پنجشنبه, ۶ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Thu, 25 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
رئیس کل بیمه مرکزی در نشست خبری مطرح کرد

قانون مانع افشای فیش حقوقی مدیران شرکت های بیمه ای است

4 سال پیش ( 1398/11/20 )
 

رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی گفت حقوق مدیران شرکت های خصوصی براساس توافق سهامداران و مدیران تعیین می شود و قانون ما را ملزم به افشای فیش حقوقی و مزایای مدیران شرکت های بیمه ای خصوصی نمی کند.

به گزارش ایرنا، غلامرضا سلیمانی روز یکشنبه در نشست خبری با تشریح وضعیت صنعت بیمه درباره افشای حقوق و مزایایی مدیران شرکت های بیمه ای افزود: پرداخت حقوق و مزایا در شرکت های دولتی تابع قوانین است و بر آنها نظارت می کنیم، اما شرکت های بیمه ای خصوصی تابع قوانین خود بوده و حقوق و مزایای آنها براساس توافق سهامداران و مدیران تعیین می شود. ما در مقام نهاد ناظر، حق ورود به این موضوع را نداریم و قانون به ما اجازه نداده است.

رئیس کل بیمه مرکزی

رئیس کل بیمه مرکزی ادامه داد: با سازمان بورس درباره انتشار حقوق و مزایای شرکت های بیمه ای خصوصی و بورسی مذاکراتی داشتیم. براساس قانون، هیچ دستوری وجود ندارد که شرکت های خصوصی را ملزم به افشای حقوق مدیران خود کند، بلکه آنها مختار هستند.

رئیس کل بیمه مرکزی درباره معافیت مالیاتی بیمه افزود: اکنون مجلس در دو بخش بیمه درمان و عمر، با معافیت مالیات بر ارزش افزوده موافقت کرده است، اما تلاش داریم سایر بخش های صنعت بیمه از جمله شخص ثالث از معافیت مالیات بر ارزش افزوده برخوردار شوند.

سلیمانی اضافه کرد: طی سال های گذشته نیز بخش بیمه شخص ثالث ناچار به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده بوده است.

رئیس کل بیمه مرکزی درباره پرداخت خسارات سیل نیز گفت: در سیل اواخر سال ۹۷ و اوایل ۹۸ که در لرستان، خوزستان و برخی استان های شمالی رخ داد، حدود ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت پرداخت شد. در سیل اخیر استان سیستان و بلوچستان در منطقه چابهار نیز برآورد شده است که ۱۶ میلیارد ریال خسارت پرداخت شود.

رئیس کل بیمه مرکزی ادامه داد: در سیل اوایل امسال بسیاری از واحدهای مسکونی آسیب دیده تحت پوشش بیمه قرار داشتند، اما در سیل اخیر در چابهار شمار واحدهای بیمه شده، اندک بود.

سلیمانی یادآور شد: در صنعت بیمه باید ابتدا، واحدهای مسکونی بیمه شوند تا امکان پرداخت خسارت به آنها وجود داشته باشد.

رئیس کل بیمه مرکزی با هشدار نسبت به احتمال وقوع فساد در دریافت کارمزد بیمه ای گفت: گاهی بیمه ها در قرارداد با شرکت های بزرگ، کارمزد را دریافت کرده و سپس بخشی را برمی گردانند که احتمال وقوع فساد در آن وجود دارد اگر قرار است که کارمزد کمتری دریافت شود بهتر است که از ابتدا در کارمزد، تخفیف داده شود تا احتمال وقوع فساد در آن کاهش یابد.

رئیس کل بیمه مرکزی درباره خسارت هواپیمای اوکراینی گفت: شرکت های بیمه ایران درگیر پرداخت خسارت این سانحه نیستند، اما برای ارائه نظر کارشناسی اعلام آمادگی کرده ایم. هنوز اطلاعات مربوط به این حادثه تکمیل نشده لذا طرفین به جمع بندی نرسیده اند. مذاکرات باید بین دولت های ایران و اوکراین در این باره برای رسیدن به جمع بندی انجام شود.

رئیس کل بیمه مرکزی درباره پرداخت خسارت اغتشاشات آبان امسال گفت: هنوز درباره خسارات اغتشاشات به جمع بندی نرسیده و همه بانک ها گزارش خود را ارائه نکرده اند.

سلیمانی افزود: مراکز تجاری و صنعتی تحت پوشش بیمه قرار دارند که برخی از آنها، علاوه بر بیمه آتش سوزی دارای بیمه آشوب و بلوا نیز بوده اند. برخی واحدها ارزیابی ها را کامل ارائه کرده اند، اما شماری از واحدهای بانکی هنوز جمع بندی خود را ارائه نکرده اند، اما تاکنون حدود ۲۰ میلیارد تومان خسارت پرداخت شده که نهایی نیست.

رئیس کل بیمه مرکزی درباره نرخ شکنی شرکت های بیمه ای گفت: در بیمه شخص ثالث به دلیل اینکه طبق قانون است امکان نرخ شکنی وجود ندارد. در بخش بیمه درمان، آیین نامه جدیدی تدوین شده است که امیدواریم تا پایان امسال ابلاغ شود که براساس آن جلوی نرخ شکنی گرفته خواهد شد.

وی درباره ابزارهای در اختیار برای مقابله با نرخ شکنی بیمه ها گفت: ابزارهای نظارتی برای مقابله با آن در اختیار داریم که از جمله آنها بیمه اتکایی است. اگر مشاهده کنیم تعرفه های اعلام شده واقعی نیست آن را بیمه اتکایی نمی کنیم که باعث می شود ریسک خسارت برعهده شرکت بیمه قرار گیرد.

به گفته سلیمانی، لازم است تا مشخص شود که نحوه محاسبه نرخ های اعلام شده چگونه بوده و چنانچه مشخص شود که غلط بوده باید اصلاح شود.

او با اشاره به اینکه بیمه اتکایی اجباری نیست، گفت: ابزارهای کنترلی زیادی را در اختیار داریم و نیز در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی میزان ضریب نفوذ بیمه سه دهم درصد بود که در سال های اخیر بسیار رشد یافته است.

سلیمانی درباره بیمه خودروهای نامتعارف گفت: به نظر بیمه مرکزی رقم ۱۸۰ میلیون تومان برای تعیین ملاک خودروی غیرمتعارف و متعارف، درست نیست و باید اصلاح شود.

وی خاطرنشان کرد: موافق تعیین نرخ ۱۸۰ میلیون تومان برای خودروی متعارف نیستیم، اما به دلیل اینکه قانون است، باید اجرا کنیم.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به تاسیس صندوق بیمه حوادث طبیعی گفت: شورای نگهبان ایرادی به این مصوبه وارد کرده بود که آن را اصلاح و به مجلس فرستاده ایم. باوجود اینکه انتخابات مجلس به زودی برگزار می شود و پس از آن بررسی لایحه بودجه سال ۹۹ در دستور کار است، تلاش می کنیم تا پیش از پایان امسال تاسیس صندوق مزبور به تصویب برسد.

سلیمانی گفت: براساس قانون برنامه ششم توسعه هدف 7درصدی برای ضریب نفوذ بیمه تعیین شده که زیاد به نظر می رسد و بسیاری کشورهای پیشرفته به نفوذ 5 تا ۶درصدی دست یافته اند.

رئیس کل بیمه مرکزی درباره تخلفات شرکت های بزرگ در پرداخت نکردن حق بیمه خود، گفت: سامانه ای را راه اندازی کرده ایم که براساس آن شرکت هایی که حق بیمه خود را پرداخت کرده اند مشخص می شود. بدین ترتیب شرکت های بیمه دیگر نمی توانند با شرکت های متخلف قرارداد امضا کنند و شرکت های بزرگی که حق بیمه خود را پرداخت نمی کردند، پس از پایان زمان قرارداد به سراغ سایر شرکت های بیمه می رفتند که با راه اندازی این سامانه این مشکل برطرف شده است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/0El1Moem
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کارابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطی
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه