چهارشنبه, ۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

رهبری الهام بخش با بهره گیری از طراحی

5 سال پیش ( 1397/8/9 )
پدیدآورنده : رهبری   پدیدآورنده : فربد داودی  

هنگام رفتن به سرکار، خودتان را یک مدیر تصمیم گیر که به روال انجام کارها کمک می کند می بینید یا یک رهبر که الهام بخش پیشرفت و ترقی است؟

نفر اول بودن هیچ اشکالی ندارد. همه چیز باید سر وقت و طبق وعده انجام شود، اما همه ما لذت مشارکت در کاری را که توسط یک نابغه با دیدگاه روشن رهبری می شود، می دانیم. کسی که می داند چطور باید از پس چالش ها و رقابت با دیگران بربیاد و عکس العمل نشان دهد. این شخص می تواند موسس بااستعداد شرکتی باشد که چیز بزرگ بعدی را بسازد، یا عضوی از روحانیونی باشد که الهام بخش مشارکت جمعی برای عدالت اجتماعی هستند. این شخص می تواند یک مربی یا معلم باشد که شما را برای پیشرفت به چالش بکشد.

وقتی که من به کتاب ها و مقاله هایی که درباره رهبری خواندم، فکر می کنم، می بینم که همه آن ها شامل داستان هایی شگفت انگیز از انسان های شگفت انگیز و چگونگی دوام آوردن آن ها زیر فشار هستند، اما این داستان ها هیچ روشی برای توضیح چگونگی ایده «خودت انجام بده»، برای تبدیل شدن به یک رهبر موثرتر ندارند. من به عنوان یک مدیر ارشد، با تمایل به تفکر طراحی، معتقدم که اولین وظیفه یک مدیر، الهام بخشی به افرادی است که تحت هدایت او هستند. تفکر طراحی به ما می گوید که ایجاد الهام بخشی یکی از اصلی ترین مسئولیت های یک مدیر است.

مطلب مرتبط: آگاهی و مدیریت: چطور به رهبری آگاه تبدیل شویم

الهام بخشی «زیبایی چه شکلی است»

اصول تفکر طراحی با این دستورالعمل شروع می شود: «اول الهام بخشی، بعد هدایت با طراحی». رهبران واقعی به افراد نشان می دهند که موفقیت چه شکلی است و چگونه به دست می آید. آن ها افراد خود را هم از نظر احساسی و هم از نظر فکری درباره این که «زیبایی چه شکلی است» مشغول می کنند. آن ها این کار را برای الهام بخشی به همکاران خود و نشان دادن این که چگونگی الهام بخش یکدیگر باشند، انجام می دهند.

در واقع، ما به عنوان یک رهبر، باید کارمندان خود را به سمت یک هدف هدایت کنیم، یک هدف جمعی که دیدگاهی تعریف شده و واضح از چیزی که پیش روی ماست و روش رسیدن به آن دارد. الهام بخشی به افرادی که با آن ها کار می کنیم، چیزی است که ما از تفکر طراحی می دانیم

رهبری در مقابل کنترل

برخی از مدیران احساس نیاز به مراقبت از فعالیت های جمعی ما می کنند. آن ها اطلاعات را کنترل می کنند و این امر را یک ضرورت می دانند. متاسفانه، به جای این که به ما آموزش فکر کردن بدهند، به ما چگونگی پیروی از دستورالعمل ها را می آموزند. من در تلاش هستم که به رهبران جدید یادآوری کنم که شما باید برای چیزی که می دانید و این که چگونه فکر می کنید پول بگیرید نه به خاطر کاری که انجام می دهید.

آموزش دهندگان کسب و کار های مدرن نه تنها الهام بخش افراد برای پیشرفت و ترقی آن ها هستند، بلکه به آن ها کمک می کنند تا چگونگی کار با نقاط قوت و ضعف خود را یاد بگیرند. سپس آن ها یک فضای امن را فراهم می کنند که افراد در آن ترقی می کنند، دست به ریسک می زنند و قدرتمندتر می شوند.

الهام بخشی برای رها کردن

تعداد زیادی از مدیران به جایگاه رهبری یک مجموعه ارتقا یافته اند، اما برای مدیران خوب بسیار دشوار است که چیزی را که می خواهند رها کنند و تمرکز خود را به سمت دیگری ببرند. این تجربه شخصی خود من در اوایل کارم بود، وقتی که از یک مدیر جز ء به یک مدیرعامل ارتقا یافتم. من به عنوان یک مدیرعامل، متوجه شدم که از بیان یک دیدگاه و استراتژی برای شرکت خودم لذت می برم اما در مقابل ارائه جزییات به مدیرانم مقاومت کردم. یک مدیر خوب بودن یعنی این که من چیزی را که در آن خوب هستم رها کنم و به کاری که دیگران انجام می دهند اعتماد کنم و به عنوان یک رهبر کار خودم را انجام دهم.

مطلب مرتبط: موفقیت در رهبری با استفاده از سبک های متنوع مدیریت

همدلی الهام بخش نوآوری است

این بخش را با پرسیدن یک سوال شروع می کنم. شما یک مدیر هستید یا یک رهبر؟ هر کدام که هستید به این فکر کنید که شما برای الهام بخشی مدیریت چه کاری می توانید انجام دهید. شروع این مسئله درک نیازها و ارزش های افراد تحت رهبری شماست. در یک سازمان با تفکر طراحی ما این مرحله را «همدلی» می نامیم. نه دلسوزی و نه سازگاری. این نوع از رهبری کردن است که افراد – کارکنان و مشتریان شما – را در مرکز درک واقعی چیزی که برای آن ها اهمیت دارد، قرار می دهد.

همدلی نیاز به درک مشکلات دارد؛ مشکلاتی که شما در صدد رفع آن ها برای افراد هستید. من اخیرا دید ه ام که یکی از همکارانم جلساتی را بدون ارائه هدف، جزییات جلسه و برنامه ها، بلکه با طرح این مسئله که چگونه نوآوری ما می تواند دنیا را تغییر دهد، برنامه ریزی کرده است. همدلی او اساس ایده های خلاقانه و الهام بخش تیم اوست.

از نظر من، یک رهبر واقعی باید یک شخص بزرگ باشد. کسی که یک دیدگاه، هدف و استراتژی روشنی را بیان می کند و کسی که الهام بخش دیگران برای اجرای برنامه ای به منظور توصیف «زیبایی چه شکلی است» است.

منبع : entrepreneur
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/c1wezRG8
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه