کمپین تحریم فیس بوک با پیوستن برندهای معتبر زیان هنگفتی را روی دست زاکربرگ گذاشته است.
به گزارش دیجیاتو، خودداری زاکربرگ از برچسب گذاری مطالب «دونالد ترامپ» باعث راه افتادن موج اعتراضی گسترده ای به این شبکه اجتماعی شد. این موج که کارکنان خود شرکت در خط مقدم آن بودند، در ادامه با کمپین عظیم StopHateforProfit# همراه شده که حالا بیش از ۱۲۰ شرکت به آن پیوسته اند.
سازمان دهندگان این کمپین گروه های مردمی هستند که به خوبی پاشنه آشیل این شرکت یعنی تبلیغات را تشخیص داده و روی آن دست گذاشتند. فیس بوک پس از راه اندازی کمپین تحریم و پیوستن بیش از 100 شرکت به آن سرانجام در برابر فشارها تسلیم شده و از این پس مطالب منتشرشده از سوی سیاستمداران که ناقض قوانین باشند را برچسبگذاری خواهد کرد، با این حال کمپانی این پست ها را دارای ارزش خبری دانسته و حذف نمی کند.
علی رغم عقبنشینی زاکربرگ از سیاست های اولیه ظاهرا کمپین سر متوقف شدن ندارد و به گفته «بیزینس اینسایدر» باعث سقوط ۸ درصدی ارزش سهام شرکت شده؛ سقوطی که به معنای زیان ۷ میلیارد دلاری برای مارک زاکربرگ است. از جدیدترین شرکت هایی که برنامه های تبلیغاتی خود در فیس بوک را به صورت موقت متوقف کرده اند باید به «کوکاکولا»، «ورایزن» و «هوندا» اشاره کرد.
هنوز مشخص نیست این کمپین تا چه زمانی با این سرعت به جذب اعضای جدید ادامه می دهد اما ادامه آن حتی در کوتاهمدت هم فیس بوک را متحمل خسارت هنگفتی خواهد کرد چراکه تقریبا 100درصد درآمد این شرکت ناشی از تبلیغات است و در سه ماهه اول سال جاری از این راه ۱۷.۴ میلیارد دلار به جیب زده اند.
همین عامل باعث شده تیم تبلیغات شرکت به سرعت برای جلب رضایت مشتریان دست به کار شده و به آنها تضمین دهند که دغدغه هایشان در مورد برچسبگذاری تصاویر و اصلاح سیاست ها را جدی می گیرند.