جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

به‌زودی انحصار شرکت‌های تویوتا و هوندا در ساخت و ارائه خودروهای هیدروژنی به بازار شکسته خواهد شد. دکتر توماس وبر، مدیر بخش تحقیق و توسعه مرسدس بنز در گفت‌وگویی که اخیر با خبرنگاران داشت اعلام کرد که شرکت متبوعش در سال آینده یک نسخه هیدروژنی از مدل کراس اوور GLC خود را به بازار عرضه خواهد کرد. با تحقق این امر، مرسدس بنز به جمع شرکت‌های BMW، آئودی و سایر خودروسازان در زمینه سرمایه‌گذاری در بخش طراحی و توسعه خودروهای برقی و هیدروژنی به بازار خواهد پیوست.

لازم به ذکر است که پیش از این نیز مرسدس بنز نسخه هیدروژنی از مدل B-Class خود را با نام F-Cell را به بازار عرضه کرده بود. گفتنی است که عرضه مدل مذکور بسیار محدود بوده و تنها در منطقه کالیفرنیای جنوبی در ایالات متحده صورت پذیرفته است. وبر که پا جای پای سلف خود گذارده است اعلام کرد که نام مدل هیدروژنی GLC این شرکت به GLC F-Cell تغییر خواهد یافت.

مدیر بخش تحقیق و توسعه شرکت مرسدس بنز در گفت‌وگوی خود با رسانه‌ها اظهار داشت: «در سال‌های اخیر پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه استفاده از تکنولوژی سلول‌های سوختی هیدروژنی صورت گرفته است و قطعات مورد نیاز جهت تولید نیرو از هیدروژن کوچک‌تر و کاربردی‌تر شده‌اند. " گفتنی است که GLC F-Cell تنها در مدت 3 دقیقه سوخت مورد نیاز خود را دریافت خواهد کرد و سلول‌های سوختی مدل هیدروژنی دقیقا در جایی قرار خواهند گرفت که پیشرانه خودرو در مدل‌های معمولی قرار می‌گیرد.

همانند تویوتا Mirai، نسخه هیدروژنی GLC نیز به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های مورد نیاز جهت سوخت‌گیری خودرو تنها در بازارهای محدودی عرضه خواهد شد. در راستای حضور مرسدس بنز در میان تولید‌کنندگان خودروهای برقی و هیدروژنی، پس از عرضه مدل هیدروژنی GLC F-Cell، چهار خودروی برقی را نیز به بازار عرضه خواهد کرد که نخستین مدل آن در سال 2018 در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. آقای وبر جزئیات بیشتری از مشخصات فنی خودروی برقی مذکور را در اختیار خبرنگاران قرار نداد اما اعلام کرد که ماشین‌های برقی مرسدس بنز با یک بار شارژ کامل مسافتی معادل 250 الی 300 مایل را طی خواهند کرد.

ورود شرکت خودروسازی مرسدس بنز به عرصه تولید خودروهای با سوخت پاک در حالی صورت می‌پذیرد که کارشناسان معتقدند خودروهای برقی و هیدروژنی هر دو آینده صنعت اتومبیل‌سازی محسوب می‌شوند. بنابراین وقتی مرسدس بنز در هر دو بخش تولید خودروهای هیدروژنی و برقی سرمایه‌گذاری می‌نماید، این موضوع توجه بسیاری از فعالان و کارشناسان حوزه صنعت خودروسازی را به خود جلب می‌کند.

در این رابطه کارشناسان معتقدند مدیران مرسدس بنز نمی‌خواهند در صورت غالب شدن یکی از دو تکنولوژی خودروهای هیدروژنی و برقی در آینده، از قافله تولید‌کنندگان این خودروها عقب بماند. به این منظور این غول خودروسازی آلمانی تصمیم گرفته است تا در هر دو بخش سرمایه‌گذاری نموده و خودروهای متنوعی را به بازارهای بین‌المللی عرضه کند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/8aAWLFYb
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه