سه شنبه, ۴ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Tue, 23 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

آینده بازاریابی و تولید

7 سال پیش ( 1395/8/29 )
پدیدآورنده : معراج آگاهی  

توسعه تکنولوژی گوشی های هوشمند تاثیر قابل توجهی بر بازاریابی و تولید داشته است. این دو حوزه هرگز به صورت مستقل و اختصاصی اداره نشده و همواره به عنوان زیرمجموعه مدیریت زنجیره تامین درنظر گرفته می شدند. اما دنیای دیجیتال این روزها بازاریابی و تولید را طوری به هم پیوند داده است که 50 سال پیش هرگز تصور نمی شد که روزی ترکیب این دو حوزه امکان پذیر باشد.

زمانی بود که فرآیند تولید از اهمیت کمتری نسبت به عرضه محصول در خرده فروشی ها برخوردار بود.

به عنوان مثال بسیاری از مردم محصولات فورد را به دلیل بازاریابی قدرتمند این خودروساز آمریکایی می شناختند و کمتر کسی با شنیدن نام فورد به فرآیند تولید محصولات این شرکت اشاره می کرد. اما امروزه قوانین کارگری، محل قرارگیری کسب و کار و در نهایت مسائل سیاسی سبب شده اند فرآیند تولید نیز به بخش جدایی ناپذیر از پروسه بازاریابی این شرکت آمریکایی بدل شود.

امروزه برخی تولید کنندگان به منظور مطرح ساختن برند خود به عنوان پیشرو در حوزه بازاریابی و تولید، فرآیند تولید را نیز به عنوان بخشی از پروسه بازاریابی خود درنظر گرفته و سعی دارند از این طریق خود را متمایز از رقبای شان نشان دهند.

به عنوان مثال شرکت Apple Rubber بخش قابل توجهی از وب سایت خود را به ارائه اطلاعات و لینک های مربوط به ژورنال ها و سایت های مختلف اختصاص داده و مشتریان این شرکت قادر خواهند بود با مراجعه به منابعی که Apple Rubber در اختیارشان قرار می دهد، اطلاعات بیشتری راجع به محصولات این شرکت و حوزه ای که در آن به فعالیت می پردازد، کسب کنند.

استفاده از این روش در شرایطی صورت می گیرد که بسیاری از کارشناسان بر این باورند که اتخاذ این رویکرد منجر به متمایز شدن جایگاه شرکت های تجاری شده و آنها می توانند با صرف بودجه ای اندک، در حوزه بازاریابی دستاوردهای قابل قبولی داشته باشند.

دهه های زیادی است که شرکت های تجاری از بارکد برای مشخص کردن محصولات خود و همچنین ساده سازی فرآیند محاسبه میزان فروش استفاده می کنند. QRC ها یا (Quick Response Code) به عنوان نسل جدید بارکدها شناخته می شوند که با ارائه حجم قابل توجه اطلاعات به مشتریان شرایط را برای ورود آنان به زنجیره تولید مهیا می کنند.

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی Denso ADC که خالق نسل جدید بارکدها محسوب می شود، در مقایسه با بارکدهای سنتی QR کدها می توانند داده های بیشتری را در خود ذخیره کنند.

QR کدها می توانند داده های مورد نیاز مشتریان را در اختیار آنان قرار داده و این اطلاعات را می توان در گوشی های هوشمندی که این روزها در دسترس افراد قرار دارد، مشاهده کرد.

همچنین مشتریان و مخاطبان شما قادر خواهند بود با پایگاه داده سرورهای شما در تعامل بوده و در صورت لزوم اطلاعات مورد نظر خود را از وب سایت های اینترنتی دریافت کنند. شایان ذکر است که با توجه به ظرفیت های قابل توجهQR کدها، بازاریاب های باهوش سعی در استفاده از منافع این امکان جدید داشته و دلیلی برای مقابله با آن نمی بینند.

استفاده گسترده از اپلیکیشن های موجود در اینترنت به واسطه گسترش تولید و استفاده از گوشی های هوشمند، فرصت بسیار خوبی برای تولید کنندگان و شرکت های تجاری ایجاد کرده است تا با مخاطبان و مشتریان شان به تعامل پرداخته و با آنان در تماس باشند.

به عنوان یکی از ابزارهای موثر در بازاریابی، اپلیکیشن ها قابلیت به روزرسانی دارند که این موضوع سبب می شود همواره به روز و جدید باشند.

وجود این اپلیکیشن ها موهبت بزرگی برای فعالان حوزه بازاریابی به شمار می رود، چرا که این نرم افزارها می توانند داده های معتبر و دقیقی را در اختیار مشتریان و مخاطبان قرار داده و رفتار آنان را به هنگام مراجعه به بازار و خرید محصولات شکل دهند. بنابراین از آنجایی که اپلیکیشن ها قابلیت به روزرسانی دارند، می توانند به عنوان یکی از ابزارهای موثر و ارزان قیمت بازاریابی مورد استفاده کسب و کارها قرار گیرند.

از سوی دیگر بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان حوزه بازاریابی و تبلیغات معتقدند اپلیکیشن ها در آینده می توانند زمینه را برای ورود پدیده اینترنت اشیا به این حوزه فراهم کرده و شکل جدیدی از ارتباطات را میان کسب و کارها و مخاطبان شان ایجاد کنند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/La2AGvN3
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه