پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
بررسی ها نوید سال پرسودی را برای سهامداران «وپاسار» می دهد

تخمین های بنیادی از آینده بانک پاسارگاد

3 سال پیش ( 1399/5/12 )
 

بانک پاسارگاد از نظر ارزش بازار، چهارمین بانک بزرگ پذیرفته شده در بازار سرمایه به شمار می رود که از ابتدای سال ٣١۵درصد بازده عاید سهامداران خود کرده است. این بانک در سه ماهه منتهی به خرداد ماه، ٧٢٧ میلیارد تومان (به ازای هر سهم 144 ریال) سود شناسایی کرده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ٧١درصدی همراه بوده است.

تخمین های بنیادی آینده بانک پاسارگاد

به گزارش «بورس 24»، بانک پاسارگاد از نظر ارزش بازار چهارمین بانک بزرگ پذیرفته شده در بازار سرمایه به شمار می رود که از ابتدای سال 315 درصد بازده عاید سهامداران خود کرده است. بانک پاسارگاد همچنین در سه ماهه منتهی به خردادماه امسال، 727 میلیارد تومان (به ازای هر سهم 144 ریال) سود شناسایی کرده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد 71 درصدی همراه بوده است.

به منظور بهبود نسبت کفایت سرمایه، در ماه ‎های اخیر هیات مدیره بانک پاسارگاد پیشنهاد افزایش سرمایه از 5040 میلیارد تومان به 6552 میلیارد تومان را از محل اندوخته‎ ها ارائه کرده است که فرآیند آن در حال انجام است. نسبت کفایت سرمایه «وپاسار» در پایان خردادماه 9.38 درصد بوده که نسبت به رقم 9.25 پایان اسفندماه بهبود داشته است.

تخمین های بنیادی آینده بانک پاسارگاد

آخرین گزارش منتشر شده درخصوص عملکرد بانک پاسارگاد به گزارش ماهانه تیرماه این بانک باز می ‎گردد. براساس این گزارش، مانده تسهیلات بانک پاسارگاد در پایان تیرماه امسال به رقم 121 هزار میلیارد تومان رسیده که این عدد نسبت به پایان خردادماه رشد حدود 2.6 درصدی را نشان می ‎دهد. این در حالی است که مانده سپرده‎ های بانک در این تاریخ به رقم 136 هزار میلیارد تومان رسیده است که حکایت از افزایش 3.9 درصدی میزان جذب سپرده نسبت به پایان خرداد ماه دارد.

حاصل عملکرد بانک پاسارگاد در چهار ماهه نخست نیز نشان از شناسایی 6086 میلیارد تومان درآمد از محل اعطای تسهیلات دارد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد حدود 36 درصدی همراه شده است. در سوی مقابل، سود پرداخت شده به سپرده‎ گذاران 4884 میلیارد تومان بوده که این عدد نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 34 درصد رشد کرده است. با تکیه بر این ارقام می ‎توان گفت که خالص درآمدهای شرکت در حوزه تجهیز و تخصیص منابع در چهار ماهه نخست سال جاری 1202 میلیارد تومان بوده است. این در حالی است که در چهار ماهه نخست سال 1398 این رقم حدود 836 میلیارد تومان بوده است.

تخمین های بنیادی آینده بانک پاسارگاد

در تیرماه نیز حاصل عملکرد «وپاسار» 1621 میلیارد تومان درآمد ناشی از تسهیلات و 1188 میلیارد تومان هزینه پرداختی به سپرده‎ گذاران و کسب سود 433 میلیارد تومانی از این محل برای بانک بوده است. نکته حائز اهمیت دیگر در گزارشات ماهانه بانک پاسارگاد به بهبود نسبی عملکرد این بانک در ماه های اخیر باز می ‎گردد. بررسی ها نشان می دهد درآمد بانک از محل اعطای تسهیلات از اردیبهشت ماه روندی صعودی را طی کرده است. این در حالی است که سود پرداختی به سپرده‎ گذاران در مدت زمان یادشده سیری نزولی داشته است. این موضوع به آن معناست که تراز بانک از اردیبهشت تا پایان تیرماه روندی صعودی داشته است، به گونه‎ ای که از 148 میلیارد تومان در اردیبهشت ماه به 433 میلیارد تومان در تیرماه رسیده است.

تخمین های بنیادی آینده بانک پاسارگاد

تراز مثبت بیش از 1200 میلیارد تومانی بانک پاسارگاد تا پایان تیرماه، در کنار مشاهده پیشرفت قابل توجه در عملکرد بانک در حوزه تجهیز و تخصیص باعث شده است تا گزارش تراز مثبت بیش از 6 هزار میلیارد تومانی از سوی «وپاسار» در پایان سال جاری بسیار محتمل باشد. این موضوع همراه با رصد عملکرد بانک در دیگر حوزه‎های عملیاتی و همچنین ارائه کارنامه قابل قبول در بخش هزینه‎ ها، نوید سالی پرسود برای سهامداران «وپاسار» را می‎ دهد. رشد قابل توجه سوددهی در کنار ارزش هنگفت دارایی ‎های بانک و همچنین مواردی از قبیل افزایش سرمایه، زمینه را برای صعود قیمتی «وپاسار» فراهم آورده است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/AfY9Fsx2
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه