشمند؟ وِلت فرانت در نخستین روز حضور در نزدک، ۲.۶۳ میلیارد دلار ارزش گذاری شد قیمت دلار امروز شنبه ۲۲ آذر در کانال ۱۲۸ هزار تومان راهنمای ریبرندینگ موفق در شبکه های اجتماعی قیمت طلا و سکه امروز شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۴ میلیاردر چک، دنیل کرتینسکی وارد بازار خودروهای دست دوم اروپای مرکزی شد شاخص کل بازار بورس سبزپوش شد قیمت خودرو های داخلی و مونتاژی در بازار / ۲۲ آذر ۱۴۰۴ چرا ارزشمندترین دارایی کارآفرینان شبکه ارتباطات شان است؟ قیمت دلار امروز بازار آزاد شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۴ ریو اینوویشن ویک برزیل؛ دروازه ورود کارآفرینان ایرانی به آمریکای لاتین قیمت طلای ۱۸ عیار امروز در بازار شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۴
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید PS5خرید سی پی کالاف دیوتی موبایلاکستریم VXخرید از چینچوب پلاستماشین ظرفشویی بوشکامیونت فورسخرید بلیط هواپیماخرید جم فری فایرهارد باکسخرید تاج گل ارزانسرور مجازیکد تخفیف فیلیموبیمه شک دار نگیر!نرم افزار بهای تمام شده شُماران سیستمنرم افزار cmmsآزمون آنلاینپت شاپ آنلاینکمپرسور اسکروقرص لاغریاستند خیریهحرف تو: مرجع مقایسه برند و بررسی کسب کارهاکاپشن مردانه
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه

https://www.ceats.org/

https://blog.mocelin.ind.br/

https://nrims.uncst.go.ug/

toto togel

https://alcaldiasancristobal.gob.ve/

Situs toto

https://pkmmuka.cianjurkab.go.id/

slot pulsa

situs togel

situs toto

situs 5k

situs gacor

situs toto

situs toto

slot777

deposit 5000

slot 5k

toto togel

Kembangtoto

slot qris

situs toto

deposit 5000

slot gacor qris

slot deposit 5000

situs kembangtoto

toto togel

Link slot dana

slot qris

situs toto

toto togel

slot depo 5k

situs kembangtoto

kembangtoto

slot qris

situs togel

toto togel

situs togel

situs toto

slot qris

situs toto

situs toto

situs toto

toto 4d

situs togel

situs toto

slot777

deposit 5000

link slot gacor

situs toto

situs toto

slot 5000

Situs toto

slot777

situs toto

slot 5000

slot pulsa

situs toto

toto togel

Situs toto

kembangtoto

situs toto

situs toto

situs toto

situs 5000

situs toto

situs toto

situs togel

slot88

bandar togel

bandartoto

https://collegiogeometri.mb.it/

https://lavorain.seval.it/

https://personal.cofadena.gob.bo/

situs togel

toto 4d