جمعه, ۳۱ فروردین(۱) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز

فضای ابری یا Cloud Storage چیست و چه کاربری دارد؟ آیا این فضا امنیت کافی برای نگهداری فایل های ما را دارد؟ بهتر است از سرویس های رایگان استفاده کنیم یا سرویس های پولی؟ قبل از هر چیز باید بدانید که انتقال فایل ها، عکس ها و اسناد، به صورت آنلاین، به این نوع فضاهای ابری، یکی از هوشمندانه ترین تصمیماتی است که می توانید بگیرید. با خرید فضای ابری و ذخیره کردن فایل های مهمتان در آن، به صورت آنلاین و کاملا امن، دیگر نیازی نیست نگران به سرقت رفتن لپتاپ یا خراب شدن هارد دیسک خود باشید.با فضای کلود، حتی اگر لپ تاپ شما به سرقت رود و یا گم شود، همچنان قادر خواهید بود تا به اطلاعات و عکس های خود، از طریق Cloud Storage آنلاین، دسترسی داشته باشید. امروزه سرویس ها و گزینه های بسیاری در این زمینه ایجاد شده اند که همین مسئله باعث می شود تا انتخاب سرویس ارائه دهنده مناسب، کمی سخت باشد. در این مطلب با ما همراه باشید تا بتوانید تصمیم عاقلانه ای برای خرید فضای ابری بگیرید. در ادامه این مطلب، ما به بررسی مواردی در رابطه با این فضاها می پردازیم و نکات کلیدی در استفاده از آنها را بیان خواهیم کرد.  

راهنمای خرید فضای ابری و ویژگی های آن

فضای ابری چیست؟ 

با پیشرفت تکنولوژی راه های بسیاری برای ذخیره اطلاعات به وجود آمده است. از هارد دیسک های همراه گرفته تا کارت های حافظه بسیار کوچک تلفن های همراه؛ اما جدیدترین، خلاقانه ترین و امن ترین این راه ها را می توان خرید فضای ابری دانست. Cloud Storage روشی نوین برای ذخیره و به اشتراک گذاری داده ها است. با استفاده از این نوع فضا، داده های شما بر روی سرورهایی که از راه دور کنترل و مدیریت می شوند، ذخیره شده و می توانید از طریق یک شبکه مانند اینترنت، به آنها دسترسی داشته باشید. 

فضای ابری رایگان را انتخاب کنیم یا پولی؟ 

برای پاسخگویی به این سوال، ابتدا باید فضای مورد نیاز خود برای سرویس کلود را مشخص کنید. بسیاری از سرویس های فضای ابری معروف، حافظه ای بین 2 تا 5 گیگابایت را ارائه می دهند که آن قدر هم زیاد نیست؛ اما برخی از این سرویس های فضای ابری به شما حجم بیشتری ارائه می دهند. برای مثال Google Drive به شما 15 گیگابایت فضای ذخیره رایگان ارائه می دهد. البته در صورتی که فضای ابری بیشتری نیاز داشته باشید، باید بابت آن پول پرداخت کنید. همچنین شما می توانید چندین حساب کاربری مختلف بسازید و از فضای ذخیره رایگان بیشتری استفاده کنید. البته این راه حل چندان هم مناسب نبوده و ممکن است باعث گیج  شدن شما شود؛ چرا که باید زمان بسیاری را صرف پیدا کردن داده هایی خاص، در بین چندین حساب کاربری کنید.  

در هنگام خرید فضای ابری، باید به چه ویژگی هایی دقت کنیم؟ 

راهنمای خرید فضای ابری و ویژگی های آن

طبیعتا تمام سرویس های ارائه دهنده فضای ابری، امکانات یکسانی را ارائه نمی دهند. از این جهت بهتر است سرویسی را انتخاب کنید که ویژگی های مورد نظر شما را داشته باشد. در ادامه به برخی از مهم ترین امکانات و ویژگی هایی که سرویس های Cloud Storage باید داشته باشند، اشاره می کنیم. این ویژگی ها عبارت اند از: 

دسترسی از طریق چندین دستگاه: 

بیشتر سرویس های ارائه دهنده فضای ابری، به شما اجازه می دهند تا هم از طریق تلفن های هوشمند یا تبلت و هم از طریق لپ تاپ و دسکتاپ خود، به فضای کلود خود بصورت آنلاین دسترسی داشته باشید. البته حتما بررسی کنید که شرکت هاستینگ مورد نظر، برای برند تلفن ، تبلت و یا سیستم عامل شما، برنامه مناسب را منتشر کرده باشد. 

امکان اصلاح کردن: 

یکسری از این سرویس های Cloud Storage، به شما اجازه ویرایش اسناد را در خود آن فضا نمی دهند. در عوض، می توانید فایل را دانلود کرده و پس از انجام تغییرات، آن را همسان سازی کنید. بسیاری از آن ها به شما امکان استفاده از هر دو قابلیت را می دهند که باعث می شود انعطاف سرویس نیز بالاتر رود. برخی از این فضاهای ابری، مانند Livedrive و Knowhow، به شما اجازه می دهند تا تصاویر را نیز ویرایش کنید.  

اشتراک گذاری فایل ها: 

راهنمای خرید فضای ابری و ویژگی های آن

گاهی ممکن است بخواهید برخی از تصاویر یا فایل های خود را که در فضای ابری قرار دارند، برای دوستان و یا خانواده خود ارسال کنید. بسیاری از سرویس ها به شما اجازه این کار را می دهند و البته برخی نیز این ویژگی را ندارند. انتخاب این ویژگی کاملا بستگی به خودتان دارد. 

همسان سازی لحظه ای 

خرید فضای ابری با این ویژگی باعث می شود تا تغییرات ایجاد شده در فایل های ویرایش شده شما، به صورت خودکار، در فایل های درون این فضا نیز اعمال شوند. بیشتر سرویس های مدرن به شما این امکان را می دهند. در برخی دیگر از فضاها که این قابلیت را ندارند، خودتان باید هر فایل را پس از ویرایش، آپلود کنید. 

بازگردانی نسخه های قبلی 

با استفاده از این ویژگی می توانید نسخه های پیشین فایل خود در Cloud Storage را بازگردانی کنید. این ویژگی در زمان هایی که فایل های شما دچار مشکل شوند، بسیار کارآمد است. برخی از ارائه دهندگان این نوع فضای ابری، قابلیت بازگردانی اطلاعات شما به یک زمان قبل تر را نیز دارند. 

پخش موسیقی و فیلم 

از آنجایی که موسیقی ها و فیلم ها معمولا فضای زیادی برای ذخیره سازی نیاز دارند، بسیاری از افراد آن ها را در فضاهای ابری ذخیره می کنند. برخی از این ارائه دهندگان به شما اجازه می دهند تا موسیقی و فیلم های ذخیره شده خود را، بدون نیاز به دانلود، در خود سرویس پخش کنید.  

سرویس های فضای ابری چقدر امن هستند؟ 

راهنمای خرید فضای ابری و ویژگی های آن

 متاسفانه، امروزه هکرهای بسیاری وجود دارند که تمام تلاش خود را می کنند تا به اطلاعات شخصی شما دسترسی یابند. میلیون ها نفر از مردم جهان، اسناد و تصاویر شخصی خود را در فضایی ابری ذخیره می کنند؛ بنابراین، لازم است تا سرویس های ارائه دهنده این فضاها، از تمامی داده های ذخیره شده، در برابر قدرتمندترین نفوذگرها نیز، محافظت کنند. برای اطمینان حاصل کردن از امنیت یک سرویس و داده های خود، راه کارهای بسیاری وجود دارند که در ادامه به بررسی مهم ترین های آن ها می پردازیم. 

آیا سرویس فضای ابری، داده های شما را رمزنگاری می کند؟ 

رمزنگاری ترافیک اینترنتی و وب سایت، امر بسیار مهم و ضروری است. رمزنگاری وب سایت، با امنیت Cloud Storage رابطه مستقیم دارد. این رمزنگاری باعث می شود تا ارتباط میان وب سایت و مرورگر شما کاملاً امن باشد. رمزنگاری ترافیک مشخص می کند که آیا داده هایی که به یک وب سایت منتقل می کنید، از طریق کانال امنی منتقل می شوند یا خیر. ترکیب رمزنگاری ترافیک و وب سایت، باعث می شود تا هکرها نتوانند به این سرویس ها نفوذ کنند. 

پسوردهای قوی و ضعیف 

انتخاب یک رمز عبور قدرتمند، کاملاً به عهده خودتان است؛ اما این بدین معنا نیست که سرویس های ارائه دهنده باید به شما اجازه بدهند تا حتی رمز عبورهای ضعیف انتخاب کنید. بهترین سرویس فضای ابری، هیچ گونه رمز عبور ضعیفی را قبول نمی کند. در عوض، آن ها به شما پیشنهاد می کنند تا رمز عبوری را انتخاب کنید که تعداد کاراکترهای آن زیاد باشد و در آن از حروف بزرگ و کوچک، اعداد، نمادها و غیره نیز استفاده شود. به علاوه این نوع سرویس ها، به شما میزان قدرتمند بودن رمز عبورتان را اطلاع می دهند. بسیار مناسب است که این سرویس ها، از سیستم تائید دومرحله ای نیز استفاده کنند. 

جمع بندی 

خرید فضای ابری با قابلیت ذخیره سازی اطلاعات مهم، به عنوان یک بستر ابری امن می تواند قابلیت دسترسی ما به داده های ضروری را در فضای آنلاین افزایش دهد.فضای ابری جایگزین مناسبی برای هارد های سخت افزاری می باشد و باعث شده تا دیگر نگران خراب شدن یا از دسترس خارج شدن آن نباشیم.بهترین سرویس Cloud Storage با قیمت مناسب، بستگی به امکانات شرکت ارائه دهنده و فضای مورد نیاز شما، دارد.امنیت در این سرویس های فضای ابری بسیار بالا بوده و سرعت بسیار مناسبی نیز در دانلود و آپلود فایل ها دارند. 

برچسب ها : رپرتاژ آگهی
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/J1TcJlgN
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورتقویم رومیزیقیمت ورق گالوانیزهخرید قسطیتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرام
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه