ایده های بزرگ برای کسب و کارآفرینی (90) / مکانی برای محصولات خود تعیین کنید - فرصت امروز

چهارشنبه, 12 آبان 1395 - 11:00

اکثر افراد هنگامی که با تبلیغات تلویزیونی مواجه می شوند، خیلی ساده از کنار آن عبور کرده و خود را مشغول کاری دیگر می کنند.

در این گونه مواقع ممکن است صدای تلویزیون خود را کم کنند، کانال را تغییر دهند، مشغول صحبت شوند یا حتی حواس شان را متوجه تلفن همراه خود سازند. همین امر هم باعث می شود پیامی که قرار است از طریق تبلیغ به مخاطب برسد به خوبی القا نشود و زحمات تیم تبلیغاتی عملا بی نتیجه بماند. این اتفاق یعنی بی میلی اکثر مردم نسبت به تبلیغات باعث شده است شرکت ها با مشکلی جدی رو  به رو شوند. با این حال راهکارهایی که شرکت ها برای بهتر دیده شدن اتخاذ می کنند این است که تبلیغ خود را در حین پخش برنامه ها انجام دهند.

این امر باعث می شود افرادی که مشغول دیدن فیلم هستند، مجبور شوند تبلیغ را ببینند. با توجه به دنیای مدرن امروز، تلویزیون و برنامه هایش به بخش حذف نشدنی زندگی هر فردی تبدیل شده است و هر فرد در طول شبانه روز ساعت هایی را صرف دیدن برنامه های متنوع آن می کند. به همین خاطر تلویزیون به مکانی مناسب برای انجام فعالیت های تبلیغاتی تبدیل شده است.

میزان تاثیرگذاری هر تبلیغ بستگی به ظرافت کار شرکت هایی دارد که در این عرصه فعالیت می کنند. منظور از اینکه در حین پخش برنامه های تلویزیونی اقدام به تبلیغ کنید تنها این نیست که در گوشه ای از تصویر لگوی شرکت خود را درج کرده یا با ایجاد وقفه ای چند دقیقه ای وسط برنامه تبلیغ را انجام دهید. بلکه بهتر است در دل خود برنامه تلویزیونی (سریال، فیلم سینمایی، برنامه زنده و.. .) اقدام به انجام این کار کنید.

ایده

کارگردان ها و عوامل تولید برنامه های تلویزیونی همواره به دنبال تامین هزینه های خود هستند. یکی از راه های تامین این هزینه ها استفاده از اسپانسر است. اسپانسر یا حامی مالی، فرد یا شرکتی است که متعهد می شود تمام هزینه های تولید یا بخشی از آن را برعهده بگیرد. شرکت مذکور نیز در ازای کمک مالی که می کند تبلیغات خود را از طریق برنامه طرف قرارداد خود انجام می دهد. درواقع این یک قرارداد همکاری است که بین دو طرف بسته می شود و هرکدام به هدف های مدنظر خود از این طریق دست خواهند یافت.

اگرچه شرکت های کوچک تر به علت توان مالی کمتر ممکن است در این رابطه ضعیف تر عمل کنند و نتوانند مانند شرکت BMW اسپانسر اصلی فیلمی مشهور مانند جمیز باند شوند. درواقع آنها با این کار محصول خود را در دل فیلم جای دادند که خود باعث بیشتر دیده شدن آن شد. با این حال تنوع کار در این زمینه به قدری بالاست که هر شرکتی می تواند مکان مناسبی برای خود جهت انجام کار های تبلیغاتی بیابد.

از شرکت های موفق در این زمینه می توان کوکاکولا را مثال زد. این شرکت همواره حضوری قدرتمند در عرصه تبلیغات تلویزیونی داشته و سعی کرده است جایی برای خود در بین برترین فیلم های هالیوودی و بهترین برنامه های تلویزیونی پیدا کند. این شرکت در راستای انجام تبلیغاتی گسترده تر و آسان تر در سال 1982 کمپانی فیلم سازی Columbia Pictures را خریداری کرد.

تحقیقات نشان می دهد اثرگذاری تبلیغات تلویزیونی بیش از سه برابر سایر روش های مرسوم است. همین امر هم باعث شده این مکان به فضایی مناسب و پرطرفدار برای تبلیغات تبدیل شود.

آنچه در عمل باید انجام دهید

- بهتر است برنامه تلویزیونی را انتخاب کنید که به نوعی با محصول تولیدی شرکت شما در ارتباط باشد. با این کار میزان تاثیرگذاری آن به شدت افزایش خواهد یافت.

- سعی کنید با تولید کنندگان فیلم ها و برنامه های تلویزیونی رابطه خوبی برقرار سازید.

- تبلیغات تلویزیونی در مقایسه با تبلیغاتی که در فیلم های سینمایی انجام می گیرد، بیشتر دیده خواهند شد. به همین خاطر هزینه تبلیغات در نوع اول بسیار بیشتر از نوع دوم است.

- تلویزیون به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد از فراگیری بسیار زیادی برخوردار است. این امر به شکلی است که روزانه میلیون ها نفر پای گیرنده های خود نشسته و ساعت ها برنامه های متنوع آن را تماشا می کنند. به همین خاطر است که می گویند هیچ رسانه ای قدرت برابری با تلویزیون را ندارد. درست است که این فضا بهترین مکان برای انجام تبلیغ است با این حال فراموش نکنید هزینه های آن بسیار بالا بوده و به همین خاطر لازم است تا حد امکان تبلیغ موردنظر کوتاه و خلاصه شود.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید



با ما در ارتباط باشید

021.86073324

021.88827112

[email protected]

شبکه های اجتماعی